Strona 1 z 1

pomocy jak wycjagnac alternator

: 2003-09-23 11:07
autor: Gość
witam wlasnie wyciagam alternator tzn juz go rorkrecilem
i pytanie jak go wycjagnac a dokladnie co oprocz alternatora trzeba rozkrecic ?
wg instrukcji po zdjeciu oslony bocznej powinien zajsc do strony koła
ale tam jest za malo miejsca co robic

probe I GT

: 2003-09-23 15:40
autor: wingerman
hehe....
stary ja to przerabialem na i to na ulicy.
musisz zdjac (jesli ją masz bo mogl ktos ją juz zdejmowac i nie założyć:) ) blaszana oslone rury wydechowej (znajduje sie ona za silnikiem na rurze) potem juz tylko musisz go tak wyprowadzic i tamtedy wyjąć.

: 2003-09-24 12:11
autor: Gość
czyli wychodzi dołem
a czy odkrecałes filtr oleju ?

: 2003-09-24 13:30
autor: wingerman
Nie nic nie odkrecapem poza ta blaszana oslona.

: 2003-09-24 14:33
autor: Gość
niestety nie dało rady jade do warsztatu

: 2003-09-24 14:37
autor: wingerman
Hmmm....

ciekawe mnie sie udalo, moze masz jakis inny model alternatora.
Coz ile mogle to pomoglem :?

ODP

: 2003-12-11 15:46
autor: JAZDA-PRZEMO
jesli posiadasz jeszcze te instrukcie do 1 daj znac bardzo prosze

: 2003-12-11 16:42
autor: Witek.w-wa
Wg instukcji amerykanskiej to tak jak muwisz trzeba zjac kolo i niestety nie tylko .... straszna robota.
Wiec albo jak mowi Wingerman tak zdejmowalem za 1 razem ale trudno wychodzi no i trzeba miec kanal.

@ metoda lepsza przy wylaczonym samochodzie odkrecic zbiornicze plynu chamulcowego z calym ustrojstwem, filtr benzyny ale wszystko ostroznie i tamtendy wyjdzie bez trudu


Co Padlo ???? w nim

: 2003-12-11 16:44
autor: Witek.w-wa
sorry za ortografie ale pisze nie patrzac na ekran

alternator

: 2003-12-17 10:50
autor: lolek
przerabiałem tydzień temu:
oryginalna instrukcja mówi że aby wyjąć alternator należy rozpiąć zawieszenie i wyjąć półoś
a można inaczej
1. rozpiąć plastikowe rury łączące filtr powietrza z aparaturą wtryskową
2. wymontować filtr powietrza
3.odkręcić linkę prędkościomierza
4. od spodu (kanał lub leżąc) odkręcić alternator i odpiąć przewody (wcześniej zdjąć klemę z akumul), po odkręceniu wszystkich śrub z mocowań alternatora należy go wysunąć (mieści się) ostrożnei w stronę rozmontowanego filtra powietrza
5 przy składaniu postępować odwrotnie nie zapominając o lince prędkościomierza
czas wymiany 1,5 godziny powodzenia

jw

: 2003-12-17 10:51
autor: lolek
P.S. nie jestem gość tylko użytkownik Probe 90 jest zdjęcie biały, ale od jakiegoś czasu nie mogę się zalogować

2008.10.27 - skleiłem z wątkiem poniżej
Robert

wyciągniecie alternatora

: 2005-10-01 10:53
autor: mario6264
Witam .Wczoraj próbowałem wyciągnąć alternator ale za bardzo nie chce wyjść ani góra ani dołem . Może ktoś z was miał taki problem i mi podpowie . Mariusz

: 2005-10-01 12:15
autor: Robert
Prośba: wpisz w stopce swój model.
______
U mnie elektryk demontował półośkę (i tako rzecze ciotka S).
Podobno można prościej przez odkręcenie podpory silnika - może ktoś się wypowie?

: 2005-10-01 12:42
autor: mario6264
mój model to 1 gt

: 2005-10-01 13:11
autor: Robert
Wiem, prosiłem o wpisanie na stałe w Twojej stopce, to będzie w przyszłości prościej Ci odpowiadać bez przeszukiwania wszystkich Twoich postów.

