Lozysko na McPersonie
- sliwka
- Posty: 84
- Rejestracja: 2005-06-23 11:32
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo
- Galeria: viewtopic.php?t=10701
- Lokalizacja: Rzeszow
Lozysko na McPersonie
jestem uzytkowinikiem forda probe z 90 roku.Przy maksymalnym skrecie w lewo lub w prawo strzeela w kolumnie.Podejrzewam ze jest to lozysko na McPersonie.Szukalem juz praktycznie po calym miescie tego lozyska ale dostac niemoglem. Jak ktos ma jakies informacje gdzie moge dostac takie lozysko nowe lub uzywane ale w dobrym stanie to prosze o informacje.Z gory dzieki
Sliwka
Sliwka
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
No wlasnie - to dosc istotne - mi na postoju "terkotalo" - dalem do przeczyszczenia (nowy smar) i mam spokoj od prawie 2 lat Ale zlodzieje policzyli sobie po 50zl za jedno Ale juz tam nic nie robie - zawsze wymysla 3 razy tyle co bylo do zrobieniawingerman pisze:opisz dokladniej.
Czy slyszysz to tylko podczas jazdy, czy moze rowniez gdy krecisz kierownica na postoju?
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- sliwka
- Posty: 84
- Rejestracja: 2005-06-23 11:32
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo
- Galeria: viewtopic.php?t=10701
- Lokalizacja: Rzeszow
lozysko w kolumnie McPersona
slysze to na postoju i jak powoli jade i skrecam.Tylko jak skrecam.Gdy jade z wieksz predkosca nieslychac tego ale pewnie dlatego ze niemam maksymalnego skretu
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: lozysko w kolumnie McPersona
A jaki to dzwiek? - u mnie to tak terkotalo jak przerzutka w rowerze - jesli tak to ja bym obstawial wlasnie lozysko - mialem identycznie - mozna samemu sie bawic - ja dalem zrobic i ciszasliwka pisze:slysze to na postoju i jak powoli jade i skrecam.Tylko jak skrecam.Gdy jade z wieksz predkosca nieslychac tego ale pewnie dlatego ze niemam maksymalnego skretu
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
To ja też dorzucę swoje 3 grosze. Jak już koledzy pisali mogą to być objawy 3 rzeczy. Łożysk McPhersona, maglownicy lub przegubów.
Jeżeli nie możesz, czy też machanicy nie mogą tego zdiagnozować zacząłbym od najtańszych rzeczy - łożysk McPhersona. Są to jak dobrze zauważył Biker łożyska ślizgowe - powinno im pomóc smarowanie, chyba że są już zatarte na maxa. W popularnych sklepach (hmm...na przykład JC) ciężko kupić jedynie to łożysko. Występuje w komplecie z kolumną, więc 3ba się zakręcić za jakimś dobrym warsztatem od zawieszeń, np. regeneracji amortyzatorów. Koszt to ok. 120 pln (100 wyjęcie amortyzatorów + max. 20 smarowanie/wymiana łożysk).
Maglownica - akurat mam do GT na sprzedaż po regeneracji (większa pewność niż w przypadku świeżo wyrwanej z auta pokrojonego na części. Jakby co to cena 400 pln za przekładnię + jakieś 200 pln za montaż.
Niesprawna przekładnia zagraża tym, że twoje auto będzie miało odmienne zdanie co do sposobu pokonania ostatniego zakrętu (ty będziesz chciał skręcić, a ono nie bardzo).
O przegubach się nie wypowiadam bo nie znam dokładnych cen, ale jak każdą część zawieszenia zapewne warto je mieć sprawne.
Jeżeli nie możesz, czy też machanicy nie mogą tego zdiagnozować zacząłbym od najtańszych rzeczy - łożysk McPhersona. Są to jak dobrze zauważył Biker łożyska ślizgowe - powinno im pomóc smarowanie, chyba że są już zatarte na maxa. W popularnych sklepach (hmm...na przykład JC) ciężko kupić jedynie to łożysko. Występuje w komplecie z kolumną, więc 3ba się zakręcić za jakimś dobrym warsztatem od zawieszeń, np. regeneracji amortyzatorów. Koszt to ok. 120 pln (100 wyjęcie amortyzatorów + max. 20 smarowanie/wymiana łożysk).
Maglownica - akurat mam do GT na sprzedaż po regeneracji (większa pewność niż w przypadku świeżo wyrwanej z auta pokrojonego na części. Jakby co to cena 400 pln za przekładnię + jakieś 200 pln za montaż.
Niesprawna przekładnia zagraża tym, że twoje auto będzie miało odmienne zdanie co do sposobu pokonania ostatniego zakrętu (ty będziesz chciał skręcić, a ono nie bardzo).
O przegubach się nie wypowiadam bo nie znam dokładnych cen, ale jak każdą część zawieszenia zapewne warto je mieć sprawne.
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
- J@cekW
- Posty: 199
- Rejestracja: 2006-03-28 01:49
- Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
- Lokalizacja: Szczecin
Witam.
Może ktoś z was wie jak dostać się do tego łożyska? Trzeba odkręcać amortyzator czy może jest inny sposób?
Może ktoś z was wie jak dostać się do tego łożyska? Trzeba odkręcać amortyzator czy może jest inny sposób?
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
- J@cekW
- Posty: 199
- Rejestracja: 2006-03-28 01:49
- Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
- Lokalizacja: Szczecin
No dobrze okręcam amortyzator czyszczę łożysko daje nowy smar i co po przykręceniu? Czy jest konieczne ustawianie zbieżności? A wracając do tematu stukania przy skręcaniu może to wina otworu w wahaczu przez który przechodzi łącznik stabilizatora (jeśli otwór jest wyrobiony to łącznik będzie latał na boki). Co o tym myślicie?
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Przy wyciąganiu musisz zwrócić uwagę w jakiej pozycji założone jest całe górne mocowanie amortyzatora. Załóż je w takiej samej pozycji ponieważ ma ono wpływ na kąty pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Wyrobiony otwór może powodować przesuwanie łącznika, ale jak sam łącznik będzie dobry to ni powinno pukać. Zawsze otwór możesz stuningować spawareczką
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- J@cekW
- Posty: 199
- Rejestracja: 2006-03-28 01:49
- Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
- Lokalizacja: Szczecin
Miałem problem ze stukaniem po obu stronach ale po wymianie łączników kiedy skręcam stuka tylko po jednej i to właśnie tam gdzie jest wyrobiony otwór w wahaczu. Tak jak pisze Maciucha będzie trzeba potraktować to spawarką. Zobaczymy może obejdzie się bez wyciągania tego łożyska.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................