Strona 1 z 2

Kontrolka Anti-lock.

: 2005-10-04 00:11
autor: fonteq
czseto spotykany objaw.swiecaca sie kontrolka ABS podczas jazdy. i teraz pytanie:ABS dziala na 2 czy 4 kola????przy kazdej tarczy hamulcowej znalazlem czujniki, ale tylko 2 tynie posiadaja zebatke???czy tak tez macie???chyba ze na cos innego patrzylem.

: 2005-10-04 00:53
autor: york
po pierwsze kontrolka zapala sie w momecie gdy jadac miniesz 130 na zegarze bo komp wylacza abs (w sumie to i ladnie z jego strony bo przy wyzszych predkosciach dzialanie abs-u odwraca sie przeciwko tobie :))a gasnie dopiero przy ponownym odpaleniu silnika.po drugie jesli swieci sie caly czas tzn ze abs nie dziala w takim wypadku przedewszystkim sprawdz pod fotelem kierowcy czy masz dobrze podlaczone kostki (2 wtyczki i 1 gniazdo)jedna wtyczka jest zlaczem servisowym abs-u a druga od diody w zapieciu pasow bezp.jesli bedzie wpieta nie ta co trzeba to ANTI-LOCK bedzie stale swiecil a owa dioda wogole.jesli to nie to to draz glebiej(komp czujniki itp)

: 2005-10-04 02:59
autor: Bogdan9999
Na każdym kole jest zębatka.

: 2005-10-04 06:53
autor: nerVous
:twisted: Znajomy mial podobny problem i okazalo sie ze walniety byl czujnik pod pedalem hamulca.Niestety nie bylo to Probe.

: 2005-10-04 10:00
autor: Robert
york_2006 pisze:po pierwsze kontrolka zapala sie w momecie gdy jadac miniesz 130 na zegarze bo komp wylacza abs
Nie.

: 2005-10-04 10:26
autor: fonteq
kontrolka sie swieci stale. ale posprawdzam te podlaczenia pod fotelem kierowcy, bo pala mi sie tez swiatelka w pasach bezp i w drzwiach po zamknieciu auta. a co do zebatek: na tyle sa na pewno, a z przodu brak.wiem ze probe 2 ma na bank tez z przodu.tazke mam jakies dziwne auto.

: 2005-10-04 10:34
autor: Voodoo
fonteq pisze: a co do zebatek: na tyle sa na pewno, a z przodu brak.wiem ze probe 2 ma na bank tez z przodu.tazke mam jakies dziwne auto.
Nie masz dziwnego auta, tylko dziwnego poprzedniego właściciela miało Twoje Probe. Prawdopodobnie zaoszczędził po parę groszy na przegubach bez zębatek. Tak miałem w Maździe.
Teraz nic nie zrobisz, po prostu wykręć żarówkę od ABS'u i się przyzwyczaj lub zmień przeguby na właściwe.

: 2005-10-04 10:56
autor: fonteq
tak najprawdopodobniej bylo. jakis niemiec tak mi pokielbasil auto ze teraz musze uczyc sie go od podstaw.powiem Wam jeszcze ze ta zarowka (antilock) byla wlasnie wykrecona jak go kupilem.też juz wiem o co chodzi.dzieki za pomoc.

: 2005-10-04 13:14
autor: Sh(.)(.)ters
york_2006 pisze:...po pierwsze kontrolka zapala sie w momecie gdy jadac miniesz 130 na zegarze bo komp wylacza abs...
Hmm... ciekawa teoria, proszę o jej rozwinięcie. Niczego takiego nie słyszałem i nie zaobserwowałem. Czekam z niecierpliwością.

: 2005-10-04 19:43
autor: Gacek Wrocław
z tym 130 to nieprawda

: 2005-10-04 23:24
autor: york
tak jest przynajmniej u mnie lecz zauwazylem ze jakis czas temu byl temat zblizony do tego i czesc klubowiczow rownierz to potwierdzala (tzn 131 km/h i anti lack sie zapala) wiec oparlem sie nie tylko na swoich doswiadczeniach natomiast jesli sie myle to nie bede sie klocil,wyrazilem jedynie swoja opinie na ten temat a jesli ktos ma inny poglad to ok.

: 2005-10-05 08:20
autor: Lukas23
U mnie jest na przykład tak jak u Was z tym wyłączaniem ABSu z tym że następuje to przy prędkości 100 km/h.

: 2005-10-05 09:16
autor: Gość
Moze macie cos nie tak z zebatkami i przy wiekszej predkosci licznik sie gubi. Aha doczytalem sie w serwisowce, ze w razie problemow warto przeczyscic zebatki, bo np kawalek jakiegos metalu lub innego materialu miedzy 2 zebami moze powodowac wlasnie zaklocenia w odczycie przez czujniki.
Warto pamietac tez o tym, ze owe czujniki do poprawnego dzialania musza znajdowac sie na granicy styku z zebatka. Moj np. nie dzialal, bo ta odleglosc wynosila 2mm :shock:

: 2005-10-05 09:27
autor: Robert
Na czujnikach zbierają się opiłki, więc warto przy jakiejś okazji "ogolić jeża" :twisted:
:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4366
:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ght=#58631

: 2005-10-05 10:48
autor: migol
U mnie tez czegos takiego nie zauwazylem, za....em ostatnio 190/h i nic nie bylo, oprocz wira w zbiorniku hehehe, i znowu Calibra przegrala...

