Strona 1 z 2

Osiągi na Lpg

: 2005-07-17 23:54
autor: Adamkat
Witam dreczy mnie i dreczy to cały czas, mam u siebie zwykłą instalacje lpg i pytam sie was jakie macie przyśpieszenia do 100km/h na gazie??Czy na benzynie jest to samo? do czego zmierzam? W instalacji jest zamontowany mikser przed kolektorem i wydaje mi sie ze on powoduje słabsze przyspieszenie na Pb(z mikserem od gazu) w rzeczywistości działa jak kryza. Po usunieciu miksera auto osiąga 7,5s do 100km/h a z mikserem na lpg czy na Pb 8,9s--100km/h.

: 2005-07-18 09:08
autor: laptop
Nie wiem jak tam w środowisku turbin, ale w moim Probie nie ma takiego problemu... na benzynce jeździ znacznie szybciej, a gaz jak to gaz troche muli i zabawa się kończy przy 5000 obr/min :wink:

: 2005-07-18 10:15
autor: MiH
Dziwisz się że z mikserem jest wolniej? Ile powietrza przejdzie przez gardziel o średnicy 8 cm a ile przez gardziel i średniy 4 cm?

Podpowiedź - przepływ liczy się jakos tak że pole przekroju jest wprost proporcjonalne, a pole przekroju to Pi*D*D/4

A więc przepływ = a*D*D gdzie a to jakieś tam pi/4/bodajże gestość powietrza- ogólnie nam się to skraca jak liczymy o ile się zmniejszy...

różnica przepływu więc to a*d1*d1/(a*d2*d2)=
8*8/4*4= 64/16 = 4 razy....

to ciesz się stary że masz 8,9 do setki a nie 12....

: 2005-07-18 10:24
autor: laptop
Mihu, a w moim jest podobnie? tez jest wolniejszy? czy to oznacza ze byloby szybciej bez gazu...

: 2005-07-18 10:42
autor: Bogdan9999
Ja nie mam gazu ale czy nie dało by się jakoś przerobić miksera czy jakoś tak ?? :? :? :? :?

: 2005-07-18 11:40
autor: Raf
Zamiast miksera zastosujcie malakser, albo sokowirówkę :lol:
Wiem, żart nie na miejscu :lol:

: 2005-07-18 12:01
autor: pavoolon
nie masz gazu = nie masz miksera :)

z tego co pamietam to zwezenie odpowiada za wolne obroty, znajomy kombinuje nad 2 dolotami przelaczanymi guzikiem z kabiny. bez zwezki do szalenia, a standardowy do normalnej jazdy

: 2005-07-18 12:05
autor: Jedrek
sekwencja :arrow: i nie ma problemu :twisted: :twisted: :twisted:

:wink:

: 2005-07-18 13:27
autor: MiH
pavoolon pisze:
z tego co pamietam to zwezenie odpowiada za wolne obroty (...)
mikser odpowiada za kształt charakterystyki. Gdyby średnica miksera była równa średnicy dolotu (czyli kompensacji) membrana nie wychylałaby się - czyli parownik podawałby stałą ilość gazu niezależnie czy obroty wynosiłyby 600 czy 6000 obrotów.

Zwiększenie średnicy miksera daje albo brak mocy w górnych partiach obrotów (wyregulowanie na niskie obroty), albo potężne spalanie przy jeździe po mieście (20l i więciej).

: 2005-07-18 14:51
autor: Raf
Dla chcącego nic trudnego, gdyby komuś zależało, to by zrobił mikser (lub malakser :lol:) generujący właściwą różnicę ciśnień bez tamowania przepływu.

Kiedyś wypowiadał się tu u nas jakiś gazownik który przedstawił gotowe rozwiązania, tyle że tanie nie były.

: 2005-07-18 15:13
autor: MiH
Tak Raf - do 2,5v6 jest dedykowany mikser wykorzystujący zmieniający się przekrój wraz z wciskaniem sie "jajka" w przepływomierzu.

Jest też mikser sportowy. Ma wbudowaną przepustnicę i własny sterownik (fachowcy mówią komputer).

: 2005-07-18 15:25
autor: Raf
Chodzi mi o zwykły aerodynamiczny mieszacz, tyle że bez przewężenia. Rurka z gazem skierowana wylotem w kierunku przepustnicy, a rurka kompensacji w przeciwnym ...

: 2005-07-18 19:02
autor: pavoolon
MiH pisze:
pavoolon pisze:
z tego co pamietam to zwezenie odpowiada za wolne obroty (...)
mikser odpowiada za kształt charakterystyki. Gdyby średnica miksera była równa średnicy dolotu (czyli kompensacji) membrana nie wychylałaby się - czyli parownik podawałby stałą ilość gazu niezależnie czy obroty wynosiłyby 600 czy 6000 obrotów.

