RX, ale to nie są Xenony. Nieoryginalnych reflektorów z atestem jest całe mnóstwo i nie ma z nimi problemu (patrz:zamienniki oryginałów). To są zwykłe reflektory soczewkowe takie jak w oryginalnym Golfie 4. Błąd polega na tym, ze każdy uważa, że jak ma soczewki, to jest jednoznaczne z tym, ze montaż Xenonów jest legalny, a tak nie jest. Owszem - o wiele mniejsze prawdopodobieństwo, ze takie lampy będą świecić w okna Panu Bogu, ale do legalności temu daleko. Po prostu policja do tej pory nie trzepała w tym za bardzo i tyle. Oczywiście mnóstwo ludzi jeździ z Xenonami i nic złego na pozór się nie dzieje. Ale jak już pisałem - jak się zdarzy nieszczęście i nie daj Boże trup, to zaczyna się czepianie każdego detalu.RX pisze:Hey,
I nawet ma pasek day line czyli pewnie jeszcze większe pogwałcenie przepisów modyfikacji lamp przednich:
http://allegro.pl/item809297329_lampy_p ... pasek.html
5,
Kocur, już Ci pisałem - policjant stwierdził, iż przeróbki świateł przednich są niezgodne z prawem. Mówiąc krótko - nie powinno ich tam być i koniec. Reszty dociekać nawet nie musiał. Homologacja obowiązuje w przypadku konkretnego auta - TYLKO I WYŁĄCZNIE.
Nie muszę chyba dodawać, że sprzedawcy "homologowanych" i "uniwersalnych" (jedno w sumie wyklucza drugie) Xenonów "made in china" na Allegro napiszą wszystko, włącznie z tym, że w wolnych chwilach te Xenony zrobią laskę, byleby to sprzedać. Ale to chyba nie znaczy, że trzeba w to wierzyć.
Nie zrozumcie mnie źle - dla mnie też to głupie, bo jeżeli reflektor spełnia normy i spełnione są wszystkie warunki, to powinno być legalne, ale sami na pewno znacie mnóstwo debilnych przepisów, które są czasem wręcz nielogiczne. Niemniej stuki "są", to obowiązują (patrz: Indywidualne tablice - możesz sobie zafundować, ale przy zmianie auta tracisz je bezpowrotnie. Logiczne ? Nie. Obowiązuje? Jak najbardziej) .