Strona 1 z 4

aparat zaplonowy - pytanie

: 2005-05-28 13:12
autor: nikosnikos
Probek mi umarl - mam nadzieje, ze chwilowo :!: Mam pytanko do tych, co zmagali sie z problemem wadliwego aparatu zaplonowego - czy wyswietlal sie blad 4 (czujnik polozenia walu)? Bo blad jest zwiazany, z tego, co sie dowiedzialem, z hallotronem, a mam nadzieje, ze sam modul wystarczy do uruchomienia! Jak to wyglada - czy przy bledzie nr 4 wystarczy sam modul czy trzeba wymienic caly aparat????
Kurde - glupie uczucie jak probek nie zyje :?

: 2005-05-28 13:58
autor: Voodoo
Nie wiem jak się mają kody do tego typu awarii, bo jeszcze nie sprawdzałem jak to jest, ale ja jednak bym obstawiał uszkodzenie tranzystora mocy.
Jak by był uszkodzony któryś z czujników to podejrzewam, że auto by odpalił tylko strasznie wariowało, a na pewno był by iskra.
Jak jej kompletnie nie ma to ja obstawiam tak jak wyżej.
Rozmawiałem już z MiH'em i sprawa będzie załatwiona, jak tylko wrócę ze zlotu, załatwię potrzebne części i wydziergam odpowiedni układ dla Ciebie. Niestety będziesz musiał zaczekać gdzieś do połowy tygodnia, ale na pewno będzie.
Reszta informacji będzie już przez PW i kom.
Pozdrawiam.

: 2005-05-28 22:52
autor: nikosnikos
Wielkie dzieki Voodoo - no i czekam na info! Pozdro

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-08-26 18:21
autor: fly_man
wiem, ze w 2.0 sa rozne aparaty zaplonowe, pytanie czy mozna je bezkarnie podmieniac? czy wystarczy tylko ustawienie kat zaplonu? czy moze sa znaczace roznice przez co nie mozna podmienic aparatu? bede wdzienczy za szybka odpowiedz, bo chce kupic silnik, musze jechac po niego ponad 200 km, sprzedajacy mowil, ze juz sprzedal aparat i zebym zabral swoj, ale on mial inny... nie chce jechac takiej drogi na daremno

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-08-27 17:30
autor: wujeksex
Są różne aparaty i nie da się tak łatwo je zamienić ze względu na sterowanie nimi.
Ale Ty zmieniasz sam silnik, więc nie ma żadnego problemu, o ile okablowanie i PCM (ECU) będzie to samo.
Pozdro

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-08-28 08:14
autor: fly_man
dokladnie chodzi o to, ze znalazlem silnik ktory jest jeszcze w aucie i mozna przed zakupem posluchac jak pracuje, ale wlasciciel sprzedal juz aparat i mowi zebym zabral swoj, tak wyglada moj:

Obrazek

a tak wygladal aparat z silnika do kupienia:

Obrazek

widac, ze roznia sie jedynie kopulki, a to co jest miedzy kopulka, a silnikiem to to samo, dlatego pytam, czy bede mogl bezproblemowo podlaczyc swoj, jak nie to szkoda zachodu bo musze po niego jechac 200 km, wiec zalezy mi na konkretnej odpowiedzi

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-08-28 10:14
autor: wujeksex
Oba aparaty to S1. Jedynym problemem jaki będziesz miał to ustawienie aparatu w odpowiedni sposób, kurde nie wiem jak mam Ci to wytłumaczyć.
Po prostu jak go włożysz i podłączysz to masz bardzo nikłą szansę, że silnik wogóle odpali. Kąt zapłony to nie wszystko.
Najważniejsze jest ustawić go tak, żeby dawał iskrę na ten cylinder, który w tej chwili ma mieć iskrę.

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-08-28 11:04
autor: fly_man
chyba wiem o co chodzi, zeby dobrze podlaczyc "fajki" hmmm, przyjrze sie na focie, chyba gdzies na performanceprobe.com widzialem jak podlaczyc aparat
a moze raczej trzeba zobaczyc czy palec jest ustawiony na odpowiedni cylinder 1 - 3 - 4 - 2 i daje w odpowiednim momencie iskre, to miales na mysli?
jak ustawia sie aparat, zeby dal w odpowiednim momencie iskre, a nie np. przy wydmuchiwaniu spalin?

