czy po pół syntetyku mogę zalać syntetyk?

Awatar użytkownika
cembrzynski
Posty: 100
Rejestracja: 2005-02-21 18:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

czy po pół syntetyku mogę zalać syntetyk?

Post autor: cembrzynski »

Witam .W środę jestem umówiony na wymianę oleju.W moich papierach z przeglądów znalazłem następujące info przy przejechanych 64000km silnik zalano pół syntetyk 10W30 , następnie przy 130000 syntetykiem 5w50 a od ostatniego właściciela dowiedziałem się że jest zalany pół syntetyk samochód ma obecnie przejechane 165000.Troszkę słychać mi popychacze dlatego chciałbym zalać syntetyk( i uprzednio zastosować jakiś środek czyszczący?Będę wdzięczny za podpowiedz tylko proszę nie piszcie użyj opcji szukaj bo tam znalazłem tylko kłótnie na temat oleju .Czy po pół syntetyku mogę zalać syntetyk?pozdrowienia.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

znalazłeś kłótnie bo temat był wałkowany i to już nie raz,
ja bym pozostał przy pół syntetyku
Obrazek
Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: max »

popychacze może być słychać bo może masz za rzadki olej, jeśli był 10W 30 ( to jego lepkość w temp pracy jest za niska ) powinien być przynajmniej 40, choć wiem że w instrukcji jest zalecany 30 ale to nie ma znaczenia nawet w Mazdzie mi mówili że by takich rzadkich olejów nie lać bo wtedy słychać popychacze. A i moim zdaniem pozostań przy półsyntetyku.-
Gość

Post autor: Gość »

Wszystko zależy od stanu technicznego silnika, jego uszczelek i ilości nagaru. Niestety nie da się tego sprawdzić, i zalewając syntetyka jest to loteria. Ja do swojego zalałem syntetyka, i odpukać nic się nie stało.

Resztę info szukaj w odpowiedzi max'a i jeszcze polecam troche kłutni na forum o oleje, opcja "szukaj"
Awatar użytkownika
cembrzynski
Posty: 100
Rejestracja: 2005-02-21 18:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: cembrzynski »

Czyli pół syntetyk 10W40.Jutro taki zaleje.
Awatar użytkownika
cembrzynski
Posty: 100
Rejestracja: 2005-02-21 18:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: cembrzynski »

zalałem pół syntetyk 10W40,wcześniej mechanik spuścił cały olej i wlał ok 2 litry jakiegoś specyfiku silnik troszkę pochodził na wolnych obrotach spuścił to i wlał nowy olej.wcześniej klekotały mi troszkę zawory teraz po wymianie oleju klepią mi tylko jak dodam gazu a na wolnych obrotach ich nie słychać czyli jest poprawa -dodam że mam olej w połowie między min a max jutro doleje troszkę (w instrukcji obsługi pisze żeby nie lać oleju na maksa)i zobaczę co dalej.
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

cembrzynski pisze:zalałem pół syntetyk 10W40,wcześniej mechanik spuścił cały olej i wlał ok 2 litry jakiegoś specyfiku silnik troszkę pochodził na wolnych obrotach spuścił to i wlał nowy olej.wcześniej klekotały mi troszkę zawory teraz po wymianie oleju klepią mi tylko jak dodam gazu a na wolnych obrotach ich nie słychać czyli jest poprawa -dodam że mam olej w połowie między min a max jutro doleje troszkę (w instrukcji obsługi pisze żeby nie lać oleju na maksa)i zobaczę co dalej.
Nie mozna lac leju na maxa bo wiaze sie to z duzymi problemami...
Co do oleju jak najbardziej popieram!!!Ja jak tak zmienialem to kurcze zawory mi zaczely niekiedy klepac ale sie jakos ulozylo...
uwazaj na te specyfiki co sie wlewa do silniaka zeby niby go wyplukalo..bo niektore maja takie wlasciwosci ze rozpuszczaja uszczelki itd...
Pozdrawiam
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
cembrzynski
Posty: 100
Rejestracja: 2005-02-21 18:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: cembrzynski »

Czy mógłby mi ktoś opisać co oznaczają poszczególne litery w oznaczeniach oleju?np .ja mam teraz API/SL-CF semi syntetic.Czy znacie ten olej - HYPALUBE?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Tu było coś o oznaczeniach: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 4&start=16
Kiedyś w Jankach był sklep auto i syntetyczny Hypalube był w cenie mineralnego Lotosa... Czy stąd pytanie?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
cembrzynski
Posty: 100
Rejestracja: 2005-02-21 18:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: cembrzynski »

pytanie stąd że hypalube był jedynym olejem 10W40 w warsztacie który znalazłem więc zalałem a w tej pier..lonej Anglii to ku.wa na stacjach benzynowych zamiast olejów sprzedają batoniki, więc znalazłem jakiegoś mechanika i zalałem hypalube,ale skoro mówisz że to jakiś syf to przejade z 5000tys i zmienię na jakiś elf czy mobil.przeczytałem linka który podał mi Robert ale i tak nie wiem co to znaczy API/SL-CF?I co oznacza pierwsza liczba przed literą W i co druga?
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Wystarczy trochę poszukać. Jest masa informacji w internecie na ten temat jak nie na forum to na innych stronach. Znalezienie np.tego zajęło mi 10 sekund :twisted: Nie bój się od klikania myszką jeszcze nikt raka palca nie dostał :lol:
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
cembrzynski
Posty: 100
Rejestracja: 2005-02-21 18:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: cembrzynski »

a mi znalezienie TEGO 5sekund. :lol: dzięki, dodam że po 100km od wymiany oleju nie słyszę już zaworów i jestem bardzo zadowolony.w tym artykule jest napisane ze najwyższa klasa jest oznaczona literką J np SJ im wyższa literka tym wyższa klasa ale max to J.A ja mam SL :lol: to chyba nie jest ten olej taki zły?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”