Instalacja LPG a zakłócenia

Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Instalacja LPG a zakłócenia

Post autor: R.K »

Od niedawna mam Probe USA 2.0 93r z instalacją gazową Lovato.Sprzedający zapewniał mnie że pojawianie i znikanie kontrolki check engine jest spowodowane samym posiadaniem instalacji LPG.Czy to możliwe?
Błąd się resetuje wraz ze zniknięciem kontrolki i nie można go odczytać.
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Gość

Post autor: Gość »

Zle wyregulowany sklad mieszanki, jesli nie masz komputera do niej to na srubce nigdy nie wyregulujesz zeby sie nie zapalal Check Engine, napisz dokladniej jaka masz instalke, to bedzie cos wiecej mozna powiedziec.
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Na sterowniku sondy lamda jest napis MINI firmy Lecho.Gazownik-szef stwierdził że to prosta instalacja i ma za ubogą elektronikę do tego auta a jego pracownik dodał że miał taką samą w swojej mazdzie,i była ok.Podłączył swoje urządzonko z migającymi diodami i wyregulował tak, że jadąc check engine palił się mi prawie non stop a wolne obroty na 800obr.
Dzisiaj inny gazownik podniósł na 1000obr. i wzbogacił mieszankę , check engine zapalał się przeważnie w czasie jazdy pod górkę lecz gasł szybciej aniżeli poprzednio.
ogólnie auto pracuje ok.tyle że wkurza mnie ta kontrolka
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Nie wyreguluje się gazu tak aby Ci się chcec nie zapalił, sondy mogą świrować, jest to bardzo duże prawdopodobieństwo. Co do obrotów to jak miałeś 800 to powinno być ok chociaż benzynowe obroty są niższe.
Jedyna rada to wykręcić żaróweczke od checka.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Z tym leczeniem przez stłuczenie termometru to sobie oczywiście Sqad zażartował :wink:
(mam nadzieję)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

tez mam podobny problem, czasem zapala sie kontrolaka, czasem gasnie i znow zapala, przywyklem do tego..
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

A teraz ciekawostka. Check mi się palił "od zawsze", niemal na stałe. Benzyna, gaz - nieważne. Odkąd założyłem stożek (kilka miesięcy) zapalił się może 2 razy jak miałem mało paliwa...
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Shoot, sekwencja działa inaczej, a Tobie check palił się z innego powodu (EGR - bolączka jedynek). W momencie jak założyłeś stożek, dostaje innego powietrza, i więcej. Prawdopodobnie jest też inna specyfika spalin i EGR poprawnie pracuje przy tych spalinkach :D
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Hmm... czyli ktoś sprofanował Probe zwykłą instalacją? Niech będzie przeklęty na wieki, a jego auto niechaj pali 17 litrów :D .

A na poważnie - masz rację, po założeniu stożka do inst. mieszalnikowej bankowo będzie zbyt uboga mieszanka i problemy ze stabilnym działaniem instalacji. Ale dobry gazownik wyreguluje...
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

No właśnie!ktoś założył tanią instalację i filtr stożkowy a ja teraz duma
m nad tym pasztetem.Palił mi ostatnio ok.9do10litrów przy jeżdzie mieszanej,teraz mam bardziej wzbogaconą mieszankę i podniesione wolne obroty na 1000;gazownik stwierdził że za uboga mieszanka niszczy silnik!pojeżdżę trochę z tym ustawieniem,zobaczymy ile teraz żre gazu.
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Zwykła instalacja i stożek w wolnossącym nie będą nigdy dobrze działać, wywal stożek najlepiej albo obłóż go szmatą.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Sqad pisze:Zwykła instalacja i stożek w wolnossącym nie będą nigdy dobrze działać, wywal stożek najlepiej albo obłóż go szmatą.
Nieprawda. Po prostu stożek trzeba umieścic "dalej" od miksera a wszystko będzie ok. No oczywiście reulacja - bez tego się nie obejdzie.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Wiadomo trzeba wiedzieć co trzeb zrobić ale na serjnych bebechach bez przeróbek się nie da.
Jaarecki
Posty: 75
Rejestracja: 2005-10-16 15:13
Galeria: viewtopic.php?t=6634

Post autor: Jaarecki »

Teraz ja dodam kilka słów z moich doświadczeń.
Mam zwykłą instalacje na sterowniku BINGO S6 i czek nie zapala się wcale, zamontowany jest do tego filtr stożkowy a mikser jest między filtrem a przepływką. Co do kontrolki czek zapalała mi sie jak w czasie prób z instalacją miałem zamontowaną zwykłą śróbę a teraz widze tę kontrolę tylko przy uruchamianiu silnika. Jak kupiłem auto kontrola czek zapalała mi się na benzynie przy równomiernej prędkości a przyczyną okazała się uszkodzona przednia sonda lambda (150zł BOSCH) i teraz wszystko jest w jak najlepszym porządku. Zainteresowanym mogę dać namiar na gazownika który mi to robił oraz kilka fotek na meila dla zobrazowania sprawy
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”