Strona 1 z 2

Śrubka od regulacji obrotów

: 2005-09-12 22:02
autor: Marcos
Dzień dobry wieczór:)


Czy jest to śrubka do regulacji obrotów??
Obrazek
Od momentu zamontowania BOV-a obroty nieco mi spadły, dlatego się pytam.

: 2005-09-12 22:37
autor: Gość
Oczywiscie ze tak tak tak... :)

: 2005-09-13 00:05
autor: Bogdan9999
Wkręcasz obroty maleją, wykręcasz rosną :):):):)

: 2005-09-13 01:07
autor: york
hej!a przy okazji jak juz tam jestes to zmien sobie ta opaske ktora widac na zdjeciu (na ruzre dolotowej)bo pewnie w momencie wlaczenia turbiny zasysa ci ta rure a jak sie wylacza to odpuszcza~!u mnie tak bylo bo te opaski take do d... ze sie w pale nie miesci!

: 2005-09-13 11:55
autor: Marcos
york_2006 pisze:hej!a przy okazji jak juz tam jestes to zmien sobie ta opaske ktora widac na zdjeciu (na ruzre dolotowej)bo pewnie w momencie wlaczenia turbiny zasysa ci ta rure a jak sie wylacza to odpuszcza~!u mnie tak bylo bo te opaski take do d... ze sie w pale nie miesci!
I chyba odpowiedziałeś mi na kolejne pytanie:
Bo ja puszczam gaz to obroty spadają mi do 500, a czasami niżej i się od razu podnoszą.
Zaczęło się tak dziać po złożeniu BOV-a.
O tą opaskę chodzi??

Na jaką wymienić??

: 2005-09-13 14:07
autor: Jedrek
Oj Marcos. Ty to nie wiesz już gdzie masz grzebać.

Jakiego BOV-a montowałeś, bo jeśli a-la Pelot to wiem co dolega Probkowi. :wink:

: 2005-09-13 17:45
autor: OLEY
Opaska jak opaska,ale czasami to kolanko potrafi pęknąć.Jak będziesz zmieniał opaskę,to obejrzyj dokładnie całą rurę,czy nie jest przypadkiem uszkodzona.Wtedy,gdy załącza się turbinka słychać charakterystyczny syk.Nie mylić z sykiem bova.Oba zjawiska syczą w innym momencie.
:D :D :D

: 2005-09-13 18:50
autor: Marcos
Mam taki. Kamila 1/4 mili, podobno z Subaru Impreza.
Obrazek

: 2005-09-13 23:47
autor: york
opaske musisz zmienic na taka sama lub przynajmniej podobno tzn o podobnym systemie sciagania (skrecania) czyli srubka w poprzek zachacza o naciecia!osobiscie choc mysle ze nie jestem sam w tym przekonaniu uwazam ze opaski tego typu sa calkowicie do bani bo sa malo trwale a jeszcze mniej skuteczne [-X !jesli opaska ma przyjmowac jakiekolwiek naprezenia to poprostu te naciecia nie wytrzymuja bo opaska jest z mizernego materialu.oczywiscie o niebo lepsza bylaby opaska skrecana na srubke z nakretka na obu koncach tejze opaski (chyba wiecie o jaka mi chodzi)ale musialaby byc na wymiar tej rury!jesli masz mozliwosc to poszukaj takiej na pewno dluzej ci posluzy!POZDRAWIAM

: 2005-09-14 00:51
autor: kicur
co daje ten bov w probku ?? znika albo zmniejsza sie turbo dziura- jest jakis wyrazny pozytywny efekt w praktyce??

: 2005-09-14 07:20
autor: OLEY
Blow Off Valve daje nie tylko wspaniały dźwięk podczas pracy silnika lecz spełnia jeszcze kilka innych funkcji. Między innymi podczas zmiany biegów, gdy przepustnica jest zamknięta, nie pozwala turbinie wytracić obrotów.Te profesjonalne BOV'y mają jeszcze płynną regulację,która
pozwala ustawić zawór na ciśnienie z przedziału np.: 0.6-1.5 bara.

: 2005-09-14 10:40
autor: Gość
a jak taki bov ma sie do eksploatacji tzn. przedłuża żywotność turbiny ?

: 2005-09-14 18:18
autor: Bogdan9999
Przedłuża jej żywotność o pare ładnych tysiaków bo powoduje że napompowane powietrze podczas zamknięcie przepustnicy nie cofa się spowrotem i w dolocie jest wtedy mniejsze ciśnienie co za tym idzie turbina nie traci obrotow. :) :) :) :)

: 2005-09-14 22:33
autor: Mr. Cynk
ale nie należy się zbyt mocno tym bovem brendzlować bo każdy probek GT z turbinką posiada takiego bova seryjnie. :D

konstruktorzy wiedzieli o tym i uwzględnili go ale nazywa sie on w probe bypass'em i nie puszcza powietrza na zewnątrz tylko spowrotem przed turbinę.

