Strona 1 z 3
Ile można wycisnąć z 2.5 V6 ??
: 2005-06-11 10:39
autor: Veather
Mam pytanko jaką maksymalną moc można uzyskać z 2.5 V6?? Jak to zrobić ?? Czy może zmiana silnika jest lepszym pomysłem ?? Jeśli tak to jaką moc uzyskam wtedy??
: 2005-06-11 10:52
autor: Sh(.)(.)ters
Wszystko zależy na jaki silnik zmienisz. Jak na Corvetty lub Forda GT to będziesz miał może i z 500 koni. Ferrari to jakieś 150 kucy mniej

.
: 2005-06-11 11:18
autor: nikosnikos
Sh(.)(.)ters pisze:Wszystko zależy na jaki silnik zmienisz. Jak na Corvetty lub Forda GT to będziesz miał może i z 500 koni. Ferrari to jakieś 150 kucy mniej

.

a od bugatti np to mozna tysiaczka wycisnac
Sprecyzuj pytanie (juz w ogole te druga czesc) - bo na tak postawione mozesz spodziewac sie tylko glupawych odpowiedzi

: 2005-06-11 11:29
autor: RX
Witam,
Poszukaj informacji na temat silnika KLZE (
http://probeaddiction.com/klze.htm). Montujesz bez większych problemów taki silnik do Proba (192 konie seryjnie) i wtedy można rozpocząć zabawę z tuningowaniem do wysokich mocy. A można ładnie wycisnąć:
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.php/11.66.mpg
(czas 11.66 jak sama nazwa wskazuje)
Polecam stronę:
www.probeaddiction.com i zakładkę - engine. Dużo modyfikacji.
Pzdr.
: 2005-06-11 13:29
autor: Veather
Chodzi mi silniki które będą najlepiej pasowały do Probe, a zmiana nie będzie się wiązała z przebudową całego auta.
: 2005-06-11 13:33
autor: Raf
Z naszego KL 2.5V6 można wycisnąć 800hp

Było kiedyś o tym na forum.
(Tylko po co?)
: 2005-06-11 13:41
autor: RX
Veather pisze:Chodzi mi silniki które będą najlepiej pasowały do Probe, a zmiana nie będzie się wiązała z przebudową całego auta.
No tak! I masz u góry moją odpowiedź:
http://probeaddiction.com/klze.htm
To silnik Mazdy 2.5 V6, w Probie 2.5 V6 mamy silnik o oznaczeniu KL03 (164 HP), istnieje silnik o podobnej budowie (uogólniając - po prostu przełożysz go bez przebudowy całego auta) KLZE (192 HP). Włożenie KLZE do Proba to nie problem, silnik pasuje elegancko, warto załatwić do KLZE również oryginalny komputer - wtedy uzyskasz pełną moc tego silnika. Można zamontować KLZE bez wymiany komputera (tak zapewnia ProbeAddiction), jednak wtedy nie będziesz mógł cieszyć się z pełnej mocy tego silnika. Myślę, że to jedyna sensowna podstawa tuningu Proba II generacji.
Pozdrawiam!
: 2005-06-11 13:48
autor: RX
Witam,
U góry pisałem o silnikach, a oto kilka pomysłów na tuning:
http://www.performanceprobe.com/upgrade ... stions.htm
Pzdr.
: 2005-06-11 14:44
autor: Gość
Powyżej 250 koni przedni napęd jest bez sensu, po co ??
Do takich dużych mocy to tylko 4x4 lub RWD
: 2005-06-11 23:26
autor: pavoolon
za cene silnika z mazdy mozna rownie dobrze pobawic sie w jakies soft turbo, jak bedzie za malo PS to mozna pozniej odprezyc silnik i wycisnac calkiem sporo
P.S. gdzies tam pokazywali ostatniio honde integre FWD ponad 500 PS to musi byc dopiero rzeznia
: 2005-06-12 12:45
autor: laptop
czym tak konkretnie sie rozni klze od kl?
: 2005-06-12 15:05
autor: Specu
Ja również mam takie pytanie czy są np jakieś sportowe wałki rozrządu do Probe II i ile coś takiego ewentualnie może kosztować ?? No i ponawiam pytanie czym konkretnie różni się silnik KLZE od Probowskiego, może gra z wymianą silnika jest nie warta świeczki (może tylko kilka drobnostek trzeba wymienić) Pozdro
: 2005-06-12 17:39
autor: laptop
nie wydaje mi się ze kilka drobnostek
: 2005-06-13 00:15
autor: Bogdan9999
: 2005-06-15 13:01
autor: AGA I GER
Zaczoł bym od zrobienia odpowiedniego dolotu powietrza jak i konkretnego wydechu na przelocie, później można się bawić z czipem, ale co do przesadzania z mocą, to nie wiem czy jest sęs? wiele modyfikacji w silniku tak jak zmiana wałków rozrządu znacznie zmiejsza żywotność silnika
: 2005-06-15 15:04
autor: Specu
Włączyłem ostatnio tuning.pl i modyfikacje silnika no i patrzę akurat było o wymianie wałków rozrządu czytam i te wałki to wcale takie dobre nie są nie dość że moc podnoszą tylko w górnym zakresie obrotów silnika to w dolnym jest jeszcze spadek mocy i momentu. W niktórych wypadkach nawet seryjny wałek wpisuje się dużo lepiej od takiego "tjuningowanego". Pozdro

