Strona 1 z 2

od ilu obrotów pompuje turbina ????

: 2005-04-11 19:13
autor: Bogdan9999
Mam drugie pytanie od ilu obrotów pompuje w waszych furkach turbina ?? Bo u mnie gdzieś około 6 tyś dopiero pokazuje około 4 pis czy cos takiego. czego to może być przyczyna ????

: 2005-04-11 19:23
autor: Alek
tego ze z turbina masz cos nie tak......
a po za tym jak bedziesz go tak krecił do 6 tys to długo nim nie pojeździsz..........

: 2005-04-11 19:24
autor: Alek
aha
turbina pompuje juz od ok.2500 a na max juz przy 3500 -tak jest u mnie przynajmniej

: 2005-04-11 19:34
autor: Bogdan9999
aha dzięki Arek za informacje tylko teraz nie wiem co się mogło stać Może zetknął się ktoś z tym wcześniej. Bo u mnie wcale a wcale jej nie słychać Pomóżcie !! :( :( :( :(

: 2005-04-11 20:53
autor: Jedrek
Sprawdź czy ktoś nie kombinował przy próbie zwiększenia wydajności turbinki i nie skopał czegoś.

Dokładny opis najdziesz na http://www.performanceprobe.pl/

: 2005-04-11 21:01
autor: Lisiu
u mnie turbina daje od 2tys i wskazówka idzie aż na czerwone pole!!! :lol: ponoć nie w każdym "szerszeniu" tak jest!!!

: 2005-04-11 23:23
autor: FlasH
lisiuGT pisze:u mnie turbina daje od 2tys i wskazówka idzie aż na czerwone pole!!! :lol: ponoć nie w każdym "szerszeniu" tak jest!!!
chyba cosik nie tak z ze wskaznikiem... ;-)

: 2005-04-11 23:32
autor: Pelot
mi np.na jedynce już zaczyna od 2 Tyśi, i słychać suszare spod machy 8)
a jakie masz mniej więcej przyśpieszenie?? może masz zły wskażnik bądz węzyk gdzieś się spsuł :roll:

: 2005-04-11 23:48
autor: Bogdan9999
Dokładnie to nie wiem w ile on się machnie do setki ale jak nim leciałem to zbiera się nieźle chociaż może być wina też czujnika bo wskazuje mi że turbina pompuje dopiero od tak 5-6 tysięcy i to też nie za dobrze w granicach 5-6 pis. Przewody sprawdzałem i nie słychać ani nie czuć jakich kolwiek nieszczelności ale najgorsze jest to że jak jechałem z kumplem bryko co ma turbine to słychać ją nawet z kokpitu a u mnie to nie słychać jej nawet przy otwartej masce i nasłuchując przy różnych obrotach. Czytałem na www.fordprobe.pl że przerabia się coś w przewodzi może poprzedni właściciel tam grzebał i może przez to ale ja tego jeszcze nie ruszałem. A poza tym to może ona jest po prostu zużyta ?? Istnieje taka możliwość ????

: 2005-04-12 00:11
autor: Sh(.)(.)ters
Istnieje.

: 2005-04-12 00:13
autor: Gość
Turbine mam od 2000 na 8psi, przy 3 tyś mam na 12, no i tak usilnie wkręca się ciupke powyżej. Ale mam odetkany wydech i dolot.
Co może być przyczyną?? Po może być skopany czujnik, powyżej 5,5tyś turbo się raczej cofa a nie rozkręca. Sprawdź dolot bo to jest bardzo ważne, kolanko przy przepustnicy i wszystkie cybanty począwszy od filtra powietrza a kończąc na przepustnicy.
Co do słyszalności jeśli seryjne turbo świszczy to rychły jest koniec. Turbiny słychać w diselach, w benzynach z reguły są bardzo ciche nawet te sportowe no chyba że ktoś ma stoże, bov, ect. ale samo turbo nie świszczy. Do tego niech ktoś jedzie za tobą i Ci powie czy nie pufasz olejem. No i sprawdź się z samochodem który ma podobne przyspieszenie, no chyba że masz g-tech'a do dyspozycji.
Sprawdź stan oleju, no i czy nie masz przypadkiem jakiejś siatki po zakupach w filtrze powietrza, bo i takie przypadki się zdarzały.
Możesz też zdjąć cybant który na turbinie siedzi i ściągnąć tą rurke gumową. Zobacz w jakim stanie masz łopatki, oraz poruszaj nią góra dół (za wał turbo) nie może być milimetra luzu. Musi chodzić bardzo lekko i kręcić się bez oporów.

Zo do zwężki to jeśli kabelek przy zwężce był kombinowany ( zleciał był dziurawy) to był by niesamowity świst i samochód w ogóle by nie jechał.

: 2005-04-12 00:13
autor: wingerman
Istnieje tez taka mozliwosc ze jej nie masz :? a w jej miejscu masz zaslepke.

: 2005-04-12 01:03
autor: raven
Winger chłopak zawału dostanie zaraz :shock:
trzeba było stopniowo.. najpierw co to turbinka....
potem gdzie jest.... a dopiero na koniec ze moze jej tam nie byc wcale :)
dżizys ja bym sie pochlastał chyba jakbym myslal ze mam a bym nie mial.

pozdro.

