Poważny problem z silnikiem 2,5 v6
Poważny problem z silnikiem 2,5 v6
Witam
Mam dośc dziwny problem z silnikiem.
A wiec od początku. Kupiłem auto z uwalonym silnikiem 2,5 v6, mianowicie gość stwierdził ,że zatarła mu się głowica. Głowice zrobiłem, wymieniłem rozrząd, sprawdziłem pierścienie itp. jest ok.
Po złozenie silnika i wsadzeniu do auta, opaliłem go bez wody, zagadał od strzała co zresztą mnie zdiwiło. Autko tak pochodziło z niecałą minutkę i wyłączyłem go. Po dłuzszej chwili znów go odpaliłem ale zaczął się dławić więc go zgasiłem. Na drugi dzień odpaliłem go znów a tu się okazuje że mam w piz...u paliwa w układzie wodnym.... może mi ktoś wytłumaczyć co jest grane?? bo brak mi pomysłów... głowice sprawdzone zero dziur, tuleje wyglądają na całe, jedyne co odkryłem to, że poprzednik zamienił uszczelke pod głowicą dał na lewą głowice prawą uszczelkę, a ja tego wczesniej nie zauważyłem, ale nie sadze aby to było skutkiem takiej ilości ( z 2 litry) paliwa w układzie wodnym.
Będe wdzięczny za jakieś mądre wskazówki bo mnie już powoli trafia...
Mam dośc dziwny problem z silnikiem.
A wiec od początku. Kupiłem auto z uwalonym silnikiem 2,5 v6, mianowicie gość stwierdził ,że zatarła mu się głowica. Głowice zrobiłem, wymieniłem rozrząd, sprawdziłem pierścienie itp. jest ok.
Po złozenie silnika i wsadzeniu do auta, opaliłem go bez wody, zagadał od strzała co zresztą mnie zdiwiło. Autko tak pochodziło z niecałą minutkę i wyłączyłem go. Po dłuzszej chwili znów go odpaliłem ale zaczął się dławić więc go zgasiłem. Na drugi dzień odpaliłem go znów a tu się okazuje że mam w piz...u paliwa w układzie wodnym.... może mi ktoś wytłumaczyć co jest grane?? bo brak mi pomysłów... głowice sprawdzone zero dziur, tuleje wyglądają na całe, jedyne co odkryłem to, że poprzednik zamienił uszczelke pod głowicą dał na lewą głowice prawą uszczelkę, a ja tego wczesniej nie zauważyłem, ale nie sadze aby to było skutkiem takiej ilości ( z 2 litry) paliwa w układzie wodnym.
Będe wdzięczny za jakieś mądre wskazówki bo mnie już powoli trafia...
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
- romulus
- Posty: 193
- Rejestracja: 2005-04-09 17:19
- Galeria: viewtopic.php?t=5578
- Lokalizacja: Gdańsk
jesteś pewien ze to paliwo a nie rozrzedzony olej? taka ilość paliwa nie ma prawa się dostać do wody bo niby którędy??? to co podają wtryski w tak krótkim czasie nawet jeśli by się przedostało (choć nie wiem jak bo wcześniej zostanie spalone) to nie byłoby to aż tyle !
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Jest BMW730i E-38
no właśnie a jednak... paliwo..
Już nie wiem, skreciłem ten silnik od zera w sumie, chyba, że pomylone jest wejście od pompy paliwa do listwy wtryskowej ale nie sadze.. brak mi pomysłów.. silnik gada a tu takie sceny.. W sumie gdy bym dał dolot na wyjscie do listwy wtryskowej auto by nie zagadało. Może ktoś z was coś wymyśli..
Już nie wiem, skreciłem ten silnik od zera w sumie, chyba, że pomylone jest wejście od pompy paliwa do listwy wtryskowej ale nie sadze.. brak mi pomysłów.. silnik gada a tu takie sceny.. W sumie gdy bym dał dolot na wyjscie do listwy wtryskowej auto by nie zagadało. Może ktoś z was coś wymyśli..
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Odpaliłeś silnik bez sprawnego układu chłodzenia. Coś ty zwariował. Przecież to grozi poważniejszymi konsekwencjami niż odpalenie silnika z przebiegiem. Praktycznie odpaliłeś silnik który jeszcze nie jest dotarty. I teraz masz problemy bo coś po prostu pękło. Tak się nie robi silnik po złożeniu należy włożyć zalać wszystkimi najpotrzebniejszymi płynami i wtedy odpalić a następnie obserwować jego zachowanie oraz wskazania czujników. Robiłem remont już w kilku silnikach i jeszcze nie przyszedł mi pomysł odpalania silnika na "sucho" Podejrzewam że czeka cię kolejny remont.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Wszystkie silniki odpalam po złozeniu na sucho ( z olejem ), na kilka sekund.
