Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Eli »

http://www.youtube.com/watch?v=ro0yZyVR ... re=related


o ile mogę "trochę" poszerzyć nadkola :wink:
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Lukasz »

będzie łatwiej i ładniej kupić felgi o rozsądnej szerokości,max 7.5' :mrgreen:
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: -michal- »

wg mnie, czarne (ogólnie ciemne) środki nie pasują do jedynki, tylko jednolity jasny srebrny kolor i ponadczasowy PROSTY wzór pięcioramiennej gwiazdy bez zbędnych udziwnień pasuje jedynce najbardziej ;)

Ja od zawsze chciałem mieć felgi BORBET model A 17x10 tył i 17x8,5 przód. Założenie miało być takie: nisko i szeroko + przesadzony naciąg opon i duże ranty :lol:

Po długich poszukiwaniach, trafiłem na takie borbety w rozsądnej cenie, po trochę krótszych poszukiwaniach trafiłem na opony w rozmiarze jakiego potrzebowałem.

Może jutro umyję jedynkę i sieknę poglądową fotę jak to się prezentuje na 89 GT ;)

Moje typy na felgi do jedynki:

Borbet A 17x10 + 17x8,5
Azev A 17" ( i tutaj jak kto woli, ranty lub bez rantów, wersja bez rantów też fajnie się prezentuje)
Azev M 17x chyba 8,5 - nie pamiętam dokładnie
Brock B1 17x10 i 17x8,5

I po mojemu 17" najlepiej prezentuje się w jedynce ;) 16" są jak na mój gust za małe, aczkolwiek lepsze od 15" :twisted: Np poskręcane 16" od nowszych II gen też zacnie się prezentują w jedynce.
18" nie miałem to się nie wypowiem, miałem za to 19" w jedynce :lol: nie polecam, koła są przesadnie wielkie, nawet gleba nie pomoże. Jedynka przypominała trochę wehikuł czarnoskórych amerykańców zakładających mega wielkie koła do osobówek :lol:
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Lukasz »

no ja przymierzałem felgi 8,5x18 et35 i fegla wystaje po za błotnik a ty mi piszesz 10' :shock:,mi felga ma sie ładnie chować w błotnik i rancik ma być mały a nie parapet :P a co do felg które podałeś to jakoś mi sie nie widzą w ogóle,ale z felgami to jak z butami każdy ma inny gust.a jeżeli chodzi o felgi 5ramienne to bardziej coś w stylu Enkei ev5
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: -michal- »

a widzisz, bo u mnie miało wystawać poza obrys i wystaje :lol: Na tyle jest 10" i wystaje 20mm poza obrys, przy naciągu opony wydaje się, że wystawanie jest jeszcze mniejsze niż w rzeczywistości.
Mi natomiast enkei się nie podobają, choć mają klasyczny wzór :P Najwyraźniej mamy zupełnie inne gusta ale co zrobić :P
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: mysz »

-michal- pisze:miałem za to 19" w jedynce :lol:
Hmm, mógłbyś napisać coś więcej? Albo jakieś zdjęcie! Na jakiej oponie to było posadzone? Tak się ostatnio zacząłem zastanawiać, że do II gen 18 cali to jednak trochę mało... Tak coby go postawić na laczku 235/35/19 :twisted:
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: -michal- »

19" miałem w II gen ze 4 lata temu jakoś tak, albo i dawniej :P Potem znów 19" i znów (te były też w jedynce) :) wszystko jest opisane na fpdrivers :P

opony miałem 215/35/19 felgi 19x8,5 przy et35 hehe stare dobre czasy :) w jednym komplecie miałem 225/35/19 przód i 235/35/19 tył - 235 nie polecam, po mojemu zbyt "tłuste" te opony, z lekkim naciągiem lepiej się to prezentuje dlatego 215 lub 225 jak już...

