Strona 3 z 7

: 2007-01-24 23:11
autor: TYKWA
Sqad pisze:
PS. Tykwa>> zmień hamownie, może mieli źle skalibrowaną.
No i zmienie , dowiedzialem sie ze nie tylko u mnie takie cyrki wyszly ale i u innych , MX-6 - 159 (zamiast +170) i Calibra 149 ( zamiast 170) , wiec nic tylko pozostaje zmienic miejsce , a poza tym sprawdzic czas na cwiartke :wink:

: 2007-01-25 05:45
autor: Bogus
na chamowni wychodzi cala naga prawda, czasami wydaje sie np. jak tlumik glosny przelotowy, to ze auto ma niezlego kopa, prawda jest calkiem inna. Nie mozna auta zabardzo odetkac. Powinno sie przed kazda zmiana czego kolwiek jechac na chamownie zeby nie szukac w czym problem, przewaznie wszyscy mysla o hamowni dopiero po tz Tuningu

: 2007-01-25 08:54
autor: TYKWA
Bogus pisze:na chamowni wychodzi cala naga prawda, czasami wydaje sie np. jak tlumik glosny przelotowy, to ze auto ma niezlego kopa, prawda jest calkiem inna. Nie mozna auta zabardzo odetkac. Powinno sie przed kazda zmiana czego kolwiek jechac na chamownie zeby nie szukac w czym problem, przewaznie wszyscy mysla o hamowni dopiero po tz Tuningu
Bogus masz racje na Chamowni zawsze tak sie dzieje , szczgólnie jak kogos rozbierzemy do naga :wink:

ale w moim przypadku , cala naga prawda ma sie nijak do rzeczywistosci. Hamownia pokazala jedno , a czasy przejazdów pokazaly co innego.
Do tego jak juz sie niestety po fakcie dowiedzialem auto powinno byc hamowane na najwyzszym biegu , przy którym osiágnie predkosc maksymalna, co wiaze sie z uzyskaniem mocy maksymalnej , a wiadomo w przypadku Proba nie jest 4 bieg.
a sam dzwiek , to akurat w moim przypadku zastapienia tlumika srodkowego i kata , przelotowá rurá wiazalo sie z uzyskaniem bardzo przyjemnego dzwieku dla mojego ucha ( i nie tylko mojego :wink: )

Zreszta sam pomiar mial pokazac glównie róznice jakie sa po przeróbce i bez niej , co jak pokazal wykres praktycznie nie zmienia niczego w znaczácy sposób. Ale przyznam ze liczylem na znacznie wiecej, jak zreszta chlopacy we wspomnianych przeze mnie autach, a które do najwolniejszych napewno nie nalezá (sprawdzone na Spotach)


W tej chwili mysle o ponownym hamowaniu autka , a jesli po raz drugi wyjdzie podobnie , to zaczne sie martwic. Dla siebie sprawdze teraz tylko cisnienie sprezania.

: 2007-01-25 10:04
autor: Robert
Nic nie napisałeś, czy wyniki pomiaru to moc na kołach, czy na silniku.
Może tu tkwią różnice? Masz jakiś opis do tego wykresu?

: 2007-01-25 11:05
autor: TYKWA
no mam tylko wykres , zadnego opisu. Ale jakby jakies konkretne uwagi , to mam tel i moge Pana z "Chamownii" zapytac o konkrety.

: 2007-01-25 13:58
autor: KALI
:arrow: Robert
Nic nie napisałeś, czy wyniki pomiaru to moc na kołach, czy na silniku.
Może tu tkwią różnice? Masz jakiś opis do tego wykresu?
Przecież sama nazwa hamownia podwoziowa mówi za siebie sprawdza moc na kołach.
Do shamowania silnika [samego silnika]jest potrzebna zdecydowanie inna ale koszta i czy wogóle jest to możliwe u nas w kraju chyba ciężko albo raczej nie.

: 2007-01-25 14:27
autor: Robert
Pod adresem z linku z wykresu Tykwy jest:
Podwoziowe hamownie samochodowe oraz motocyklowe.

Hamownie podwoziowe przeznaczone sa do kontroli i sprawdzania mocy samochodów oraz motocykli w celach diagnostycznych, a szczególnie praktyczna jest w przypadku weryfikacji przeróbek tuningowych.

Dokładne diagramy pozwalają na odczytanie dokładnych przebiegów:
momentu obrotowego
mocy
ciśnienia doładowania
składu spalin AFR
temp silnika
mocy strat silnika
mocy na kołach
Czytam zanim napiszę...

: 2007-01-25 21:48
autor: mbmaster
To i ja dorzuce 2 grosze. Jak bylismy na klubowym hamowaniu to zapewnie korzystalismy z tego samego typu hamowni (stary typ). Silniki KF (144KM) na tej hamowni mialy 110-120KM :? Silniki KL (143,4KM moj) a inne max 153KM. Fakt moje auto specjalnie nie bylo odszykowane na hamowanie a wrecz przeciwnie to i tak wszyscy czuli jakis dziwny niedosyt. Niestety nie pamietam na jakim biegu bylo hamowane moje auto. Ale moc byla niebywale zanizona bo nie raz stawalem na 1/4 z autami silniejszymi i cos mi tu nie gralo. Jak bede mial zakladac kolektory wydechowe to zrobie hamowanie przed i po ale na pewno na innej hamowni.

