Jak podłączyć czujnik "Boost solenoid valfe" ?

Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Jak podłączyć czujnik "Boost solenoid valfe" ?

Post autor: enduro »

Po "pewnych" problemach zdobyłem wreszcie czujnik sterujący pracą turbiny.Nawet od Oleya(wielkie dzięki)dostałem fotki z jego umiejscowieniem przy turbinie.Ale niestety bez pomocy klubowiczów nie dam rady go podłączyć....dochodzą do niego trzy wężyki,a tylko jeden widać dokładnie dokąd idzie-to ten w którym jest owa "cudowna"zwężka...Pytanie - dokąd idą pozostałe dwa????może jest w klubie ktoś kto ma częściowo rozebranego Probka i mógłby tam zerknąć?(bo przypuszczam że przy samochodzie kompletnym będzie spory problem z zauważeniem czegokolwiek....)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Mam jedna turbinke wymontowaną jak dorwe aparat to zrobie foty
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Wrzuć fotkę o które dokładnie Ci chodzi albo pokaż na schemacie.

Jeżeli chodzi o wężyki wychodzące od turbiny, to mogę pomóc bo miałem ją już 5 razy na wierzchu :lol: :lol: :lol:

Pozdro!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

czujnik "Boost solenoid valfe" jest po prawej stronie(patrząc od przodu samochodu)przykręcony na dwie śrubki u dołu turbiny dochodzą do niego trzy wężyki oraz przewód dwużyłowy... Obrazek
przewód i ten kolorowy wężyk już zlokalizowałem,pozostają dwa....jeden wychodzący w dół, a drugi w kierunku silnika...
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Ten wężyk którego nie ma na zdjęciu wchodzi do plastikowej rury łączącej przepływomiesz z turbiną
mniej więcej jest to przy łączniku gumowym (łączy turbo z plastikową rurą)
nie widać tego ale można wyczuć ręką
Obrazek
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

Piotrek to właśnie czekałem!!!! idę montować.masz u mnie pifffffffko!!!!!!dzięki
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

Turbinka zaczęła chodzić....wreszcie....ale chyba czegoś jeszcze nie mam podłączonego,mianowicie zegar od turbo nie pokazuje nic!absolutnie nic!i w związku z tym mam pytanie :w którym miejscu jest on podłączany?
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

nie pamietam jak jest od strony turba ale wiem ze czujnik od cisnienia doladowania jest mniej wiecej na srodku pionowej scianki odzielajacej kabine od silnika - dochodzi do niego jeden gumowy wezyk ( od dolu czujnika) a od strony turba to musze zobaczyc bo nie pamietam
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

tam gdzie napisałeś(na ścianie grodziowej)mam wszystko podłączone.... :(
Awatar użytkownika
Tomo
Posty: 97
Rejestracja: 2005-07-12 23:36
Galeria: viewtopic.php?t=7365
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomo »

Witam! O ile dobrze mi się wydaje to drugi koniec wężyka od czujnika jest podłączony do podciśnienia gdzieś w okolicy przepustnicy, ale mogę się mylić :oops: Tzn napewno jest podłączony do podciśnienia ale nie jestem pewien czy akurat przy przepustnicy.Bo tam dochodzą 2 wężyki gumowe i podejrzewam że jeden z nich to ten od czujnika
Pozdrawiam
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

A o ile mi się dobrze wydaje to jest podłaczony do trójnika z zaworem bypassa...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”