Strona 2 z 5

: 2006-05-30 18:42
autor: Probiacz2000
waluś a ile placisz za litr ? ? ?

: 2006-05-30 19:09
autor: zrx15
jak dobry typek przywożi paliwo to nie ma sie czego bać napewno nie miesza pozatym jak kupywałem do MZ-tki to ze swojego baka wylewał paliwo i na rezerwie dojerzdzał do granicy bo do było na wiosce pod bobrownikami mam tam babcie to blisko mial przez granice i jakeis 5-7 km od granicy stacja paliwowa :D i pety wódke tez przemycał

benzynka

: 2006-05-30 19:55
autor: maciek0411
Witam

Jeżdze już kilka ładnych lat PORBKAMI i chyba najlepsza jaką pasuje do mojego 2,5 V 6 to 95 tak jak poprzednicy potrafi spalić 8 litrów jeśli się nie przekracza 140 km/h (poza miastem ) bo powyżej z kazdą dychą więcej to o jeden litr przybyło , a gdy go zalałem 98 to spalił średnio o 2 litry więcej (duza róznica) podejrzewam że chodzi pewnie o ustawienie komputera. I na 95 lepiej pracuje przynajmniej dla ucha . Od dwóch lat tankuje tylko na BP .

pozdrowienia

: 2006-05-30 21:49
autor: waluś
waluś a ile placisz za litr
zwykle 3,4 czasem 3 :) ale ten za 3 rzadko ma bo sobie tylko wozi, ale czasem odstąpi 8)

: 2006-05-30 21:57
autor: Lisiu
ja na Vervie orlenowskiej na wolnych obrotach czuje jak by mniejsze drgania autka. silniczek jakoś równiej chodzi

: 2006-05-31 08:15
autor: Emil
Witam! Lepiej jeździć na 98 jest pewniejsze a autko lepiej pracuje. Co do zużycia paliwa to nie zauważyłem różnicy.

: 2006-05-31 08:22
autor: ADTOM
Właśnie, moim zdaniem 98 to najlepsze paliwo dla naszego auta... ale te ceny :(. Czytałem że jak Amerykanie wejdą do Iranu to benzyna może poskoczyć do 7 zł !!!! a i tak w wakacje ma kosztować 4,60 albo do 4,80 istny śmiech na sali!!!
Ale powróce do tematu jakości benzyny. Rzeczywiście duzo też zależy od stacji, lepiej tankować na tej samej jak sie ma taka mozliwość i broń boze nie tankowac na stacjach co kuszą niską ceną!!! np . stacje przy hipermarketach, albo jakieś wolne stacje malutkie :(

Pozdrawiam

: 2006-05-31 08:30
autor: kollek
ADTOM pisze:lepiej tankować na tej samej jak sie ma taka mozliwość i broń boze nie tankowac na stacjach co kuszą niską ceną!!! np . stacje przy hipermarketach, albo jakieś wolne stacje malutkie :(
IMO wydaję mi się że reguły nie ma. Trzeba mieć poprostu sprawdzoną stację.
Ja szczerze odradzam BP bo lipne mają paliwo i gaz. I to nie tylko u nas w okolicy ale i we Wrocławiu jak natankowałem to lipa była.

Jadąc do Wrocławia zatankowałem w Kraku na Statoil. Pojechałem do domu i do Wrocławia potem. Spokojnie dojechałem, zatankowałem na BP. Z powrotem nawet do bramek w Krakowie nie dojechałem. Dobrze że benzynkę miałem. A nasza stacja BP w Wadowicach to podobno nawet w gazecie była opisana.

: 2006-05-31 09:23
autor: Lukask
Ja tak z ciekawości sprawdzę ile km zrobię na tej 98 i zobaczymy :)

: 2006-05-31 16:27
autor: Sebastian
jak zatankowalem 100 oktanowke to probek nie tylko mniej spalil ale tez lepiej sie zwijal. wiec jednak cos w tych oktanach jest 8) :twisted: :twisted:

: 2006-05-31 18:50
autor: Probiacz2000
hmm mi probe ostatnio cos za duzo pali... wychodzi mi ponad 10 litrow z czego zdecydowana wiekszosc to na trasie ;/ (70% trasa/ 30% jazda po malej miejscowosci). Wydaje mi sie ze wczesniej jakos mniej palil. Czy stozek moze powodowac wieksze spalanie ??? Kolega w beemce zdemontowal stozek bo twierdzil ze mu duzo wiecej pali. Jakie moga byc powody zwiekszonego spalania ???
PS.
dodam jeszcze ze na trasie jechalem z predkoscia 100-120km/h czyli b.spokojnie.

: 2006-05-31 22:20
autor: Sqad
W teorii stożek powinien minimalnie podnieść spalanie, w praktyce u mnie było na odwrót. przed założeniem spalanie ok 12-13 litrów na setke po montażu (testy w zimie) 10-11 litrów na setke. Wszystko w mieście (Wawa - godziny szczytu)

: 2006-05-31 22:51
autor: Probiacz2000
Sqad czytalem w ktoryms temacie, ze Twoj probe pali kosmicznie malo ;) Masz 2,5, a w miescie pali Ci tyle co moje 2.0 w cyklu mieszanym ;] Jak to mozliwe ?