: 2007-01-25 22:14
autor: TYKWA
no niestety , ja 200 wyrzucilem w bloto :cry:

niestety frycowe mnie zlapalo , ale to dobrze ze nie jestem osamotniony z takim wynikiem, bo z tego co pamietam Mbmaster , do wolnych twoja Madzia nie nalezy :wink:

: 2007-01-25 23:12
autor: mbmaster
NO to starsznie duzo zaplaciles bo ja 40zl za 2 hamowania. Kata tez niemam i nie odczulem zadnej roznicy po wywaleniu. Najzabawniejsze jest to ze mazda ktora miala 153Km zawsze dostawala odemnie w dupe nie wspominajac ze vrisy mi nie dzialaly i 2 sondy mialem klapniete, paliwo z Auchan, zwykly filtr powietrza sprzeglo do bani. Sam jestem ciekaw ile teraz mam ale dowiem cis dopiero po zalozeniu Cai i kolektorkow :roll:

: 2007-05-18 19:42
autor: totmes (gonciu)
no to czas jutro na hamownie :D zabaczymy co z tego wyjdzie :shock:

: 2007-05-18 23:16
autor: Sqad
Trzymam kciuki

: 2007-05-21 09:35
autor: totmes (gonciu)
witam, a wiec tak; byłem w sobote tam gdzie wczesniej czyli łódz (nagaz) i pocałowałem klamke, dorwałem inna hamownie w piotrkowie tryb. qurwa troche ch#ujowa ale nic innego nie było, nawet nie było nadmuchu, wiec tak:
Vmax=249km/h
moc=190ps
M=208
pomiar drugi :
190ps
M=210nm
troche kicha ale i tak dobrze, raz ze zasieciła sie kontronka check engine, nie było zadnego nawiewu co widać na zdjęciach i cholernie ... jest dolot i filtr uje#bany , wiec podejrzewam ze wycisną by cos wiecej,

wykres bedzie wieczorkiem bo nie maiałem gdzie zeskanować,

Obrazek Obrazek

: 2007-05-21 09:41
autor: mbmaster
Kurde dziwna sprawa ze ci tak moment obrotowy spadl za to 190KM to juz fajny wynik.

: 2007-05-21 09:44
autor: Voodoo
Coś z tym momentem chyba jest nie tak :?
To u mnie w 2.0 jest 170Nm, hmmm... Poszukaj lepiej innej hamowni.

: 2007-05-21 09:57
autor: MISIEK
Goncia ma za duze kola wiec i moment spadl ;-))))

Brak nadmuchu to jednak spory problem... to tak jak palic gume w miejscu :/

Widac wlasciciel hamowni wolal zainwestowac w dresy ;P

: 2007-05-21 16:17
autor: KALI
Gonciu
Przydało by ci się podpięcie pod AFR[zewnętrzny] i montaż SMT do wystrojenia wszystkiego a dokładniej paliwa i zapłonu, zmiana hamowni niewiele da poza tym że będą nawiewy :)
Jak coś to zapraszam.

: 2007-05-21 16:59
autor: totmes (gonciu)
zgadza sie koła sa ogromne>nie wiem czy sie cieszyć z tego czy nie :?:

KALII z chęcią chyba skorzystam, bo oprócz mnie to żaden "fachowiec" się do auta nie odtykał, wiec przydało by sie spojrzenie fachowym okiem, :)

kurcze jak widzieliscie (na zlocie w borkach) to nie za ciekawy jest tez ten dolot, mysle nad ... w masce jakiegoś wlotu

oto wykres:
Obrazek

: 2007-05-21 17:41
autor: Voodoo
Ze względów na mały bałagan powstały w zamieszczeniu wykresów i zdjęć z hamowni, stworzono zupełnie nowy temat w którym będą umieszczane tylko i wyłącznie wykresy, a dyskusję na ich temat kontynuujemy dalej tutaj.

Nowy temat to :arrow: Wykresy z hamowni

Niestety ten wątek zostaje odklejony na rzecz tego z samymi wykresami naszych aut.

: 2007-09-24 20:03
autor: totmes (gonciu)
No to niedługo podejście nr III :D moze przekroczy sie pewną bariere :D oby,
trzeci raz i tez gdzie indziej tym razem v-tech k/czestochowy, prawdopodobnie w przeciągu tygodnia/dwóch,oczywiście jak wszystko dobrze pójdzie :) mam taką nadzieje

: 2007-09-30 10:07
autor: daniel
znalazłem dosyć ciekawy wykres z Proba ( nie mojego ) po zmianie ciśnienia doładowania na 12 psi, teraz można zauważyć o ile zwiększa sie moc i moment

Obrazek

: 2007-09-30 11:07
autor: Flyke
ciekaw jestem czy mozliwe jest uzyskanie 184 KM i 321NM na samej zmianie doladowania , bo wydaje mi sie to nieprawdopodobne

: 2007-09-30 11:42
autor: daniel
ostatnio koleś sprzedawał mazde 626GD na allegro i miał dwa wykresy jeden na doładowaniu 6 psi, a drugi na 12 psi i uzyskana moc była podobna też w granicach 180KM - chyba nawet jeszcze ten samochód stoi na allegro

: 2007-09-30 11:53
autor: davidlive
Powiem tak prawie 40 koni to raczej mało realne :lol: :lol: , ale zaraz zaraz skoro lukask otrzymał 203 na samym doładowaniu 16 to moze jednak da rade (wiem że miał tez inne bajery oczywiście ).


pozdro

: 2007-10-05 12:30
autor: SoTonkA
Witam,
Wczoraj przyszedł i czas na mnie...
Pojechałam na hamownię celem sprawdzenia ile to autko ma faktycznie koni po tylu latach beż jakiejkolwiek przeróbki..
Mam totalną serię, nawet świec nie mam żadnych tam pseudo sportowych..
No i powiem wam że efekt mnie zadowolił :D
Obrazek
Pozdroo