Strona 1 z 4

Jak Wam działa ogrzewanie??

: 2005-06-07 20:57
autor: tofil
Wiem, że do zimy daleko ale nurtuje mnie jedna rzecz. W moim Probku mizernie działa ogrzewanie, tzn. tak mi się zdaje. Powietrze na max ustawieniu temperatury jest tylko ciepłe. W moim starym Kadecie, jak już silnik się nagrzał to powietrze leciało gorące i moment było ciepłe, a w Probie mizernie. Pytanko czy coś mam zepsute czy ten typ tak ma??

: 2005-06-07 21:26
autor: RX
Witam,

Hmm... Chyba coś masz nie tak, u mnie jak włączę ogrzewanie na maximum to usmażyć się można.

Pzdr.

: 2005-06-07 22:33
autor: Yaneeck
i to stosunkowo szybko - nawet w zimie...

może masz jakieś smieci w układzie doprowadzającym powietrze ??

albo padło coś przy przełączniku ZIMNE-CIEPŁE ?

w mondeo była tam jakis patent pnematyczny (rurki z powietrzem) i non stoper mi sie to psuło - nie przełaczało pozycji nawiewu albo leciało zimne mimo ustawienia na ciepłe.. nie wiem jak jest w probe ale jesli to te same kabelki co w mondeo to moze to byc to własnie...

: 2005-06-08 07:08
autor: romulus
sprawdź poziom płynu w chłodnicy jesli będzie go zbyt mało to najpierw przestaje działać ogrzewanie....., jeśli to nie to to możesz miec zapowietrzony układ gdzieś w pobliżu nagrzewnicy bądź też jak wspomnieli poprzednicy coś ze sterowaniem ciepło-zimno, lub nawiewy

: 2005-06-08 09:44
autor: Pelot
Witam
Ja stawiam że masz zamuloną nagrzewnice.Zjej płyn i przepłukaj cały układ

: 2005-06-08 10:10
autor: P.I.M.P.O.
w probasie zmienianie nawiewy ciepły-zimny odbywa się mechanicznie (pokrętełko) więc nie sądzę żeby tu był problem. chciałem napisać o nagrzewnicy ale Pelot mnie ubiegł :)

pozdro

: 2005-06-08 10:41
autor: darel
pimpo pisze:w probasie zmienianie nawiewy ciepły-zimny odbywa się mechanicznie (pokrętełko) więc nie sądzę żeby tu był problem. chciałem napisać o nagrzewnicy ale Pelot mnie ubiegł :)

pozdro
Racja. Tylko sterowanie nawiewami jest pnaumatyczne.

: 2005-06-08 22:30
autor: tofil
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Niedługo będę miał urlop :D :D :D to z tym powalczę! Jeszcze jedno, gdzie jest nagrzewnica??

: 2005-06-10 09:26
autor: Jacuś
pelot pisze:Ja stawiam że masz zamuloną nagrzewnice.Zjej płyn i przepłukaj cały układ
pierwsze co to tez na myśl przyszła mi nagrzewnica, moze wogóle nie działa , a słabe ciepłe powietrze to takie powietrze jakie jest przy chłodnicy. jak stoisz grzeje dobrze jak jedziesz słabiej :)

: 2005-06-10 16:33
autor: Pelot
tofil pisze:Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Niedługo będę miał urlop :D :D :D to z tym powalczę! Jeszcze jedno, gdzie jest nagrzewnica??
podejrzewam że jest w tym samym miejscu co w I gen.Czyli pod nogami pasażera w tej całej obudowie od nawiewu,tylko najpierw zlej płyn chłodniczy.
Pozdrawiam

: 2005-06-10 22:40
autor: tofil
Teraz mi wogóle nie grzeje :cry: Chyba na początek doleję płynu do chłodnicy bo chyba trochę mało mam.

: 2005-06-13 14:39
autor: OLEY
Jeżeli masz mało płynu,to moim zdaniem "na bank" jest zapowietrzona nagrzewnica,a wtedy grzać nie będzie.
Dziwi mnie jednak,że jak masz mało płynu,to nie masz innych cyrków z silnikiem.