: 2005-04-12 15:42
autor: Bogdan9999
Dzięki za doradę Sqad. A co do twojej wypowiedzi wingerman to ja dobrze wiem jak wygląda turbina i gdzie się znajduje co do twoich wskazówek Sqad to sprawdziłem filter powietrza no nie powiem był zawalony ale przeczyściłem sprężarką no i jest dobrze ale przewodów od turbo jeszcze nie zdejmowałem boje się że zobaczę morze oleju i wtedy to nie ma ratunku regeneracja. Ale zaraz pójdę i sprawdzę.

: 2005-04-12 16:10
autor: Jedrek
Filtrów powietrza (oprócz stożków) się nie czyści tylko wymienia :!: :twisted: :twisted: :twisted:

: 2005-04-12 16:45
autor: Gość
Andrzej masz racje filtrów zwykłych się nie czyści. Bogdan mykaj szybko do sklepu po nowy filtr, cena ok 40zł.

Sprawdź jeszcze ten wężyk przy turbinie który odpowiada za ciśnienie doładowania. Zobacz czy jest cały i czy tam w środku jest tulejka.

Ostatnia sprawa może ktoś po porostu grzebał przy wskaźnikach i jest źle wskazówka wyskalowana. Sprawdź samochód G-tech'em albo na hamowni, najprostrze badanie kosztuje 50zł w góre.

: 2005-04-12 21:21
autor: Bogdan9999
Wiecie co dzisiaj zrobiłem mu mały mój test od zera do 100 to w granicach 8-9 sekund a dostaje potwornego kopa tak przy 2,5 tysiąca obrotów ale mój wskaźnik od doładowania ani drgnie w samochodzie ani drgnie. Myśle więc że to jest cos ze wskaźnikiem bo obejrzałem przewody od doładowania i nic nie zaopserwowałem ale co teraz jak to wskaźnik poszedł to co robić dajcie jakieś skazówki. A filter to kupie dopiero przy wymianie oleju !!!

: 2005-04-12 21:34
autor: Voodoo
bogdan9999 pisze:...A filter to kupie dopiero przy wymianie oleju !!!
Przepraszam ale się gubię, co ma filtr powietrza do wymiany oleju. :?: :shock: :o
Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę, ale chyba chłopakom właśnie o wymianę filtra powietrza chodziło.

: 2005-04-12 21:51
autor: piotrek
przeważnie tak robią przy wymianie oleju wymiana wszystkich filtrów
:wink: :D

: 2005-04-12 21:52
autor: Bogdan9999
No tak wiem tylko że mi chodziło że przy okazji jak będę kupował olej to kupie i filtr powietrza itp. !!!

: 2005-04-22 19:00
autor: Bogdan9999
Sory że wracam do tego ale mam problem który mi jeszcze nie zginął !!! A mianowicie wskazówka od turbo w samochodzie mi nie działa ale nie wiem czy to jest akurat tego wina !!! Przy zapalaniu to mi się unosi tak na 2-3 PSI a później ani drgnie czego tak może być przyczyna proszę o pomoc abym znów nie musiał wszystkiego rozbierać tak jak to było z lampami !!!!

: 2005-04-22 22:07
autor: Mr. Cynk
Bogdan, przyjedź na zlot...

to świetne miejsce i czas na wiele godzin dyskusji przy browarku i na pewno będziesz miał okazję zobaczyć jak kto sobie radzi z tym co pod maską, jakie są doświadczenia innych itp.. :)

nie chce mi się teraz zastanawiać siię co to jest ale na takim zlocie to możnaby po prostu podmienić kawałek jakiejś elektryki i od razu sprawdzić czy to jest to. :)

serioserio.... :)

: 2005-04-22 23:31
autor: OLEY
Bogdan9999 pisze:Przy zapalaniu to mi się unosi tak na 2-3 PSI
A nie odpalasz go przypadkiem na gazie do dechy?Gdy odpali ,wskakuje na obroty kosmiczne,no i wskazówka się podnosi? I drugie pytanko - nie masz jakichś kombinowanych białych zegarów?
Cynki pisze:Bogdan, przyjedź na zlot...

to świetne miejsce i czas na wiele godzin dyskusji przy browarku i na pewno będziesz miał okazję zobaczyć jak kto sobie radzi z tym co pod maską, jakie są doświadczenia innych itp.. :)
O! i to jest rozwiązanie. :D

: 2005-04-23 00:34
autor: Bogdan9999
Po pierwsze to nie odpalam go z gazem. A co do wskazówki to wskazówka się unosi na 2-3 PSI jak jest w trakcie kręcenia na rozruszniku a jak zaskoczy to spada do zera i się już nie unosi jak by umarła. Po drugie nie mam kombinowanych białych zegarów. Po trzecie co do zlotu to nie obiecuje ale w lato czemu nie !!!! Kwestia do przedyskutowania i zastanowienia !!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

: 2005-04-23 07:18
autor: Pelot
nie w lato tylko teraz na Majóweczkę 8)