Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
jarsonik Ja swoj dolot kupilem za 320 zl caly komplet ze stozkiem Simoty i jestem zadowolony - tylko montowac wszytko bylo w komplecie.I oczywiscie zeby to cos dalo to razem ze stozkiem zalozylem też kolektor wydechowy/barany/
- Załączniki
-
- simota.jpg (19.53 KiB) Przejrzano 8082 razy
ford Probe II 2.5 V6 '96
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Mógłbyś nieco rozwinąć myśl ? O jaki kolektor chodzi i co ma to dać ?Wiesiek pisze:I oczywiscie zeby to cos dalo to razem ze stozkiem zalozylem też kolektor wydechowy/barany
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
nasze kolektory wydechowe są do kitu, jeden kolektor odprowadza spaliny z 3 cylindrów i te trzy rury łącza się od razu w jedną "rurę" co powoduje, tak jakby, tłumienie mocy silnika i spadek osiągów, spaliny są kumulowane w jednym miejscu nie ma ich swobodnego przepływu. Sportowe kolektory wydechowe również są dwa i tez każdy odpowadza spaliny z 3 cylindrów, ale nei są tak pokręcone jak fabryczne,a dodatkowo przechodzą potem w podwójną rure, co zapobiega kumulacji spalin i poprawia przepustowość. Dzięki takiej modyfikacji uzyskujemy lepsza moc ogólną samochodu. Nie iwem czy dobrze i jasno to opisałem. Jeżlei coś nakręciłem to poprawcie mnie.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Tak dokladnie wedlug mnie to wyjasniles i nie mam nic wiecej do dodania poprostu majac czym wdychac trzeba miec i czym wydychac
I mysle też ze sam stozek poza wygladem malo co daje
I mysle też ze sam stozek poza wygladem malo co daje
ford Probe II 2.5 V6 '96
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Sam stożek daje fajny dźwięk
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Hmm - wg mnie nie tylko. Wszystko zależy od sposobu montażu stożka. Różne silniki różnie to trawią. Np w przypadku 2.0, którym śmigałem zdecydowanie lepiej było wydłużyć dolot i tym samym odsunąć filtr od silnika. Nie pogorszyło to osiągów, a silnik stał się elastyczniejszy.
Z kolei w Cougarze V-ka jest cholernie czuła na zmiany długości dolotu, więc najlepsze rezultaty daje short ram z wyizolowaną puchą i doprowadzonym zimnym powietrzem. Trzeba pokombinować. Z Wydechem jest podobnie. Nie wiem jak w Probe, ale Cougar oprócz katalizatora głównego, ma na kolektorach wydechowych prekaty. Jeśli usunie się ten główny, a pozostawi te prekaty, to nieznacznie poprawiają się osiągi. Ktoś by pomyślał, że wywalenie prekatów jeszcze bardziej to poprawi. A tu zonk - po wywaleniu prekatów auto w wchodzi w tryb awarii (max 140km/h) i wywala "CheckEngine".
Do wszystkiego trzeba podchodzić z głową.
Z kolei w Cougarze V-ka jest cholernie czuła na zmiany długości dolotu, więc najlepsze rezultaty daje short ram z wyizolowaną puchą i doprowadzonym zimnym powietrzem. Trzeba pokombinować. Z Wydechem jest podobnie. Nie wiem jak w Probe, ale Cougar oprócz katalizatora głównego, ma na kolektorach wydechowych prekaty. Jeśli usunie się ten główny, a pozostawi te prekaty, to nieznacznie poprawiają się osiągi. Ktoś by pomyślał, że wywalenie prekatów jeszcze bardziej to poprawi. A tu zonk - po wywaleniu prekatów auto w wchodzi w tryb awarii (max 140km/h) i wywala "CheckEngine".
Do wszystkiego trzeba podchodzić z głową.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- BenzoPiren
- Posty: 52
- Rejestracja: 2007-09-14 13:17
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=12548
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
A może ktoś polecić jakiś dobry stożek do 2.0 w rozsądnej cenie ??? Muszę wymienić a nie chce szmelcu za 25zł
Czarne 2,5 93 rok
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Witam,
Naturalnie K&N.
Dożywotnia gwarancja, legendarna jakość
5,
Naturalnie K&N.