: 2005-06-18 20:14
autor: AGA I GER
W probalu nagrzewnica powinna się sama odpowietrzać, bynajmniej jak miałem trafioną pompę wodną i nie raz musiałem uzupełniać płyn to ogrzewanie zawsze działało po dolaniu i nic nie odpowietrzałem.
A co do działania ogrzewania w probalu jest naprawde niezłe z tym że w zimę trzeba przysłaniać chłodnicę ;)

: 2005-06-23 18:53
autor: tofil
Problem rozwiązany :D :D :D
Musiałem zdemontować radio, a za radiem.... linka i cięgno od pokrętła ogrzewania. A cięgno było wychaczone.... Wchaczyłem, odpaliłem i się prawie z gorąca udusiłem :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Ogrzewanie - ciepły silnik, a leci zimne... ?

: 2005-12-30 10:34
autor: jagger
problem jest taki ze zamiast cieplego powietrza leci zimne,przy oczywisciwe nagrzanym silniku,jakie moga byc tego przyczyny: termostat,zapowietrzony uklad???
pozdrawiam

: 2005-12-30 13:04
autor: ZENiTH
a może linka nie otwiera nagrzewnicy

: 2005-12-30 15:53
autor: Sqad
Yyyy która linka, to tu nie jest na silniczkach??

: 2005-12-30 16:00
autor: ZENiTH
Sqad pisze:Yyyy która linka, to tu nie jest na silniczkach??
Linka czy silniczek sprawa dyskusyjna ale to trzeba sprawdzić bo może nagrzewnica nie otwiera się. Jakbyś miał zapowietrzony układ albo walnięty termostat to byś widział po wskaźniku temperatury że coś dziwnie silnik się nagrzewa.

: 2005-12-30 16:32
autor: jagger
cos faktycznie sie nie otwiera poniewaz czsami poleci cieple a czasami zimne

: 2005-12-30 17:22
autor: Sqad
Na wyłączonym silniku powinno być słychac jak pracują silniczki przy przełączaniu między pozycjami nawiewu, nie wiem jak jest między ciepłym a zimnym powietrzem bo się nie wsłuchałem.

: 2005-12-30 17:50
autor: Voodoo
Z przykrością muszę was rozczarować, ale w II-gen. sterowanie nawiewem odbywa się przez podciśnienie. Na klapkach są zainstalowane tłoczki vacum i to one odpowiadają za ich przestawianie.
Jeśli powstaje jakiś problem z przestawianiem pozycji, to może to być przyczyna braku podciśnienia.
Jedyna linka znajduje się w pokrętle od ciepło/zimno i można się o ile dobrze pamiętam, do niej dostać gdzieś pod nogam pasażera (to bym musiał sprawdzić)

: 2005-12-30 18:06
autor: Sqad
No to że tak się wyraże jestem w szoku :shock:

: 2005-12-30 19:07
autor: KITT
Sqad pisze:Na wyłączonym silniku powinno być słychac jak pracują silniczki przy przełączaniu między pozycjami nawiewu.
A ja zmieniając z VENT na OFF a później na MIX słyszę cichutkie... psssss.... ufff... psssss... :wink: :P

Więc to potwierdza... :arrow:
Voodoo pisze: w II-gen. sterowanie nawiewem odbywa się przez podciśnienie
:wink:

: 2005-12-30 19:10
autor: Sqad
Fakt że też ja głupi nigdy nie skojarzyłem |(*,)

: 2005-12-30 20:26
autor: krycha
Potwierdzam na 100% sam to rozbierałem żeby wymienić podświetlanie pokręteł.
Z przykrością muszę was rozczarować, ale w II-gen. sterowanie nawiewem odbywa się przez podciśnienie. Na klapkach są zainstalowane tłoczki vacum i to one odpowiadają za ich przestawianie.
Jeśli powstaje jakiś problem z przestawianiem pozycji, to może to być przyczyna braku podciśnienia.
Linka jest też.
Jedyna linka znajduje się w pokrętle od ciepło/zimno i można się o ile dobrze pamiętam, do niej dostać gdzieś pod nogam pasażera (to bym musiał sprawdzić)