Strona 1 z 2

zacisk hamulcowy

: 2005-02-28 18:43
autor: Pelot
Witam
troche przyblize sytuacje wracajac dzisiaj z pracy, podczs hamowania i predkosci poniezej 60 kaemów strasznie mi cos obcieralo zatrzymalem i sie i patrze na tylnia tarcze a tam zrysowana cala :shock: po powrocie do domu odrazu rozebralem tylni zacisk mimo 6 stopniowego mrozu i nonstop padajacego sniegu walczylem ostro i efekt taki ze jedna okladzina kompletnie zdarta a druga ponad polowe i ruszajac zaciskiem odczuwalem pewnien opor i w jednym momecie blokowal sie jeden z tloczkow.Moje pytanie jest czy mozna kupic same tloczki czy trzeba cale zaciski i jaki jest mniej wiecej koszt takiej imprezy :roll:
P.S.jest jeszcze jedna sprawa a mianowicie mam druga zawieche cala i jesli mozna byloby kupic same tloczki to niebede sie bawil w zakladanie uzywanych zaciskow a jesli nie to bede zmuszony :cry:

: 2005-02-28 18:50
autor: Gość
Przecież tam jest jeden tłoczek a zacisk chodzi na 2 czpieniach. Z tego co mówisz to obstawiam że miałeś zdarty wewnętrzny klocek.

Jak odkręcisz bodaj dolną śrube od zacisku to zacisk powinien bardzo luźno iść do góry, jeśli tak nie jest to jest zapieczone na górnym trzpieniu, należy to na chama zdjąć przeczyścić przesmarować założyć i musi być naprawde luźno.

: 2005-02-28 19:07
autor: Pelot
ale zdarty jeden klocek jest w ten sposob ze tloczek mi sie zblokowal i jeden nie odbil i szorowal mi po tarczy w pewnych mometach odpuszczal i nie szorowalo ale bardziej szorowalo niz nie szorowalo

: 2005-02-28 19:28
autor: M-Pro
To jest tak zwany uklad z plywajacym zaciskiem hamulcowym. Plywajaca moze byc też tarcza, tzn ze jeden z tych elementow dopasowuje sie do drugiego. Problem o jakim wspominasz to przypadlosc wszystkich starszych opli, ale do rzeczy. Jezeli zablokowane sa prowadnice zacisk nie uklada sie do tarczy. Dociska on jedynie, klocek po stronie silownika i napiera nim na tarcze. W wyniku czego okladzina b.szybko sie zuzywa, a tarcza jest poddana jednostronnym przeciazeniom. Powodem takiego stanu rzeczy jest zasniedzienie prowadnic. Trzeba je wydobyc z zacisku. Zadnym mlotkiem!!! Spryskaj to odrdzewiaczem i pozostaw na jakis czas. Musisz zrobic sobie taka mala wyciagarke z nasadki dluzszej i o wiekszym fi niz sama prowadnica (np 21 do swiec). Przykladasz to do zacisku, przez otwor w prowadnicy i nasadke przeprowadzasz srube. Po stronie nasadki nakretka i krecimy , a trzpien prowadnicy powolutku wychodzi. Mozesz kupic nowe, w zestawie daja smar wysokotemperaturowy, lub przeleciec stare wodnym papierkiem , przesmarowac. Powinny wejsc na luziku.

: 2005-02-28 19:39
autor: Pelot
sprobuje je jutro reanimowac

: 2005-02-28 22:31
autor: waluś
Hihi moja ulubiona usterka.
Sprwadź również dokładnie tą gume, w której chodzi swożeń. Jeśli jest porwana, wymień na nową (można kupić gotowe zestawy naprawcze) bo samo czyszczenie i smarowanie, a następnie wkładanie do zniszczonej gumy da efekt na pare tygodni, potem znowu ci sie zapiecze.
Przerabiałem to w obu Mazdach, a w tej co kupiłem teraz wyczyściłem to jak tylko przyprowadziłem (intuicja hehe) i nie myliłem sie 3 z 4 stały :)

: 2005-03-01 01:17
autor: Gość
Waluś pisze:Hihi moja ulubiona usterka.
Sprwadź również dokładnie tą gume, w której chodzi swożeń. Jeśli jest porwana, wymień na nową (można kupić gotowe zestawy naprawcze) bo samo czyszczenie i smarowanie, a następnie wkładanie do zniszczonej gumy da efekt na pare tygodni, potem znowu ci sie zapiecze.
Waluś dobrze pisze, te gumki to podstawa, a jeśli są w dobrym stanie to proponuje je zabezpieczyć powłoką siliconową.

: 2005-03-01 15:09
autor: Pelot
juz za pare minut ide sie grezebac az mi rece opadaja taki mroz chociarz snieg nie pada :?
Walus z tego co piszesz to warto posprawdzac wszystkie kola ale to tylko i wylacznie jak bedzie cieplej :wink:

Potrzebna pomoc przy hamulcach

: 2005-05-29 12:21
autor: Kula
Witam. Potrzebuje wymiarow sruby od TYLNYCH zaciskow do jedynki GT. sruba ta jest z tuleja na ktorej chodzi zacisk. Po odkreceniu mozna zdjac klocki. Wiecie pewnie o co chodzi. U mnie ktos wymienil te sruby z obu stron na zwykle z gwintem i zaciski nierowno pracuja. Potrzebuje wiedziec jaka ma dlugosc i jaki dlugi jest gwint i w jakiej czesci jest tuleja i najwazniejsze jaka jest gruba. Pozdro.