Dożywotnia gwarancja, legendarna jakość
5,
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
RX, on mówi o stożku. Wkładkę do seryjnego airboxa - owszem - wpakowałbym K&N, ale stożek to strata kasy, bo jakość jest porównywalna z Simotą czy Aomą. U mnie w Probe 2.0 rewelacyjnie działał AOMA . Cena coś koło 70PLN. Dość dobry kompromis jakości i ceny. Nie pamiętam jaki to był dokładnie model, ale był o tyle fajny, ze miał niewielką średnicę i wydłużony kształt. Teraz w Cougim używam SIMOTY i generalnie też jestem zadowolony. Wydaje mi się, ze SIMOTA daje fajniejszy dźwięk, ale to pewnie kwestia bardziej silnika niż filtra. Tylko nie baw się w ShortRam, bo zamiast poprawić to pogorszysz osiągi. Kup trochę rurek i wyprowadź filtr pod akumulatorem.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Witam,
Wiem, że mówi o stożku i nie szedłbym w nic innego jak K&N
To absolutnie topowe i sprawdzone produkty (szeroka gama modeli np. specjalne stożki FilterCharger). Dożywotnia gwarancja... i fajne naklejki w komplecie
Pozdrawiam!
Wiem, że mówi o stożku i nie szedłbym w nic innego jak K&N
To absolutnie topowe i sprawdzone produkty (szeroka gama modeli np. specjalne stożki FilterCharger). Dożywotnia gwarancja... i fajne naklejki w komplecie
Pozdrawiam!
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
To chyba eliminuje Twojego faworytaBenzoPiren pisze:A może ktoś polecić jakiś dobry stożek do 2.0 w rozsądnej cenie ???
A naklejki ile koni mu dodadzą
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Hey,
Naklejki to podstawa, ale trzeba pamiętać, że trzeba je stroić dla najlepszego efektu
5,
Naklejki to podstawa, ale trzeba pamiętać, że trzeba je stroić dla najlepszego efektu
5,
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Czyli najlepiej nakleić na czoło kierowcy
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Już wiadomo dlaczego RX zawsze na bujance wkracza... skoro ma całą teczkę naklejek tuningowych
Popieram RX, w każdym aucie montowałem K&N, a sam stożek do Probka 2 kosztuje 250zł zatem to nie tragedia
Popieram RX, w każdym aucie montowałem K&N, a sam stożek do Probka 2 kosztuje 250zł zatem to nie tragedia
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Do 2.0 czy 2,5 ? Bo to chyba nie to samo.Cypol pisze:sam stożek do Probka 2 kosztuje 250zł
AOMA do silnika max 150KM (taka do 2,0 w zupełności wystarczy) kosztować będzie ok 70PLN i da to samo co K&N za 250PLN. Za resztę kasy można kupić kolanka, rurki i złączki do solidnego montażu.Zamiast naklejek.
Ja rozumiem, że na pewnych rzeczach nie ma sensu oszczędzać, ale akurat filtry powietrza AOMY czy K&N mają porównywalną jakość.
Powtarzam - wkładkę do seryjnego dolotu brałbym K&N, ale stożek AOMY, bo nie ma sensu przepłacać, jeżeli nie ma różnicy.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Witam,
Każdy i tak tu będzie stał przy swoim.
Tak samo jak przy olejach.
Orlen 5w30 i Castrol Edge 5w30. I tu i tu 5w30.
Ciuchy - czy to będzie Imperium Armeni czy Emporio Armani to przecież to i to nosimy, to i to - materiał.
Wosk można kupić K2 super duper mega za 10 zł i można Turtle Waxa za 60 zł... w nieskończoność.
Ja wolę dopłacić do pewniaka made in USA a nie jakiś tam tuningowy chinol.
Spawany w polskim warsztacie wydech może i działał by tak samo jak mój SLP.
Ale jak ma się mieć auto "cacuszko wypieszczone" to jak tu iść na kompromisy.
I to wcale nie jest jakiś burżujski koszt. Zresztą, akurat wydech SLP wyszedł mnie taniej licząc już z transportem do Polski (wydech robiony w USA, a nie w Chinach!) niż chcieli okoliczny wiejscy mechanicy za spawanie "wg. ich sprawdzonej konstrukcji z szefa Astry GSi"
Pozdrawiam!
Każdy i tak tu będzie stał przy swoim.
Tak samo jak przy olejach.
Orlen 5w30 i Castrol Edge 5w30. I tu i tu 5w30.
Ciuchy - czy to będzie Imperium Armeni czy Emporio Armani to przecież to i to nosimy, to i to - materiał.
Wosk można kupić K2 super duper mega za 10 zł i można Turtle Waxa za 60 zł... w nieskończoność.
Ja wolę dopłacić do pewniaka made in USA a nie jakiś tam tuningowy chinol.
Spawany w polskim warsztacie wydech może i działał by tak samo jak mój SLP.
Ale jak ma się mieć auto "cacuszko wypieszczone" to jak tu iść na kompromisy.
I to wcale nie jest jakiś burżujski koszt. Zresztą, akurat wydech SLP wyszedł mnie taniej licząc już z transportem do Polski (wydech robiony w USA, a nie w Chinach!) niż chcieli okoliczny wiejscy mechanicy za spawanie "wg. ich sprawdzonej konstrukcji z szefa Astry GSi"
Pozdrawiam!
