Strona 1 z 1
Tuning mechaniczny - teoria.
: 2005-05-13 17:39
autor: Voodoo
Zastanawiałem się gdzie to wcisnąć. Myślałem nad osobliwościami, ale jest tam niezły nie techniczny bałagan, a tutaj może szersze grono sobie poczyta.
Szperałem trochę na temat tuningu samochodów, nie koniecznie naszego Proba, ale chodziło mi o ogólne zagadnienia teoretyczne.
Wiemy, że montaż takich elementów jak turbina, stożek, strumienica, zmiana układu wydechowego poprawiają niby osiągi, ale błędny sposób ich umieszczenia okazuje się, że jest nieszczęsny w skutkach.
Poczytałem i faktycznie są zasady których trzeba przestrzegać.
Nie każdy o nich wie.
Zatem przechodząc do meritum, znalazłem bardzo ciekawy artykuł, wart uwagi wszystkich których ten temat interesuje.
Jest dość obszerny, żeby go tu wkleić, zatem podaje linka:
Tuning - teoria
: 2005-05-13 17:47
autor: Gość
Fajne, ale to tylko teoria, za bardzo generalizują tematy, jest napisane ogólnikami, a niestety każdy samochód jest inny. To jest dobre dla kogoś kto wchodzi w świat motoryzacji, jest fajnie wszystko opisane, ale to wszystko.
: 2005-05-13 17:53
autor: Voodoo
Dlatego jest napisane, że jest to tylko teoria.
Ale na pewno nie wszyscy się na tym znają i siedzą w temacie, więc każda taka informacja jest dość ciekawa, zważywszy, że spora część ludzi łapie się za przeróbki nie mając pojęcia, a co gorsze takie, że "gdzieś ktoś tak powiedział" i on też tak zrobi.
: 2005-05-13 17:55
autor: Gość
Dlatego napisałem że dobre to jest dla ludzi zaczynających przygode z motoryzacją. Nie żebym ja tam był jakiś super mechanik czy coś, czasem robie metodą prób i błędów.
Faq tuning
: 2008-04-28 18:20
autor: sawmaster
Ciekawe informacje o podniesieniu momentu i mocy przez różne modyfikacje silnika itp proponuje nawet go podczepić w dziale tuning
(Nie znalazłem takiego tematu więc jesli już jest o tym to przepraszam)
Ja np dowiedziałem się że jeśli nasze probki mają czujnik spalania stukowego to lepiej lać 98+ oktanówkę bo jest większy kąt wyprzedzenia zapłonu a co za tym idzie więcej mocy. Naprawdę ciekawe FAQ

Link do FAQ
http://skoda.autokacik.pl/pages/tuning/tun_teoria.htm
: 2008-04-28 18:34
autor: Kocureq
Sprężarka turbo uzyskuje zazwyczaj osiągi rzędu 0.5-0.7 Bar przy 5500 obr/min (silnika). Wzrost mocy można wyznaczyć wciąż dobrą metodę proporcji - max. o 60-70% (nie słyszałem o lepszych).
Większość aut z 1/4 właśnie znika...
E-TURBO: Sprężarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiązaniem - nie obciąża silnika (prawie).
Perpetuum mobile napędzane "niczym"?
Silnik sportowego wozu o przebiegu większym niż 100000 powinien być teflonowany "z definicji".
Panowie, robimy klubową akcję teflonowania?
: 2008-04-28 19:05
autor: Eli
jest tu sporo informacji, ale raczej dla kompletnego laika niz dla kogos kto sie tym bawi na codzien... no i jak kocureq wytknal spoooro bledow, a przynajmniej iditotycznie sformulowanych mysli...