Temperatura i zbyt wysokie obroty.

Miki
Posty: 120
Rejestracja: 2003-07-15 11:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Temperatura i zbyt wysokie obroty.

Post autor: Miki »

Mam proba 2.2 gt i 2 pytanka:
1. Przy jakiej temperaturze silnika powinien załączać się wiatrak (albo bardziej łopatologicznie: przy którym miejscu na wskaźniku temperatury)?
2. Co niektórzy narzekają na gasnące probki, w moim jest odwrotnie: nie zawsze, ale zdarza się, że na jałowym biegu obroty są za wysokie, utrzymują się na ok. 1400 niezależnie czy silnik jest zimny, czy rozgrzany. Jakieś pomysły, co może być przyczyną?
Pozdrawiam,
Miki.
Już bez probe :(
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Co do punktu 2 to może masz cały czas włączoną klimę.
Przy włączonej klimie obroty zawsze są wyższe.
Ale te 1400 obr. to rzeczywiście trochę dużo.
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Miki
Posty: 120
Rejestracja: 2003-07-15 11:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Miki »

Nie mam takich luksusów jak klima :(
Już bez probe :(
Gość

Post autor: Gość »

Na luzie powinno oscylowac w granicach 700+-50obr. Chyba, ze masz automat, to sa juz jest inaczej - w zaleznosci od sytuacji temperaturowej.
MiB
Posty: 49
Rejestracja: 2003-02-08 20:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut - Quot;okolice Quot;

Re: 2 pytanka

Post autor: MiB »

Miki pisze:Mam proba 2.2 gt i 2 pytanka:
1. --- ciach ---przy którym miejscu na wskaźniku temperatury)?
2. --- ciach ---na jałowym biegu obroty są za wysokie, utrzymują się na ok. 1400 niezależnie czy silnik jest zimny, czy rozgrzany. --- ciach --- Miki.
U mnie ->
Ad.1 w połowie skali "normall" się załącza.
Tak się dzieje->
Ad.2 uszkodzony czujnik temperatury silnika.
ECU widząc że ma zbyt małą temp silnika przełącza się w tryb rozgrzewania(podwyższone obroty, brak odcięcia paliwa przy chamowaniu silnikiem). Sprawdź czy jak utrzymują się wysokie obroty to w momencie jak jedziesz mając obroty około 2000 i puścisz pedał gazu to silnik chamuje (odcinając paliwo) czy tak jak w gaznikowcu jeszcze mu daje dawkę na wolne obroty (silnik chamuje ale mało).

Jeśli nie odcina dawki paliwa - sprawdź dokładnie czujnik temp. - najprawdopodobniej albo nie łączy - albo będzie uszkodzony.
MenInBlack
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”