Strona 1 z 2

Świeci się kontrolka "COOLANT"

: 2005-06-17 10:10
autor: Bierkuś
Witam,

Jak w temacie. Czy ktoś może wie czego to dokładnie dotyczy. Ja w pierwszej chwili myślałem, że jest to kontrolka od klimy, która do wczoraj rzeczywiście nie działała. Naprawiłem klime a kontrolka jak się zapalała tak dalej się zapala.
Może tu chodzi o jakąś awarię układu chłodzenia silnika??
Może to trzeba jakoś zresetować bo ten błąd jest zapamiętany i pomimo usunięcia awarii kontrolka nie gaśnie.

HELP ME !!!! Bo zaczyna mnie to już narwić :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Świeci się kontrolka "COOLANT"

: 2005-06-17 10:29
autor: Maciucha
Bierkuś pisze:Witam,

Jak w temacie. Czy ktoś może wie czego to dokładnie dotyczy. Ja w pierwszej chwili myślałem, że jest to kontrolka od klimy, która do wczoraj rzeczywiście nie działała. Naprawiłem klime a kontrolka jak się zapalała tak dalej się zapala.
Może tu chodzi o jakąś awarię układu chłodzenia silnika??
Może to trzeba jakoś zresetować bo ten błąd jest zapamiętany i pomimo usunięcia awarii kontrolka nie gaśnie.

HELP ME !!!! Bo zaczyna mnie to już narwić :twisted: :twisted: :twisted:
Sprawdź poziom płynu chłodzącego...

: 2005-06-17 10:58
autor: RX
Witam,

Tak, Coolant to płyn chłodzący, pewnie masz go trochę za mało. :1111_ok: Co do resetowania to nie wiem niestety jak jest w jedynce, ale na pewno zaraz ktoś tu się wypowie :-)

Pzdr.

: 2005-06-17 11:00
autor: Jedrek
RX pisze:Co do resetowania to nie wiem niestety jak jest w jedynce, ale na pewno zaraz ktoś tu się wypowie :-)

Pzdr.
Pewnie że się wypowie, np: ja :twisted: :twisted: :twisted:

OPCJA "szukaj"

Nie żebym był złośliwy :wink:

: 2005-06-17 11:17
autor: Bierkuś
Może żeby było prościej to dodam parę szczegółów aby oszczędzić takich dobrych rad jak "sprawdź płyn w zbiorniczku wyrównawczym":

1. w zbiorniczku wyrównawczym płynu jest na ful i nic nie ubywa.
2. co za tym idzie układ chłodzący wydaje się być szczelny.
3. wiatrak na chłodnicy załącza się prawidłowo gdyż ostatnio wymieniałem czujnik, ten przy termostacie który właśnie odpowiada za załączanie wiatraka.
4. termostat też wydaje się sprawny.

Jakieś inne propozycje??

A tak przy okazji jest jeszcze jedno pytanko.
Za co odpowiada czujnik, który jest wkręcony na dole chłodnicy? Dochodzą do niego dwa przewody.

: 2005-06-17 11:22
autor: Jedrek
W scorpio od ssania mam dodatkowy czujnik temp wkręcany w blok silnika.
Może tutaj też jest?

: 2005-06-17 11:22
autor: piotrek
Też miałem ten czujnik na dole chłodnicy ale po zmianie chłodnicy poprostu tego nie podłanczałem i nic się nie dzieje
w niektórych rocznikach były tylko te czujniki na dole chłodnicy

: 2005-06-17 11:59
autor: Maciucha
A może czujnik od poziomu masz w chłodnicy? Tak w mercedesach dostawczych bywało.

: 2005-06-17 12:05
autor: piotrek
Czujnik w chłodnicy u góry był tylko w wersjach z Trip komputerem
w każdym razie ja tak miałem do czasy wymiany chłodnicy

: 2005-06-17 12:35
autor: Bierkuś
Nie jest u góry tylko u dołu.
Chyba że masz jakiś inny punkt widzenia :D

: 2005-06-17 12:36
autor: Jedrek
No jak się nachylisz pod maskę to zmienia Ci się horyzont :lol: :lol:

: 2005-06-17 13:33
autor: Robert
Ja mam "inny punkt widzenia" i mam na górze na samym środku. Ale ja mam tripa :twisted:

: 2005-06-17 14:32
autor: Bierkuś
Ja też mam tripa i mam czujnik wkręcony na samym dole chłodnicy.
PLEASE jak ktoś nie wie do czego on jest to niech nie pisze, że ma go gdzieś indziej i jeszcze w dodatku w dwóch różnych miejscach. Ja mam go tam gdzie napisałem i to jest pewne.
Potrzebuje wiedzieć za co ten czujnik odpowiada. Może właśnie on jest uszkodzony i na tripie świeci się kontrolka "COOLANT"

: 2005-06-17 15:13
autor: Gość
Bierkuś Twoja wersja czyli 89 powinna miec czujnik na górze, dla tego Ci się świeci kontrolka.

: 2005-06-17 15:39
autor: Bierkuś
Sugerujesz, że mam założoną chłodnice do góry nogami ?? :D

Zresztą, żeby rozwiać wszelkie wątpliości i aby wam wszystkim udowodnić że ten czujnik jest na dole postaram się dzisiaj cyknąć zdjęcie.