O ile 19" w jedynce są zbyt wielkie wizualnie, to w dwójce wyglądają fajnie, 18" w IIgen też jest ok :) wszystko zależy od gleby, jak się nie posadzi minimum te 35mm to całość wygląda śmiesznie :P

no dobra, kilka fotek
Załączniki
DSC00080.JPG
DSC00071.JPG
DSC00739.JPG
DSC00759.JPG
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Stig »

Co to za felgi ? .. te na II gen ?
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Lukasz »

wygladają jak passion 5 Tenzo R jedynka tez na nich nie wygląda głupio http://www.flickr.com/photos/mmbrown/45 ... /lightbox/
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Romas »

Lukasz pisze:tak żeby nic nie tarło to dam ci je za darmo

A ja mogę poprosić?

Nawet symbolicznie dobrze zapłacę w % :D
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Lukasz »

w dwójce to jeszcze luz będzie :mrgreen: odpada :P
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: mysz »

No zacnie to wygląda na II gen :D Tylko jedyne obawy jakie mam, to niestety stan naszych dróg, a taka felga to już musi być na profilu 35 niestety :cry: .
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: -michal- »

Stig pisze:Co to za felgi ? .. te na II gen ?
Wolfrace Shark - nie mylić, że kupiłem je od kolegi Shark :P 19x8,5 et35

Te na jedynce to Azev M też 19x8,5 et35 + dystanse 30mm bo bez nich nie dało się tych kół zmieścić pod kielichem amortyzatora :lol: W sumie to miałem około milimetra przestrzeni między kielichem amora a oponą 235/35/19, czyli max co można upchać do seryjnej jedynkowej zawiechy
mysz pisze:Tylko jedyne obawy jakie mam, to niestety stan naszych dróg, a taka felga to już musi być na profilu 35 niestety :cry: .
Uwierz mi, dla chcącego nic trudnego, trzeba po prostu być bardziej skoncentrowanym na drodze bo wiadomo, że nie można sobie pozwolić na wjeżdżanie na krawężniki, wjeżdżanie w koleiny itp. Trzeba się naumieć omijać wszelkie ubytki w drodze i wszystko będzie ok :) Znam takich, co już trzeci sezon popylają na 20" z profilem 30 tak średnio 3 razy w tygodniu i czasami robią trasy po polsce, i jest wszystko ok, żadnych przygód z rozerwaniem opony czy wygięciem rantu felgi ;)
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: mysz »

-michal- pisze: Uwierz mi, dla chcącego nic trudnego, trzeba po prostu być bardziej skoncentrowanym na drodze bo wiadomo, że nie można sobie pozwolić na wjeżdżanie na krawężniki, wjeżdżanie w koleiny itp. Trzeba się naumieć omijać wszelkie ubytki w drodze i wszystko będzie ok :) Znam takich, co już trzeci sezon popylają na 20" z profilem 30 tak średnio 3 razy w tygodniu i czasami robią trasy po polsce, i jest wszystko ok, żadnych przygód z rozerwaniem opony czy wygięciem rantu felgi ;)
Wiesz...ja jeżdżąc na 18" omijam niektóre warszawskie ulice, już nie wspominam o tym, że na większości ulic jeżdżę szlaczkiem :twisted:
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: -michal- »

No to też prawda, ja mieszkam na zadupiach, i o dziwo drogi mam w okolicach wzorowe w porównaniu z miejskimi wybojami ;) W lublinie też trafiają się uliczki na których chce się wziąć samochód na plecy i przenieść przez te koleiny :P
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: MatiLP640 »

-michal- a czasem tych lamp z tej czarnej II nie masz jeszcze? :D
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: -michal- »

Przednie całe lampy poszły na pniu, teraz żałuję, że je sprzedałem :? Tam była taka ciekawostka, że podnoszenie tych lamp było na pneumatyce i można było sobie dowolnie ustawiać wysokość otwierania świateł ;) Z tego co wiem, obecny właściciel tych lamp wywalił stamtąd żarówki i wstawił xenony
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: MatiLP640 »

a kto teraz jest właścicielem? ;> a masz w ogóle jakieś ciekawe części z niego albo w ogóle jakieś ciekawe części do II? ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: -michal- »