: 2005-10-05 12:16
autor: Mr. Cynk
nie no te wywody Jorka to jakaś bzdura z palca wyssana... nie istnieje coś takiego, że ABS ci się wyłącza przy pewnej prędkości... To wbrew logice, masz ABS, depniesz se na 160 km/h i wjedziesz w miasto, wleczesz się 70 nagle pies, hamowanie i drzewo bo zapomniałeś zwalniając wyłączyć zapłon i zresetować kompa od ABS żeby się ponownie uruchomił buehehehehehehehehe...... :shock: :wink: :lol: :D :mrgreen:


Minister zdrowia ostrzega
Nie resetujcie abs na winklach bo jak stacyjka zblokuje kierownicę to pójdziecie w olchi niczym szczała... :D


Jork, ja cię normalnie lubię... :)


Jak abs się pali top oznacza, że na bank nie jest działający. Powody?
a) czujniki
b) komuter od abs
c) holerka wie co...

a u ciebie? no skoro nie masz na każdym kople zębatek to oznacza że jakiś ciołek kupił przeguby od GL i zapomniał przełożyć zębatki.
porada: będą zębatki to i pewnie na 99% będzie działał ABS

wskazówka: niejaki Cynki jeszcze powinien mieć conajmniej jedną zębatkę.. :) to się wciska na przegub i jest git. nowe przeguby wzmocnione i taniutko możesz kupić z rabatem klubowym -> szczegóły w dziale FAQ.



qrdę, ABS się wyłącza.... :twisted: a przy 200km/h to pewnie się amortyzacja wyłącza a jak jeszcze pociśniesz to i wspomaganie i włącza sie eject w fotelach przednich... buehehehehe.... :)

: 2005-10-06 01:24
autor: york
jeszcze budzika nie zamykalem ale to by sie dopiero dzialo hihihi :lol: moze cos jeszcze by sie wylaczylo heh!ale mimo wszystko widzicie ze sa klubowicze ktorzy potwierdzaja to co dzieje sie i umnie!nie przecze ze to faktycznie jakas usterka abs-u lecz narazie mam zbyt malo czasu zeby choc zajrzec w te strony ale na pewno kiedys to nastapi hej

: 2005-10-08 22:00
autor: TOMEK1
u mnie jest to samo i potwierdzil bym to ze powyzej 130km tez zapala mi się antilock

: 2005-10-09 11:21
autor: Drzymek
Cynki dobrze napisał!
Ludzie, jak może się ABS wyłączyć powyżej 130 i już nie włączyć?
To jest absurd! Mi się nie świeci żadna kontrolka i tak ma być! Są systemy w autach gdzie możesz sobie sam wyłączyć abs przyciskiem, ale żeby abs sam świrował to jeszcze nie słyszałem. Ja stawiam na impulsy dochodzące do czujnika ABSu, powyżej 130 mogą fałszować odczyt i stąd komp wyłącza abs. A jak tak, to spróbujcie przeczyścić, poprawić i wyregulować i wtedy napiszcie co się dzieje...

: 2005-10-09 11:54
autor: Gacek Wrocław
często czujniki wyglądają jak jeż - są namagnesowane i przyciągają drobiny metalu - trzeba je po prostu oczyścić. Może być też uszkodzona (sklepana) "zębatka" na którymś z kół (z przodu mocowane na przegubie a z tyłu na tarczy)

p.s.
po co wyłączać abs powyżej pewnej prędkości - niech mi to ktoś wytłumaczy - choć jeden sensowny powód...
Pozdrawiam

: 2005-10-20 13:07
autor: diabolo
u mnie ABS nawet jak zamknę "budzik" jest zawsze sprawny.....

: 2005-10-20 21:23
autor: Mario
Witajcie
Ja mogę potwierdzić, że ABS działa zawsze bez względu na prędkość, natomiast mam pytanie w tym temacie: ile razy miga wam kontrolka "antilock" po odpaleniu silnika? U mnie miga 6 razy i zastanawiam się czy to coś znaczy.

: 2005-10-21 00:18
autor: Bogdan9999
Sprawdzi kody błędów
:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3965
Pozdrawiam

: 2008-06-23 17:04
autor: OLEY
Mam pytanko.

Podczas wymiany gumy na przegubie, zębatce ABS-u dostało się młotkiem.
Oberwały trzy zęby, ale znów nie tak mocno, żeby się ze sobą "zlały".
Są troszeczkę "przekoszone", ale przerwy między nimi są normalne.

Czy czujnik może je źle odczytywać?

Po wymianie i przejechaniu jakiegoś tam odcinka niestety zapaliła się kontrolka.
Dla upewnienia się, że to nie przypadek i chodzi właśnie o to koło (przednie prawe),
stwierdziłem, że sprawdzę kody. Jeżeli wyskoczy jedenastka, no to sprawa się wyjaśni.

Czujnik i zębatka przeczyszczone.

I tu najciekawsze. Komputer nie pokazuje żadnego błędu :!: :shock:
Anti loock świeci non stop po przekręceniu stacyjki.

Gaśnie tylko w momencie zmasowania przewodu kodów.

Jeszcze jedno pytanie.
Ponieważ nie chodzi o mój samochód, a o auto Exita, które wyposażone jest w sekwencję,
to czy reset komputera (zdjęcie klemy) nie zaszkodzi komputerowi od LPG?

Pytam, bo absolutnie nie znam się na gazie.
Moim zdaniem reset w ogóle nie powinien zaszkodzić, ale dla świętego spokoju wolę się upewnić.

: 2008-06-23 17:46
autor: pytlar
co do gazu - resetowalem u siebie kompa i nie zauwazylem zeby instalka jakos inaczej zaczela dzialac.... wiec moze smialo resetowac:] tylko pierwsze kilometry dla pewnosci niech przejedzie na PB ;)