-- dodano 2009-08-28 10:52 --

to pomoze:

Obrazek

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-08-28 11:10
autor: wujeksex
Fajki to pikuś. Musisz jakoś nie mam pojęcia jak zobaczyć który cylinder jest w trakcie sprężania. To na nim powinna pojawić się iskra gdy dojdzie do góry.
Aparat ma w sobie 2 czujniki: jeden wysyła impuls kiedy PCM ma wyzwolić cewkę, drugi to czujnik identyfikacji położenia pierwszego cylindra. Wysyła on sygnał do PCM gdy pierwszy cylinder jest w górnym położeniu.
Jeżeli zamontujesz aparat w innej pozycji, niż ta właściwa, to nie ma mowy o odpaleniu silnika. Iskra będzie, ale nie odpali, bo będzie się pojawiać nie tam gdzie trzeba.

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-08-28 12:35
autor: fly_man
dzieki za info, o tym wlasnie myslalem, teraz musze poszukac sposobu na sprawdzenie kiedy pierwszy tlok jest w gornym polozeniu :roll:

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-08-28 13:12
autor: wujeksex
Chyba najprościej będzie ściągnięcie pokrywy zaworów, kręcenie silnikiem do momentu kiedy na pierwszym cylindrze zamkną się zawory od dolotu.
Wtedy właśnie następuje cykl sprężania i gdy cylinder będzie u góry ma walnąć iskra.
Jak rozkręcisz aparat, po zdjęciu palucha i takiej osłonki z wierzchu plastikowej, będą takie blaszki, które służą do wyzwalania czujników Halla.
Ta górna, którą będziesz widział jest od dawania sygnału na PCM do wyzwolenia cewki. Pod tą blaszką jest taka mniejsza zagięta tylko w jednym miejscu.
Właśnie ona służy do identyfikacji położenia 1 cylindra.
No i teraz zaczyna się cięższa i trudniejsza instrukcja. Za dużo tłumaczenia a za mało czasu.
Jak będziesz miał problem jak to ma działać to zadzwoń zanim rozkręcisz aparat. Spróbuję jakoś Ci pomóc.
661739282

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-08-28 13:21
autor: fly_man
ok, wielkie dzieki, dzisiaj skocze do mechanika po moj aparat, w poniedzilek jade z nim po nowy silnik, ale moze zanim pojade to w domu na spokojnie sobie go rozkrece i zobacze jak to wyglada, jak cos to sie odezwe

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-08-28 13:29
autor: wujeksex
Uważaj jak będziesz ściągał te blaszki. Trzymaj obie mocno tak, aby nie przekręcić ich względem siebie bo już całkowicie będzie przysłowiowa du**.
A najlepiej zadzwoń zanim rozkręcisz, żebyś w dodatkowe problemy się nie wpakował.

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-08-29 15:57
autor: derek
wujekhex pisze:Fajki to pikuś. Musisz jakoś nie mam pojęcia jak zobaczyć który cylinder jest w trakcie sprężania. To na nim powinna pojawić się iskra gdy dojdzie do góry.
.

Mozna wlozyc srubokręt przez otwór swiecy zapłonowej i juz wiesz ktory tłok jest najwyzej.. a nawet widac tłok jak poswiecisz lampką od góry. przerabialem to po demontazu aparatu, po chyba 20 probach udalo mi sie zamontowac go w odpowiednim polozeniu aby w ogole zapalil, a potem tylko delikatne doregulowanie na pracujacym silniku

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-09-10 21:39
autor: fly_man
dzisiaj odebralem aparat od mechanika, tez doradzil, ze najlepiej bedzie wlozyc srubokret i ustawic jak bedzie najwyzej, pozniej to tylko trzeba dostroic kat zaplonu na wlaczonym, znalazlem, ze dla 2.0 najlepiej ustawic 12 st.