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
RX, są rzeczy na których nie ma sensu oszczędzać, ale są też takie, za które bez sensu przepłacać. Na pewno nie oszczędzałbym na oleju, oponach, tarczach i klockach czy elementach zawieszenia, bo to oszukiwanie samego siebie. Ale jeżeli chodzi o filtr, to jestem zdecydowanie zwolennikiem częstszego wymieniania tańszego filtra, niż na odwrót. Oczywiście nie mówię tu o najtańszej lipie, ale AOMA czy SIMOTA to nie jest jakieś tam ostatnie barachło.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Czy aby na pewno stożkowy filtr powietrza jest lepszy od sportowego filtra?
Co powinno być w takim komplecie (stożek) do założenia, może jakieś zdjęcie/grafika?
PS
Made in USA produced by China (albo imported by China)
Tak to najczęściej wygląda. Z drugiej strony nie rozumiem tej dyskryminacji chińskich produktów.
Uważam, że prawie każdy ma coś produkcji made in China ale nie każdy o tym wie.
Każdy kupuje to co uważa za słuszne.
Co powinno być w takim komplecie (stożek) do założenia, może jakieś zdjęcie/grafika?
PS
Made in USA produced by China (albo imported by China)
Tak to najczęściej wygląda. Z drugiej strony nie rozumiem tej dyskryminacji chińskich produktów.
Uważam, że prawie każdy ma coś produkcji made in China ale nie każdy o tym wie.
Każdy kupuje to co uważa za słuszne.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Odkopię ten temat bo jednak trochę mnie to interesuje w szczególności dlatego, że stosunkowo niewielkim kosztem chciałbym podnieść moc probka(jak większość piszących w tym dziale)
Opinie o filtrach są dosyć subiektywne ponieważ jedni piszą, że założenie stożka w miejscu oryginalnego filtra (stożek łapie ciepłe powietrze) nie zmienia osiągów, natomiast inni twierdzą, że założenie zimnego dolotu nic nie zmienia...
Oryginalny dolot (w V6) jest dosyć ciekawy ponieważ łapie zimne powietrze pod ciśnieniem natomiast wszystko jest umieszczone blisko silnika i nagrzewa się.
Trochę z tym kolidują mi opinie o stożkach typu "nie widzę różnicy". Może ktoś robił np. pomiary przyspieszenia na nowym oryginale a potem na stożku, dolocie zimnego powietrza itp.?
Czy w sieci bądź w katalogach filtrów można znaleźć parametry dotyczące przepuszczalności powietrza bądź powodowanych oporów przez filtr? Z własnego(głupiego) doświadczenia wiem, że całkowite wymontowanie filtra poprawia lekko przyspieszenie - w poprzednim aucie zrobiłem taki test. Filtr został wyjęty na 1 przejażdżkę kilku km.
Opinie o filtrach są dosyć subiektywne ponieważ jedni piszą, że założenie stożka w miejscu oryginalnego filtra (stożek łapie ciepłe powietrze) nie zmienia osiągów, natomiast inni twierdzą, że założenie zimnego dolotu nic nie zmienia...
Oryginalny dolot (w V6) jest dosyć ciekawy ponieważ łapie zimne powietrze pod ciśnieniem natomiast wszystko jest umieszczone blisko silnika i nagrzewa się.
Trochę z tym kolidują mi opinie o stożkach typu "nie widzę różnicy". Może ktoś robił np. pomiary przyspieszenia na nowym oryginale a potem na stożku, dolocie zimnego powietrza itp.?
Czy w sieci bądź w katalogach filtrów można znaleźć parametry dotyczące przepuszczalności powietrza bądź powodowanych oporów przez filtr? Z własnego(głupiego) doświadczenia wiem, że całkowite wymontowanie filtra poprawia lekko przyspieszenie - w poprzednim aucie zrobiłem taki test. Filtr został wyjęty na 1 przejażdżkę kilku km.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
dobrze, że już nie masz poprzedniego samochodu
- Przemek-83
- Posty: 203
- Rejestracja: 2009-12-01 17:38
- Samochód: B5 "00 1.8 20V
- Galeria: viewtopic.php?t=16910
- Lokalizacja: bombaj :)
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Mnie interesuje ta wkładka K&N ciekawe jak na tym by śmigał? miał ktoś styczność z tym ?
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Panowie.
Idzie zima, a na zimę, to się stożki raczej powinno ściągać, albo zaopatrzyć się w specjalną
obudowę dla nich.
Idzie zima, a na zimę, to się stożki raczej powinno ściągać, albo zaopatrzyć się w specjalną
obudowę dla nich.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
dlaczego?
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
No Probe no problem. Ufff...