Akurat uważam, że to logiczniejsze bo raz policzone powietrze przez przepływomierz wychodzi już tylko tłumikiem... :)

nie ma przekłąmań na dawkowaniu wtryskiwaczy i to eliminuje chrakterystyczny czarny dymek przy zmianie biegów w wersjach z BOV'em :)

: 2005-09-14 23:52
autor: Marcos
nie zauważyłem, żeby mi kopcił :):)

: 2005-09-15 00:17
autor: york
moze troche mine sie z tematem ale chcialbym nadmienic ze probek np taki jak moj czyli 2.2 gt wer.USA nie potrzebuje zadnych BOV-ow ani tym podobnych dopalaczy bo mimo to ze na skrzyzowaniu jest ciezko nim ruszyc bo cala moc nie przechodzi na asfalt tylko podrzuca go do gora to zato jak sie wlaczy turbina to wogole nie ma o czym mowic! :1111_bye: zadna bejca zadna calibra ani jakikolwiek jeszcze inny szit u mnie w miescie nie ma zadnych szans wiec...mnie osobiscie wystarczy to co mam

: 2005-09-15 00:29
autor: Marcos
ale zaraz
coś chyba ominąłem, jaki dopalacz!!!

Czy BOV dodaje jakies mocy czy coś?? Cały czs wydawało mi się, że chroni turbinkę i fajnie syczy :roll: :roll:

: 2005-09-15 00:41
autor: Mr. Cynk
nieee... :) jork czytał tylko parzyste wiersze... :D:D:D:D


Marcos, nic do bani, bov to bov a dopalacz to dopalacz... :D

: 2005-09-15 07:08
autor: OLEY
Cynki pisze:ale nie należy się zbyt mocno tym bovem brendzlować bo każdy probek GT z turbinką posiada takiego bova seryjnie. :D

konstruktorzy wiedzieli o tym i uwzględnili go ale nazywa sie on w probe bypass'em i nie puszcza powietrza na zewnątrz tylko spowrotem przed turbinę.

Akurat uważam, że to logiczniejsze bo raz policzone powietrze przez przepływomierz wychodzi już tylko tłumikiem... :)

nie ma przekłąmań na dawkowaniu wtryskiwaczy i to eliminuje chrakterystyczny czarny dymek przy zmianie biegów w wersjach z BOV'em :)
To prawda. :D
Zbyszek ma rację.W naszym przypadku fabryczny bypass zupełnie wystarczy,ale jak ktoś chce pssssssyt,to może sobie założyć. :D
Największy minus dodatkowych Bov'ów (zwłaszcza zwykłych zaworów zwrotnych),to przekłamania w dawkowaniu.
Np.Jeżeli ktoś jedzie np.150 -160 km/h (TYLKO AUTOSTRADA :D ) i puszcza delikatnie pedał gazu,może zaobserwować dość konkretne szarpnięcia samochodem(coś jakby się dławił).Wtedy przyczyny trzeba szukać przede wszystkim w założonym bov'ie.

: 2005-09-15 07:09
autor: Gość
Chciałem to to zakładać ale argumenty Cynkiego przemawiaja do mnie :) Jak ktoś się nie ściga to w/g mnie w normalnej eksploatacji niewiele bov pomaga.
Resumując bov to taki bajerek tunera ? :wink:

: 2005-09-15 07:23
autor: OLEY
Widzisz.
To jest tak,jak założenie spojlera (skrzydła) z tyłu,do auta,które się nie ściga. :D W normalnej eksploatacji niewiele taki spojler pomaga.W rzeczywistości,to tylko bajer.

: 2005-09-15 11:51
autor: Robert
:-$ Psssss!
:wink:

: 2005-09-15 23:14
autor: york
nie mialem na mysli jakichs konkretnych dopalaczy ale napisalem to ogolnikowo.czytam wszystkie posty (a nie tylko parzyste badz nie)!to prawda ze ow BOV praktycznie nie dodaje zadnej mocy a nawet jesli tak jest to sa to wartosci tak znikome ze nikt niebylby w stanie tego odczuc (choc jak ktos ma bujna wyobraznie to dla niego nawet rozporka na kielichy ma kosmiczny efekt =D> ) i tak jak pisalem wczesniej mnie wystarczy to co mam i mysle ze nikt nie powinien byc niezadowolony z osiagow probka bo sa naprawde bardzo przyzwoite

: 2005-09-15 23:28
autor: Wuax
OLEY pisze:Widzisz.
To jest tak,jak założenie spojlera (skrzydła) z tyłu,do auta,które się nie ściga. :D W normalnej eksploatacji niewiele taki spojler pomaga.W rzeczywistości,to tylko bajer.
np. takiego, jaki gustowny :D :D :D :D :D
http://ab-tuning.ru/show_image.php?img= ... pg&id=5795
Można też pod tym w razie deszczu się schować. A wpływ oprócz zwiększonego oporu powietrza niewielki.

: 2005-09-16 09:43
autor: Mr. Cynk
co ty z tymi ruskimi stronkami www????

jakieś sentymenty, korzenie ??