Strona 1 z 1
Check Engine - raz się zapala, raz gaśnie... ? kod (17 i 24)
: 2005-12-28 17:22
autor: labudin
Panowie mam maly a raczej bardzo duzy jak dla mnie problem. Mianowicie Ostatnimi czasy wyskuje mi check engine ale jak stane i zgasze silnik znika. Dowiadywalem sie w ASO i powiedzieli mi ze to pasek rozrzadu. Faktycznie juz pora bo zrobilem ponad 70tys. i tutaj mma pytanie czy jesli wymienie sam pasek ale na jakis lepszy to mi cos da bo niestety obecnie nie stac mnie na rolki
wiadomo ile kosztuje caly rozrzad poradzcie cos bo autko nie moze mi stac bo go potrzebuje. Prosze o szybka odpowiedz i rady.
PS. wiem ze ten temat byl napewno walkowany ale niestety siadam na kompa obecnie tylko na seknude u sasiada bo narazie nie posiadam w domu.
: 2005-12-28 17:24
autor: ZENiTH
a sprawdzałeś co to za kod błędu może to wcale nie pasek a czujnik położenia rozrządu.
: 2005-12-28 18:34
autor: nikosnikos
A ja obstawiam, ze to w ogole nie jest zwiazane z rozrzadem
Obstawialbym jakis kod zwiazany z lambda. Sprawdz kody i po sprawie - zwierasz TEN i GND w gniezdzie diagnostycznym, wlaczasz zaplon i liczysz migniecia - dlugie miegniecie 10, krotkie jedynki. Zliczasz, sprawdzasz - i jestes w domu
: 2005-12-29 01:12
autor: Sqad
Podstawa to sprawdzić kody, bez tego nie można postawić jekiejkolwiek diagnozy, co za palant stwierdził po samej kontrolce bez badania błędów że to pasek
, Może to być związane z czujnikiem położenia wału czy cuś, ale to by silnik głośno pracował jak rozrząd był by poprzestawiany.
Pasek w tym samochodzie może pękać do bólu nic się nie dzieje, a sama wymiana paska nie załatwi kontrolki.
Może to być jak pisał Nikoś któraś sonda ewentualnie EGR lub coś w podobie ale sory nie rorząd.
: 2005-12-29 09:53
autor: ZENiTH
Sqad pisze:Podstawa to sprawdzić kody, bez tego nie można postawić jekiejkolwiek diagnozy, co za palant stwierdził po samej kontrolce bez badania błędów że to pasek
, Może to być związane z czujnikiem położenia wału czy cuś, ale to by silnik głośno pracował jak rozrząd był by poprzestawiany.
Pasek w tym samochodzie może pękać do bólu nic się nie dzieje, a sama wymiana paska nie załatwi kontrolki.
Może to być jak pisał Nikoś któraś sonda ewentualnie EGR lub coś w podobie ale sory nie rorząd.
Czasami czujnik położenia wału potrafi zdenerwować. Wymieniałem ostatnio taki w 929 HD (3.0 V6 24V). Wyglądało to tak że ni z tego ni z owego nagle załączała się kontrolka check engine w trakcie jazdy po zgaszeniu wyłączała się albo nawet po chwili w trakcie jazdy. Dopiero wymiana czujnika na nowy pomogła i teraz jest święty spokój. Nie było słychać żadnych stuków ani zmian w pracy silnika. Po prostu czasami głupiał czujnik dając mylne wskazania dla CPU.
: 2005-12-29 12:49
autor: Sqad
Ale w probie jeszcze na prawde nie słyszałem żeby to się psuło, dlatego nie wierze w to, choć nie ma co wykluczać. Teraz możemy sobie gdybać i gdybać bo to może być tyle rzeczy ile błędów jest na liście kodów błędów
, a do puku kolega nie sprawdzi błędów to nie będziemy w stanie nic powiedzieć.
: 2005-12-30 17:07
autor: labudin
sprawdzilem dzis kody bledow i sa to 17 i 24. Co radzicie wiec.
dobra czyli jak ktos dobrze trafil jest to sonda lambda a raczej dwie. Teraz pytanko jest roznica miedzy przednia a tylnia czy sa one takie same, i czy mosi byc ona akurat od probka czy np moze byc ta
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=79288861 (przykladowo) na allegro sa tez uniwersalne boscha i sa duzo tansze od tej z linku ktory podalem. Jaka jest mniej wiecej cena tej lambady
: 2005-12-31 14:47
autor: nikosnikos
Obie sondy sa takie same. Tez wlasnie sie zastanawiam nad wybrem, bo mi jedna szwankuje. Nie wiem czy kupowac uzywke, czy lepiej zainwestowac w nowa, ale blizszy jestem tej pierwszej opcji.
: 2006-03-04 15:23
autor: lukasz25
witam podam ci ceny czesci do wymiany paska -tak wrazie czego:)
ceny i rozmiary dotycza 1 gen.2.2turbo
pasek tylko gates 5264XS 170zł
napinacz jc e 43012 70zł
rolka jc e53012 60zł
napisałem to jakby ktos był zainteresowany
a do czego niby ten post ma pasowac?
: 2006-03-05 10:45
autor: Greg
Labudin... napisz czy przypadkiem nie posiadasz instalacji lpg w probku, a dlaczego?...bo jadąc na gazie (czytaj - ale nie po pijaku
) kontrolka check engine po prostu się zapala, a po przełączeniu na benzynę gaśnie
co nie oznacza że z silnikiem jest coś nie tak
: 2006-03-06 18:36
autor: hawi
Witam. Nawiązując do tematu mam podobny problem w czasie jazdy check engine mi się zapala(raczej na wyższych obrotach) a po jakimś czasie gaśnie(przy zmniejszeniu obrotów ale nie ma tutaj reguły) lub jak zgaszę i zapale samochód, sprawdziłem kody domowym sposobem(dzięki za wskazówki) okazuje się że to nr.17 i 24 podobno to sądy
1 jakie mają to być i gdzie mogę je najtaniej dostać?
2 gdzie można zobaczyć całą listę kodów wraz z opisami?
pozdrawiam
: 2006-03-06 20:36
autor: skorik
Więc tematy odnośnie kodów błędów dla II generacji są oczywiście na forum, ale jeżeli tak trudno poszukać to podpowiem:
Kody błędów sondy Lambda - co dalej... ? - wyjaśnienie kodów błędów
Sonda Lambda - o różnych typach i producentach sond lambda