Zwiększenie średnicy miksera daje albo brak mocy w górnych partiach obrotów (wyregulowanie na niskie obroty), albo potężne spalanie przy jeździe po mieście (20l i więciej).
to jest jeszcze jakas inna zwezka ktora odpowiada za utrzymanie wolnych obrotow? bo z tego co mi wiadomo wlasnie po to sie je stosuje tyle ze przy okazji zamulaja auto, i myslalem ze chodzi wlasnie o ta

: 2005-07-19 01:10
autor: Bogdan9999
A powiedzcie czy na sekwencji też są takie problemy z mikserem ?? bo jak tak to rezygnuje z gaza bo ... nie będę jeździł probkiem który ma 9 sekund setki bo kto będzie uczył innych kierowców szacunku do probe ?? :lol: :lol: :lol: :lol:

: 2005-07-19 12:03
autor: Jedrek
Przy sekwencji nie zmieniasz nic w dolocie, wiec problem ten nie występuje. :wink:

: 2005-07-19 12:06
autor: pavoolon
Bogdan9999 pisze:A powiedzcie czy na sekwencji też są takie problemy z mikserem ?? bo jak tak to rezygnuje z gaza bo ... nie będę jeździł probkiem który ma 9 sekund setki bo kto będzie uczył innych kierowców szacunku do probe ?? :lol: :lol: :lol: :lol:
przy sekwencji masz wtrysk gazu. miksera brak i osiagi zblizone do benzyny a po lekkim tuningu instalki (np u Goduli) nawet lepsze 8)

: 2005-07-19 13:44
autor: Bogdan9999
pavoolon pisze:
przy sekwencji masz wtrysk gazu. miksera brak i osiagi zblizone do benzyny a po lekkim tuningu instalki (np u Goduli) nawet lepsze 8)

A co oni dokładnie robią że są lepsze osiągi ?? Coraz bardziej zaczyna mi się podobać LPG hehehe mocy przybywaj !!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

: 2005-07-19 15:23
autor: Mr. Cynk
generalnie przy sekwencji możliwości sterowania jest sporo więcej.. :D

zaczynając od średnicy wtrysków, przez same cewki wtryskiwaczy (czas reakcji) idąc aż do oprogramowania dawkującego kończąc...

Ostatnio do instalacji mojej i Andrzeja pojawił się konkretny programik pozwalający "conieco" poprawić tu i tam... :twisted:

w skrócie mówiąc obecnie w swojej instalacji mogę sobie wgrywać różne ustawienia parametrów...

więc mogę sobie zestroić rally mode i grandfather mode.. :twisted:


jeszcze tylko brakuje trochę większego ciśnienia przy turbodoładowaniu bo przy 12-14PSI wtryski już nie mają po prostu takiego ciśnienia LPG żeby zasilić silnik.

z gazem czy bez za licznik wychodzi. :)

: 2005-07-19 17:17
autor: pavoolon
wlasnie dlatego uwazam ze sekwencja ma same plusy, raz sie wylozy potem podlubie i czlowiek jezdzi za grosze zostawiajac za soba porownywalne benzynowce

litr gazu: 1,75
litr benzyny: 4,05

i nic wiecej nie trzeba dodawac :D

: 2005-07-19 17:30
autor: Qki G
Litr gazu :1.70
Litr wachy :4.23
:):):):):):):)
to jest róznica:)

: 2005-07-19 17:33
autor: pavoolon
ale drogo macie, wiec tymbardziej :)

: 2005-07-19 17:50
autor: Qki G
Bo u was po prostu przycinają sobie na gazie a u nas na benzynce.
Nie chce nic krakać bo też słyszałem różne opowieści , że gaz ma koszkotować w okolocy 2 zlotych a nawet więcej jak to miało w przypadke przed nowym rokiem , ale stuki co jestem z takich cen GAZU oczywiście bardzo zadowolony:)

: 2005-07-19 20:05
autor: Patrycjan
A ja pamiętam czasy, kiedy gaz tankowało się za mniej niż złotówkę :) Późniejszym ciosem było wstąpienie Polski do UE 1go maja. Pamiętam jak jechałem do kuzyna wieczorem 30go kwietnia i zatankowałem za "resztki" po 1,35zł/l. Rano, już 1go maja, gdy wracałem na tej samej stacji LPG kosztował 1,65zł/l. Podobnie było na innych stacjach :(
A wracając do tematu: sekwencja to jest to!!!

: 2005-07-19 23:24
autor: Bogdan9999
A jak możecie eto piszcie ile daliście za swoje sekwencje ????

: 2005-07-19 23:27
autor: Qki G
Ja rok temu dałęm 4200 zł do silnika V6