Co do dolotu i wydechu to oczywiście że musi być tylko z tym wylotem to bez przesady, widziałem dzisiaj Opla Mante

coś ala Viper dwa pasy przez sierodek a z tyłu dwie rury ja wiem może ze 150 mm miały

: 2005-06-15 16:00
autor: pavoolon
jesli chodzi o wydech to mysle ze wymiana Y-pipe powinna pomoc na jakas porzadna i wywinieta w druga strone (ta czesc wydechu w ksztalcie litery Y za kolektoerami) bo seryjny zalatuje drutem i ma duze opory przeplywu, no i ewwntualnie wywalenie kata.
PS. do walkow dobrze jest zrobic obrobke i planowanie glowicy + wyliczone pod nie kolektrory, wtedy to ma sens, przyrosty duze ale glownie w gornej partii obrotow, wymiana samego walka tylko pogorszy osiagi i kulture pracy silnika
: 2005-06-15 16:47
autor: AGA I GER
Co do kata to podstawa by go nie było a co do wydechu proponuję trochę głośniejszy ale w przelocie zawsze to pare koników do przodu a i efekty dzwiękowe ciekawsze

: 2005-06-16 19:19
autor: laptop
i policja jak nas slyszy bardziej sie nami interesuje:)
: 2005-06-17 13:57
autor: AGA I GER
: 2005-06-17 14:06
autor: Pelot
z wydechem Kamila to bym lekko polemizował,nie jest on do końca taki cichy.A Cevinka jest super

ale koszt

: 2005-06-17 14:13
autor: AGA I GER
: 2005-06-17 15:48
autor: laptop
przeciez to normalne, kazda czesc zwiazana z probe musi kosztowac, przeciez to nie bazar jak calibra
: 2005-06-18 15:14
autor: AGA I GER
Nio może nie zawsze części do proba muszą kosztować
Przynajmniej mamy giełdę a jak nie to zawsze ktoś coś podpowie

Przykład:
Miałem problem z aparatem zapłonowym, kupiłem 2-gi kompletny za 300zł
fakt że padł po jakimś czasie ale puźniej został naprawiony przez Voodo koszt 100zł
zresztą modułyz roczników 93 jak i młodsze padają jak much, całe szczęście że już jest na to rada (modół zastępczyz tranzystorem)

: 2005-06-19 09:35
autor: laptop
no to aparat kosztowal Cie 400zl, teraz zadzwon sobie do forda lub mazdy i zapytaj ile u nich stoi,