: 2005-05-30 11:17
autor: Jedrek
Trochę się spóźniłeś, bo jakiś tydzień temu miałem to w rękach i bez problemu podałbym wymiary. :wink:

Może ktoś znajdzie to w serwisówce, albo będzie reanimował swoje zaciski to na pewno Ci pomoże.

Pozdrawiam! :wink:

tylny zacisk 2,2 GT - zestaw naprawczy

: 2005-06-06 16:20
autor: Gacek Wrocław
AutoFren D4295 - pasuje idealnie, warto wymienić, nawet jak hamulce działają - cena około 20 zł

właśnie sobie wymieniłem :)

: 2005-06-06 18:40
autor: OLEY
A gdzie dostałeś?
AutoFren to nazwa firmy czy towaru?
Pytam,bo u mnie czas na to. :D

: 2005-06-06 19:55
autor: Gacek Wrocław
nazwa firmy, ale w jc też dostaniesz (jutro wrzucę nr z jc) mazda 626 GD 2,0

: 2005-06-07 00:36
autor: Bogdan9999
A masz zestaw naprawczy do przednich ?? A przynajmniej od czego pasuje !!!

Tylne zaciski hamulcowe

: 2005-11-02 19:37
autor: ZENiTH
Prace nad Probkiem już prawie na ukończeniu a tu pojawił się problem. Problem związany jest z tylnymi zaciskami, a sytuacja wygląda tak. Podczas kupna okazało się że autko bardzo długo stało i ma zapieczone zaciski z tyłu. Problem dość typowy i prosty. Kupiłem komplet nowych klocków hamulcowych, wymieniłem przód i tył i nie byłoby problemu gdyby nie to że ręczny to praktycznie nie istnieje. Linka też była zapieczona - przesmarowałem. Okazało się że sprężyny odpowiadające za rozluźnienie zacisku po zwolnieniu ręcznego są strasznie słabe i teraz pracuję nad wykonaniem nowych. Obawiam się jednak że to może nie wystarczyć i skończy się wymianą obydwu zacisków tylnych hamulców. Czekam na jakieś solucje

: 2005-11-02 19:43
autor: Sqad
Podgrznie sprężyn i rozgięcie ich tak aby mocniej ciągneły linke. Pomaga.

: 2005-11-02 19:46
autor: ZENiTH
Ale te sprężyny odpowiadają tylko za cofnięcie linki ręcznego i rozluźnienie tarczy

: 2005-11-02 19:48
autor: Sqad
No dokładnie, o to mi chodziło, może trochę nie jasno się wyraziłem :)

: 2005-11-03 09:21
autor: Pelot
zapiekanie się zacisków to dość często występująca awaria,
u mnie to ścieło mi nawet raz cały klocek,
raz na jakiś czas trzeba rozebrać,przeczyścić,przesmarować i pomaga :D
A dobry ręczny teraz się przyda :twisted:

: 2005-11-03 23:50
autor: waluś
częstą przyczyną zapiekania się ręcznego bywa zgon łożyska igiełkowego które jest w zacisku, pod tą sprężyną. Miałem w obydwu zaciskach ten problem, teraz zamiast łożysk mam dotoczone Tuleje z brązu i narazie pół roku nie mam problemu :)
Cena łozyska jest ... i powala na kolana, więc lepiej coś dorobić

komplet naprawczy do zaciskow tylnych.

: 2006-09-05 08:47
autor: wingerman
Panowie mam pytanie, czy ktos moze mi powiedziec czy na 100% pasuje do Igen. kpol. naprawczy do tylnych zaciskow od mazdy 626 GD?
Moze wie ktos jaka mamy srednice tloczka?

: 2006-09-05 09:18
autor: ADTOM
ja zawsze kupuje ten AUTOFREN D4295 i pasuje od mazdy 626 GD.

: 2006-09-05 10:28
autor: wingerman
Dzieki welkie ale wlasnie rozmawiam z JC i oni nie wiedza co to jest -> AUTOFREN D4295

: 2006-09-05 10:34
autor: Robert
Winger - użyj funkcji "Szukaj" :!: :1111_bicz:


:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=1463
AXEL pisze:Zestaw naprawczy Autofren D4295.
:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5037
Gacek Wrocław pisze:AutoFren D4295 - pasuje idealnie, warto wymienić, nawet jak hamulce działają - cena około 20 zł

właśnie sobie wymieniłem :)

Przy okazji - tu wiedzą: :arrow: www.carix.pl

: 2006-09-05 11:12
autor: ADTOM
albo zadzwon tutaj .
http://www.auto-sosulski.pl/sos/index.html

jakby co to moge zamowic i tobie to przesalc poczta