Z części ciekawych nie mam praktycznie nic ;) to co ciekawe i najbardziej chodliwe poszło jako pierwsze, reszta probasa stała miesiącami i nikt o nic nie pytał, po długim czasie wyszedłem z dołka - finansowego oczywiście :lol: i po konsultacjach z 2Ya zdecydowałem, że reanimuje jeszcze całkowicie nie zdekompletowanego probasa
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Stig »

-michal- pisze:Wolfrace Shark - 19x8,5 et35
No właśnie tak mi się wydawało że to te felgi .. ostatnio widziałem takie 18" na allegro w dobrej cenie tylko że 9,5" :twisted: ... i się zastanawiam czy to by wlazło do II gen bo szerokość ich rantu jest kusząca :P
-michal- pisze:po konsultacjach z 2Ya zdecydowałem, że reanimuje jeszcze całkowicie nie zdekompletowanego probasa

Jak po konsultacjach z 2Ya to pewnie jest to USA 93' :D
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: -michal- »

Stig pisze:
-michal- pisze:Wolfrace Shark - 19x8,5 et35
No właśnie tak mi się wydawało że to te felgi .. ostatnio widziałem takie 18" na allegro w dobrej cenie tylko że 9,5" :twisted: ... i się zastanawiam czy to by wlazło do II gen bo szerokość ich rantu jest kusząca :P
Jeśli od allegrowicza dwamac - jakoś tak, to polecam ;) od niego właśnie kilka lat temu kupiłem swoje 19", ostatnio z nim się kontaktowałem, i trochę mnie zasmucił, bo dzwonił do wolfrace w anglii i oni już zakończyli produkcję 19" :(
Stig pisze:
-michal- pisze:po konsultacjach z 2Ya zdecydowałem, że reanimuje jeszcze całkowicie nie zdekompletowanego probasa

Jak po konsultacjach z 2Ya to pewnie jest to USA 93' :D
Mój probas jest z początku produkcji, i jest to 92r usa ;) z korbkami w drzwiach, bez wycieraczki na tylnej klapie, i bez ABS - fabrycznie, nie po przeróbkach ;) Taki rarytas można powiedzieć, dlatego też zdecydowałem że szkoda go rozbrajać :)
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: quarth »

-michal- pisze:
Stig pisze:
-michal- pisze:Wolfrace Shark - 19x8,5 et35
Mój probas jest z początku produkcji, i jest to 92r usa ;) z korbkami w drzwiach, bez wycieraczki na tylnej klapie, i bez ABS - fabrycznie, nie po przeróbkach ;) Taki rarytas można powiedzieć, dlatego też zdecydowałem że szkoda go rozbrajać :)
Pics or it didnt happen
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: -michal- »

yyy :roll: ja, ja, gut, isz po polsku gawarisz, fersztejen :mrgreen:
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: wujeksex »

-michal- pisze:Mój probas jest z początku produkcji, i jest to 92r usa ;) z korbkami w drzwiach, bez wycieraczki na tylnej klapie, i bez ABS - fabrycznie, nie po przeróbkach ;) Taki rarytas można powiedzieć, dlatego też zdecydowałem że szkoda go rozbrajać :)
Mój jest z sierpnia 92, więc ma już 20 lat. Też mam korbotronik, brak ABS, ale mam wycieraczkę na tylnej klapie, klimę i coś czego nikt nie ma - bębny z tyłu :mrgreen: .
Oczywiście USA :slon: .
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: -michal- »

:1111_ok: też mam klimę, bębnów na tyle nie mam bo z tego co wiem, w V6 nie montowali w żadnej opcji :)
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”