: 2005-10-03 01:02
autor: raven
trzeba od dolu wyjac go.
wykrecic, przecisnac najnizej jak sie da a potem na hama wyciagac, tudziez drewnianym drągiem odginac to co przeszkadza :twisted: wyjdzie :wink:

edit: wcale nie trzeba odkrecac wydechu,
mozna tez manewrowac i wyjac go po zdemontowaniu dolotu bokiem.

: 2005-10-03 15:42
autor: Pelot
NO! z kolektorem ssącym jest więcej zabawy :!:
Jak masz katalizator to będzie CI ciężko go wyjąć bez rozpinania wydechu,chyba że troszkę obudowę kata zagniesz.
Odkręć łapę od silnika przy przegubie i wtedy wyjdzie Ci bez problemu,
Pozdrawiam

: 2005-10-04 01:11
autor: MARCO
Wyjdzie górą bez problemu, trzeba odkręcic zawór recyrkulacji spalin i odpowiednio manewrować alternatorem. Nie tak dawno sam to robiłem :D

: 2005-10-04 01:52
autor: Wuax
Robert pisze:Wiem, prosiłem o wpisanie na stałe w Twojej stopce, to będzie w przyszłości prościej Ci odpowiadać bez przeszukiwania wszystkich Twoich postów.
A tłumacząc na ludzki:
-Na górze strony, pod napisem Ford Prob Klub Polska naciskasz Profil, jak ci się wyświetli, w rubryczce przy "Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 512 znaków" wypełniasz jakim probkiem posuwasz. Możesz też dodać coś od siebie :)
Poniżej masz "panel kontrolny emblematów, możesz wrzucić jakiś identyfikator. Poza tym może wypełnisz coś o sobie?
Było by znacznie milej konwersować :wink:

: 2005-10-04 10:24
autor: mario6264
Dzięki za pomoc wyszedł dołem gorzej będzie chyba z włożeniem go z powrotem ale metodą prób i błędów człowiek się uczy. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i wybaczcie mi ze się nie przedstawiłem wcześniej ale spróbuje to naprawić .

: 2005-10-21 16:50
autor: mario6264
Informacja o wyciągnięciu alternatora.Sprawa jest prosta wyciągamy dołem odkręcamy tylko osłonę nad katalizatorem i opuszczamy rurę od kolektora.Następnie obracamy alternator kołem w dół i przeciskamy go w miejscu gdzie znajduje się uchwyt od osłony i gotowe .Dotyczy wersji gt z alternatorem mitsubishi. Nie wiem jak jest w innych modelach .Metoda wypróbowana trzykrotnie. Alternator przechodzi luzno bez niepotrzebnego odkręcania półośki lub wydzierania na siłę jak tam inni proponowali .Dzięki wszystkim za pomoc częściowo się przydała.

: 2005-10-21 16:54
autor: Sh(.)(.)ters
mario6264 pisze:Informacja o wyciągnięciu alternatora...Nie wiem jak jest w innych modelach...
We wszystkich modelach I gen. alternator jest produkcji Mitsubishi. W 3.0 V6 może być podejście z innej strony.

Re: wyciągniecie alternatora

: 2015-08-13 15:58
autor: kicker
Jeśli chodzi o wyciąganie alternatora z GT to nie trzeba tu żadnych magii jak to wynika z postów powyżej. Wychodzi bez problemu od góry, jedynie trzeba zdemontować pochłaniacz par paliwa (40 sekund).

Re: wyciągniecie alternatora

: 2015-08-15 12:42
autor: Maxxum
kicker pisze:Jeśli chodzi o wyciąganie alternatora z GT to nie trzeba tu żadnych magii jak to wynika z postów powyżej. Wychodzi bez problemu od góry, jedynie trzeba zdemontować pochłaniacz par paliwa (40 sekund).
Tylko zauważ, że Ty nie masz klimy a więc i rurek idących górą, które jednak przeszkadzają w wyjęciu alternatora... :wink:

Re: wyciągniecie alternatora

: 2015-08-16 01:01
autor: kicker
łoo panie, szach mat :)