Strona 1 z 1

System X-Pipe

: 2005-11-05 19:42
autor: Sqad
Z uwagi na silnik w układzie V zaczęła mnie intrygować jedna rzecz. Układ wydechowy w systemie X. Z racji tego że I gen miał silnik rzędowy nigdy mnie to nie interesowało.
Słyszałem że jest to dość kontrowersyjny system. Nie którzy twierdzą że dzięki niemu wyrównuje się ciśnienie, a inni że są zawirowania które mulą caly wydech.
Jeśli się trzymać pierwszej tezy to jest to dość dobre z uwagi na to, że jeśli chcemy puścić dwa niezależne wydechy od każdego kolktora to długość tych wydechów będzie nie równa, a ciśnienie spalin na końcówce wydechu było by inne. W myśl systemu X znikną by ten problem.

Ktoś posiada jakąś szerszą wiedze na ten temat??

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek

x

: 2005-11-06 21:53
autor: KALI
Nie jestem fanem podwójnego wydechu ale jestem BARDZO ciekaw dzwięku jaki się uzyska dzięki temu układowi!!!!!

: 2005-11-07 10:49
autor: Patrycjan
Szczerze mówiąc do tej pory byłem zdania, że lepsze są odseparowane wydechy dla V-ek, ale artykuły i pomiary mówią same za siebie. Polecam np.
http://www.highperformancepontiac.com/t ... _spintech/
Przy jednej z kombinacji wydechu przyrost mocy max. o 30KM (ponad 10%) i momentu również jakieś 10% więcej. Coś jednak wnosi ten łącznik daje. Choć z drugiej strony patrząc te przyrosty nie są zasługą samego łącznika, a całego układu. Jedno jest pewne, jeśli ktoś zastanawia się nad X-pipe, to na pewno będzie zmieniał cały wydech i na pewno osiągnie lepsze wyniki.

: 2005-11-07 11:06
autor: Sqad
Dokładnie masz racje, a ponoć najistotniejszą rzeczą w tej całej imprezie jest miejsce gdzie jest umiejscowiony X, no i pytanie jk do tego dojść wktórym miejscu dla danego samochodu ma być.

: 2005-11-08 15:00
autor: MiH
obliczyć?

: 2005-11-08 15:07
autor: Sqad
Jak by był wzór to by było super, ale jest za dużo niewiadomych i czynników. Ale żeby znać wpływ tego ustrojstwa na tak skonstruowanu układ i znać chociaż kilka zależności żeby mniej więcej wiedzieć gdzie umiejscowić łączenie.

: 2005-11-08 15:13
autor: MiH
długości fal, ciśnienia itp... są spece co liczą wydechy. Trzeba ich pytać.