: 2006-06-06 19:43
autor: cacek
Benzyna V-power Racing 99+ kontra Pb98 ze stacji Aral
http://www.vtuning.com/vpower.html
Ciekawe są tez inne testy na tej stronce np. "wersja GT" -Chojnacki - co Wy na to??? ale to juz na inny topic :)
A z tą benzynka to ja wyczulem... jak zalalem 95 chłam na lotosie... :evil:
P.S tam też są Borki - w galerii :wink:

: 2006-06-06 20:09
autor: Indi
Normalnie leje V-power 95 na shellu różnica w cenie jest do przyjęcia, ale ostatnio zalałem paliwo BP Ultimate 98. Zalewam przeważnie do pełna i mam w tedy obraz ile pali do rezerwy. Generalnie jeżeli chodzi o V-95 i BP Ultimate 98 silnik lepiej pracuje, nic więcej żadnego lepszego kopa nie ma, a różnicy w spalaniu też u mnie nie wystąpiła.

Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE

: 2009-07-22 09:59
autor: derek
Ostatnio zauważyłem ze dzwonią mi zawory przy ostrym przyspieszaniu z niskich z obrotów. Wyczytalem ze to moze byc wina kiepskiego paliwa, dodam ze lałem zawsze 95 oktanów na Shell-u bądź Orlenie...Dla próby zalałem więc V-power Racing na Shell-u i efekt mnie zaskoczył: silnik już nie dzwoni przy przyspieszaniu, wózek ma większego "kopa", ładniej reaguje na pedał przyspieszenia,autentycznie jest spora różnica. Tylko ta cena 4.99 za litr :(

Re: benzyna 95, a 98

: 2009-07-22 10:39
autor: derek
Ostatnio dzwonią mi zawory przy ostrym przyspieszaniu z niskich z obrotów. Ktoś powiedział ze to wina kiepskiego paliwa, dodam ze lałem zawsze 95 oktanów na Shell-u bądź Orlenie...Dla próby zalałem więc V-power Racing na Shell-u i efekt mnie zaskoczył: silnik już nie dzwoni przy przyspieszaniu, wózek ma lepszego "kopa", ładniej reaguje na pedał przyspieszenia, autentycznie jest spora różnica. Tylko ta cena 4.99zł

Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE

: 2009-07-22 19:05
autor: robciulo
Tez leje 98 i to prawie od poczatku (znaczy sie od kiedy mam proboszcza) i niewiem jak reszta ale mysle ze to pomaga auto lepiej chodzi (znaczy sie szybciej :twisted: ) ale fakt prawie 5 złociszy za litr :/

Re: benzyna 95, a 98

: 2009-07-25 14:34
autor: Pr0t0n
ja tankuje zawsze 98, najczęściej na bp albo neste, ale pamiętam ze raz zalałem 95 i nie byłem zadowolony ale juz nie pamietam czy to dlatego ze silnik spisywał sie gorzej czy dlatego ze przy 95 odczuwam mniejszy komfort psychiczny mając swiadomość ze zalałem probka "gorszym" paliwkiem :twisted:

Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE

: 2009-07-26 11:17
autor: adrian_seki
Ja zalałem go V power racing (swojego znaczy się) i przerywa nadal a chodzi podobnie jak na 98. Co może być jak mi się zapowiada spalanie 20L po mieście? Lambda czy raczej wtrysk jakiś?

Re: benzyna 95, a 98

: 2009-07-26 15:22
autor: stingu
Ja nigdy nie widzilem roznicy, ale leje 98 dla wlasnego spokoju ;-)

Re: benzyna 95, a 98

: 2009-07-26 21:39
autor: karolo
ja tez absolutnie nie widze roznicy
jakosc paliw na naszych stacjach taka jest ze ciezko odczuc roznice :twisted:

Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE

: 2009-08-01 09:45
autor: wingerman
derek pisze:Ostatnio zauważyłem ze dzwonią mi zawory przy ostrym przyspieszaniu z niskich z obrotów. Wyczytalem ze to moze byc wina kiepskiego paliwa, dodam ze lałem zawsze 95 oktanów na Shell-u bądź Orlenie...Dla próby zalałem więc V-power Racing na Shell-u i efekt mnie zaskoczył: silnik już nie dzwoni przy przyspieszaniu, wózek ma większego "kopa", ładniej reaguje na pedał przyspieszenia,autentycznie jest spora różnica. Tylko ta cena 4.99 za litr :(
To nie dzwonienie zaworow, tylko stukowe spalanie mieszanki. Podstawa, to kwestia ustawienia kata wyprzedzenia zaplonu.

Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE

: 2009-08-03 10:02
autor: derek
wingerman pisze: To nie dzwonienie zaworow, tylko stukowe spalanie mieszanki. Podstawa, to kwestia ustawienia kata wyprzedzenia zaplonu.

Ale na 98 oktanowej juz nie dzwonią czyli mam ustawiony zapłon na lepszą benzyne? Mam zapłon 10 stopni przy wolnych obrotach i gorącym silniku.

Re: benzyna 95, a 98

: 2009-08-03 11:52
autor: kocurro
no właśnie z tą jakością paliwa jest różnie. ostatnio doświadczył tego mój kolega. jest rolnikiem i ma sporo gleby. kilka ciągników w tym jeden nowy za ponad 100.000 pln. i oczywiście auto z silnikiem tdi. kupił 500 litrów oleju napędowego na stacji benzynowej (kupuje już tam 4 lata) i tragedia uszkodził kilka pomp, wtryskiwacze itd. sprawa trafiła do sądu. pozostało tylko czekać na sprawiedliwy wyrok.