: 2005-06-17 15:43
autor: Gość
Ale wszystko jest ok, powinieneś mieć na górze i na dole, o ile mnie pamięć nie myli w każdym GT rocznika 89 tak powinno być. Ja np nie mam na górze plastik mam zalany jest tylko miejsce.

: 2005-06-17 16:27
autor: Robert
89 GT z tripem ma 2 czujniki na chłodnicy - na dole po lewej (zaglądając od przodu), wychodzący w kierunku silnika oraz na samym środku na wierzchu, prosto do góry.
a) masz czujnik z urwanym kabelkiem - taki jakby nalany korek z plastiku, w którym zatopiony jest przewód idący do złącza tuż przy chłodnicy. 2 przewód z tego złącza ma tylko kilka cm i idzie do masy.
b) masz otwór po czujniku zaślepiony czymś -> patrz pkt a - ten czujnik nie wygląda wcale jak czujnik
c) masz gładki wierzch chłodnicy, bez żadnych miejsc na czujniki, z 2 rurkami na wierzchu (plastikowy wlew i gumowy dolot) - chłodnica została wymieniona na jakieś barachło :wink: od innego modelu
Awaria czujnika (lub jego brak), niekontaktujący kabelek (lub jego brak) mogą być powodem zapalenia czerwonej kontrolki na górnej konsoli.
Zapraszamy w poniedziałek do Route, w celu porównania.

: 2005-06-17 16:32
autor: Bierkuś
Dokładnie tak. Plastik na górze jest zalany i nic tam nie ma i nigdy nie było bo nie ma nawet doprowadzonej wiązki.

Więc za co odpowiada czujnik na dole chłodnicy do którego dochodzą dwa przewody.

I nie piszcie mi o żadnych innych czujnikach :evil: :evil: . Chce wiedzieć wszystko na temat tego a nie żadnego innego.

: 2005-06-17 17:21
autor: Gość
Człowieku daj sobie powiedzieć że w Twojej wersji powinny być dwa czujniki na górze i na dole. Masz wymienioną chłodnice, na tą nie od tej wersji. Reszta kabli pewnie perfidnie ucięta - typowie wiejskie naprawy.
Stąd Ci się ta kontrolka świeci. Ja nie widdze problemu. Do stuki nie założysz dobrej chłodnicy z czujnikiem, albo nie zrobisz sobie czujnika w tej to nic się nie zmieni, a z czujnikiem na dole możesz robić cuda i się nic nie zmieni. No chyba że da się dwa kable od dwóch różnych czujników podpiąć pod jeden.

: 2005-06-17 17:50
autor: Gość
Dolny czujnik od Tripcomputera
Górny czujnik, tudzież w wersjach 90-92czujnik przy tersmostacie (są różne rozwiązania), jest to tzw CTS, załącza wiatraki na chłodnicy.

: 2005-06-17 17:53
autor: Voodoo
Pozostaje jeszcze najprostsze rozwiązanie :D
wywalenie żarówki z konsoli :twisted: :wink: i po kłopocie. :lol:

A reszta się zgadza tak jak mówił Robert i Sqad i nic już na to nie poradzisz.

: 2005-06-18 10:09
autor: Robert
Sqad pisze:Dolny czujnik od Tripcomputera
Górny czujnik, tudzież w wersjach 90-92czujnik przy tersmostacie (są różne rozwiązania), jest to tzw CTS, załącza wiatraki na chłodnicy.
Znaczy pozostałe wersje (bez tripa) nie mają czujnika załączającego wentylatory, a mają dolny czujnik do tripa? :shock:
Stan: chłodnica wymieniona, miejsce na otwór jest, ale zalane fabrycznie (nierozwiercone), kable nieodcięte, tylko były schowane. Bierkuś szuka górnego czujnika...
Pelot - do drewutni, zbadać obecność czujnika w nadmiarowych chłodnicach... :lol:

: 2005-06-18 12:07
autor: Bierkuś
Zgadzam się. Sqad'owi chyba się troche pomyliło z tymi czujnikami ale to już nieważne.
Dokładnie tak jak napisał Robert szukam górnego czujnika chłodnicy.

: 2005-06-18 13:38
autor: kollek
To właśnie górny czujnik odpowiada za COOLANT dlatego normalnym objawem jest że ta kontrolka Ci się pali.

Tak jak ktoś mówił musiała być wymieniona chłodnica nie od tego modelu co trzeba. Dolny czujnik w swoim GL też mam ale nigdy nie zastanawiałem się do czego służy. Z tego co kojarzę do włączenia wentylatora bo kiedyś coś tam na krótko dłubalismy żeby go załączyć.

: 2005-06-18 19:25
autor: Gość
Może inaczej nic mi się nie pomyliło,..... chyba :P :D

Dolny czujnik jest od Tripa dobrze napisalem. A górny jest od załączania wentylatora.

Co do górnego czujnika były różne rozwiązania. Jest on w każdym probie tylko są dwa miejsca w którch był umieszczany. Był ablo na chłodnicy u góry albo przy termostacie, wszystko zależy od wersji i rocznika.

Tak więc Bierkuś musisz szukać dolnego czujnika bo pewnie masz strzelony.