-- dodano 2009-09-10 21:39 --

Wielkie podziekowania dla Wujekhex, pomoc nieoceniona. Probek od dzisiaj ma nowy silnik. Polecam Auto-Parts (Tomasz Dubaj, Gliwice, Dworcowa 50)

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-12-08 19:18
autor: MAcieja87
Witam. Podepnę się pod temat ponieważ mam pytanko.
Znajomy zmienia silnik w swoim probe (2.5 93r). W starym silniku był inny aparat, a w silniku, który będzie wkładał jest inny (KF 34 C). Teraz aby wszystko było ok to czy musi przekładać coś jeszcze ze starego auta aby wszystko działało czy wystarczy, że włoży sam silnik z tym aparatem i nie będzie problemu ?? Był bym wdzięczny za pomoc :)

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2009-12-09 16:38
autor: 2Ya
Odnośnie 2.0 kiedyś komuś tłumaczyłem,może się przyda:
Ustaw znak na kole pasowym na ok 11 st. / kąt wyprzedzenia zapłonu,potem ściągnij kopułkę z aparatu i montuj tak aby palec rozdzielacza wskazywał na cylinder 1 w kopułce czyli przewód WN,który leci na 1 gar.
Wkładając w ten sposób aparat zapłonowy musisz wziąć tolerancje na zazębienie trybów czyli tego na aparacie i na wałku rozrządu/kąt pochylenia zębów na trybach czli wkladając aparat nie ustawiasz na równo palca w 1 cylinder tylko troche przed nim i montujesz / przykładasz kopułkę i sprawdzasz jak palec wypada- jak dobrze opanujesz ten manewr to nawet bez stroboskopu sie obędzie na ten moment i będziesz mógł pojechać
Potem naturalnie należy skorygować zapłon stroboskopem aby wsio juz było zgrane na 100%

Pzdr. & c ya..

Odnośnie aparatu zapłonowego do v6 czyli zamiennie KL01 > KF 34 nie pasują odnośnie elektryki,a mechanicznie tak.
Trzeba wiązki przerabiać.

Natomiast KL 01 pasuje zamiennie z KLY 1 bez najmniejszych problemów.


Pzdr. & c ya..

Jaka kopułka do aparatu zapłonowego S7 ?

: 2010-01-04 14:11
autor: R.K
Mam problem z dopasowaniem kopułki do aparatu zapłonowego S7,zamówiłem jedną z mitsubishi ale nie pasowała,może ktoś da namiar?

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2010-01-12 11:24
autor: wujeksex
Nie wiem jak z S7, ale jak kupowałem do S1 to podjechałem pod sklep, wykręciłem kopułkę i pokazałem gościowi ze sklepu. Nie było problemu.

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2010-01-15 08:20
autor: R.K
Dobrali mi od mitsubishi,tylko nieco płytszą niż poprzednio i pasuje.To jakiś włoski producent-60zeta.

Jaki to aparat zaplonowy? (fotki)

: 2010-06-11 18:28
autor: dyb
Hej,
dosyc pilna sprawa, oznaczen zadnych nie widzialem, a z tego co wiem to bylo z 5 modeli aparatow, niestety niezamiennych

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

z gory dzieki :)

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2010-06-11 23:06
autor: wujeksex
Na 99% jest to S1. Oznaczenie powinno być widoczne jak wypniesz wtyczki i odsuniesz kable zapłonowe, bo jest opisane na górze aparatu.
Pozdro.

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2011-02-13 16:22
autor: pe3lwroc
Witam posiadam Probe II 2.0 95r. i mam małe pytanie:Czy aparat zapłonowy ,na którym jest następująca naklejka :MITSUBISHI FP13 S3 T2T57971 będzie pasował do mojego auta? Aparat zapłonowy mitsubishi w Probe ? pzdr :oops:

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2011-02-13 16:58
autor: vitek
PROBE to takie dziwne auto, jak sinik od MAZDA to i aparat może być od MITSUBISHI :wink: :P

Re: aparat zaplonowy - pytanie

: 2011-02-13 17:28
autor: crupek
vitek pisze:to i aparat może być od MITSUBISHI :wink: :P
Ale akurat nie ten !!
pe3lwroc pisze:MITSUBISHI FP13 S3 T2T57971 będzie pasował do mojego auta?
Nie będzie pasował, to zupełnie co innego jest !!
mazda 626 1.8Obrazek

A w probe masz taki:
Obrazek