Strona 1 z 1

Check Engine - raz się zapala, raz gaśnie... ? kod (17 i 24)

: 2005-12-28 17:22
autor: labudin
Panowie mam maly a raczej bardzo duzy jak dla mnie problem. Mianowicie Ostatnimi czasy wyskuje mi check engine ale jak stane i zgasze silnik znika. Dowiadywalem sie w ASO i powiedzieli mi ze to pasek rozrzadu. Faktycznie juz pora bo zrobilem ponad 70tys. i tutaj mma pytanie czy jesli wymienie sam pasek ale na jakis lepszy to mi cos da bo niestety obecnie nie stac mnie na rolki :( wiadomo ile kosztuje caly rozrzad poradzcie cos bo autko nie moze mi stac bo go potrzebuje. Prosze o szybka odpowiedz i rady.

PS. wiem ze ten temat byl napewno walkowany ale niestety siadam na kompa obecnie tylko na seknude u sasiada bo narazie nie posiadam w domu.

: 2005-12-28 17:24
autor: ZENiTH
a sprawdzałeś co to za kod błędu może to wcale nie pasek a czujnik położenia rozrządu.

: 2005-12-28 18:34
autor: nikosnikos
A ja obstawiam, ze to w ogole nie jest zwiazane z rozrzadem :!: Obstawialbym jakis kod zwiazany z lambda. Sprawdz kody i po sprawie - zwierasz TEN i GND w gniezdzie diagnostycznym, wlaczasz zaplon i liczysz migniecia - dlugie miegniecie 10, krotkie jedynki. Zliczasz, sprawdzasz - i jestes w domu 8)

: 2005-12-29 01:12
autor: Sqad
Podstawa to sprawdzić kody, bez tego nie można postawić jekiejkolwiek diagnozy, co za palant stwierdził po samej kontrolce bez badania błędów że to pasek :lol: , Może to być związane z czujnikiem położenia wału czy cuś, ale to by silnik głośno pracował jak rozrząd był by poprzestawiany.
Pasek w tym samochodzie może pękać do bólu nic się nie dzieje, a sama wymiana paska nie załatwi kontrolki.
Może to być jak pisał Nikoś któraś sonda ewentualnie EGR lub coś w podobie ale sory nie rorząd.

: 2005-12-29 09:53
autor: ZENiTH
Sqad pisze:Podstawa to sprawdzić kody, bez tego nie można postawić jekiejkolwiek diagnozy, co za palant stwierdził po samej kontrolce bez badania błędów że to pasek :lol: , Może to być związane z czujnikiem położenia wału czy cuś, ale to by silnik głośno pracował jak rozrząd był by poprzestawiany.
Pasek w tym samochodzie może pękać do bólu nic się nie dzieje, a sama wymiana paska nie załatwi kontrolki.
Może to być jak pisał Nikoś któraś sonda ewentualnie EGR lub coś w podobie ale sory nie rorząd.
Czasami czujnik położenia wału potrafi zdenerwować. Wymieniałem ostatnio taki w 929 HD (3.0 V6 24V). Wyglądało to tak że ni z tego ni z owego nagle załączała się kontrolka check engine w trakcie jazdy po zgaszeniu wyłączała się albo nawet po chwili w trakcie jazdy. Dopiero wymiana czujnika na nowy pomogła i teraz jest święty spokój. Nie było słychać żadnych stuków ani zmian w pracy silnika. Po prostu czasami głupiał czujnik dając mylne wskazania dla CPU.

: 2005-12-29 12:49
autor: Sqad
Ale w probie jeszcze na prawde nie słyszałem żeby to się psuło, dlatego nie wierze w to, choć nie ma co wykluczać. Teraz możemy sobie gdybać i gdybać bo to może być tyle rzeczy ile błędów jest na liście kodów błędów :D , a do puku kolega nie sprawdzi błędów to nie będziemy w stanie nic powiedzieć.

: 2005-12-30 17:07
autor: labudin
sprawdzilem dzis kody bledow i sa to 17 i 24. Co radzicie wiec.

dobra czyli jak ktos dobrze trafil jest to sonda lambda a raczej dwie. Teraz pytanko jest roznica miedzy przednia a tylnia czy sa one takie same, i czy mosi byc ona akurat od probka czy np moze byc ta http://www.allegro.pl/show_item.php?item=79288861 (przykladowo) na allegro sa tez uniwersalne boscha i sa duzo tansze od tej z linku ktory podalem. Jaka jest mniej wiecej cena tej lambady :)

: 2005-12-31 14:47
autor: nikosnikos
Obie sondy sa takie same. Tez wlasnie sie zastanawiam nad wybrem, bo mi jedna szwankuje. Nie wiem czy kupowac uzywke, czy lepiej zainwestowac w nowa, ale blizszy jestem tej pierwszej opcji.

: 2006-03-04 15:23
autor: lukasz25
witam podam ci ceny czesci do wymiany paska -tak wrazie czego:)
ceny i rozmiary dotycza 1 gen.2.2turbo

pasek tylko gates 5264XS 170zł
napinacz jc e 43012 70zł
rolka jc e53012 60zł

napisałem to jakby ktos był zainteresowany


a do czego niby ten post ma pasowac?

: 2006-03-05 10:45
autor: Greg
Labudin... napisz czy przypadkiem nie posiadasz instalacji lpg w probku, a dlaczego?...bo jadąc na gazie (czytaj - ale nie po pijaku :evil: ) kontrolka check engine po prostu się zapala, a po przełączeniu na benzynę gaśnie :wink: co nie oznacza że z silnikiem jest coś nie tak :lol:

: 2006-03-06 18:36
autor: hawi
Witam. Nawiązując do tematu mam podobny problem w czasie jazdy check engine mi się zapala(raczej na wyższych obrotach) a po jakimś czasie gaśnie(przy zmniejszeniu obrotów ale nie ma tutaj reguły) lub jak zgaszę i zapale samochód, sprawdziłem kody domowym sposobem(dzięki za wskazówki) okazuje się że to nr.17 i 24 podobno to sądy
1 jakie mają to być i gdzie mogę je najtaniej dostać?
2 gdzie można zobaczyć całą listę kodów wraz z opisami?
pozdrawiam

: 2006-03-06 20:36
autor: skorik
Więc tematy odnośnie kodów błędów dla II generacji są oczywiście na forum, ale jeżeli tak trudno poszukać to podpowiem:

Kody błędów sondy Lambda - co dalej... ? - wyjaśnienie kodów błędów

Sonda Lambda - o różnych typach i producentach sond lambda