Wyobrażasz sobie co by było gdybym zalał go wodą??? Nigdy nie dowiedziałbym się co jest grane. a tak wiem co sie stało poprzednikowi, czemu się silnik mu zatarł. poprostu paliwa było na tyle duzo ,że wymieszało się z olejem i zarżnął silnik. On twierdził że brak smarowania a ja juz wiem że to paliwo.
Nigdy nić nie stanie się z silnikiem jak go odpalisz na krótko bez wody.
Wyobrażasz sobie co by było gdybym zalał go wodą??? Nigdy nie dowiedziałbym się co jest grane. a tak wiem co sie stało poprzednikowi, czemu się silnik mu zatarł. poprostu paliwa było na tyle duzo ,że wymieszało się z olejem i zarżnął silnik. On twierdził że brak smarowania a ja juz wiem że to paliwo.
Nigdy nić nie stanie się z silnikiem jak go odpalisz na krótko bez wody.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
wierz mi, ze nie jest tak jak mowisz w praktyce. No i nic nie mowisz jak to mozliwe ze jest taki objaw. Tak jak pisalem, po zdjeciu glowic wszystko ok. wiec z kąd sie bierze paliwo?? perpetum mobile??
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Nie znam dokladnie konstrukcji 2.5L i nie bardzo wiem skad moglo sie wziac paliwo w wodzie.
Owszem sa silniki i to wiekszosc, ktorych kolektory ssace maja kanaly wodne, co przy peknietej sciance kanalu wodnego moze doprowadzac do miesznia sie tych dwoch cieczy.
PS. Odpaliles silnik bez plynu... hmm... znasz odpowiedzi powyzej. Jednak jesli nie wymieniales pierscieni to przeciwnie niz napisal zenith839 tarcie w nim bylo znacznie mniejsze. Oczywiscie nie podwazam opini zenith'a ma racje tak on jak i inni ktorzy wyzej sie wypowiedzieli. Problemem tak odpalanego silnika nie jest tyle samo przegzanie (bo nie sadze, ze znajdzie sie ktos kto bedzie go dluzej trzymal uruchomionego), lecz rozchodzenie sie ciepla. Podstawowym zadaniem plynu chlodniczego jest rownomierne rozprowadzanie ciepla co jest szalenie istotne by nie dochodzilo do nierownych deformacji materialow pod wplywem temperatury.
Jednak jesli silnik ktory odpaliles chodzil kilka sekund to nie powinno miec to zadnego wplywu. Jesli go rozbierales to podstawa.... powinienes znac konkretna przyczyne wczesniejszej awarii. Jesli przy rozbieraniu silnika wyczules paliwo w uklad chlodzenia lub w oleju etc. to powinienes przejrzec dokladniej caly uklad, ktorego to dotyczy.
Nie odbieraj mojej odp. jako nauczania tylko jako glosne przemyslenia
Owszem sa silniki i to wiekszosc, ktorych kolektory ssace maja kanaly wodne, co przy peknietej sciance kanalu wodnego moze doprowadzac do miesznia sie tych dwoch cieczy.
PS. Odpaliles silnik bez plynu... hmm... znasz odpowiedzi powyzej. Jednak jesli nie wymieniales pierscieni to przeciwnie niz napisal zenith839 tarcie w nim bylo znacznie mniejsze. Oczywiscie nie podwazam opini zenith'a ma racje tak on jak i inni ktorzy wyzej sie wypowiedzieli. Problemem tak odpalanego silnika nie jest tyle samo przegzanie (bo nie sadze, ze znajdzie sie ktos kto bedzie go dluzej trzymal uruchomionego), lecz rozchodzenie sie ciepla. Podstawowym zadaniem plynu chlodniczego jest rownomierne rozprowadzanie ciepla co jest szalenie istotne by nie dochodzilo do nierownych deformacji materialow pod wplywem temperatury.
Jednak jesli silnik ktory odpaliles chodzil kilka sekund to nie powinno miec to zadnego wplywu. Jesli go rozbierales to podstawa.... powinienes znac konkretna przyczyne wczesniejszej awarii. Jesli przy rozbieraniu silnika wyczules paliwo w uklad chlodzenia lub w oleju etc. to powinienes przejrzec dokladniej caly uklad, ktorego to dotyczy.
Nie odbieraj mojej odp. jako nauczania tylko jako glosne przemyslenia
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeszcze nie słyszałem aby kilku sekundowe odpalenie zaszkodziło silnikowi, bez przesady, jaja sobie robicie, ja też odpalałem jedynke na dłużej niż kilka sekund i nic nie było.
Co do paliwa to winger chyba się mylisz bo paliwo jest wtłaczane przez wtryski praktycznie prawie w ogóle nie idzie przez głowice, a jak już idzie to ma stan lotny co po kilkusekundowym odpaleniu nie może spowodować aż 2 litrów paliwa w układzie chłodzenia, co do by musiały być za wtryski, a jeśli miało by to być wtłoczone w takiej ilości to niestety ale duże ilości paliwa są przed regulatorem ciśnienia, co deklasyfikuje błąd w sztuce składania silnika.
Co do paliwa to winger chyba się mylisz bo paliwo jest wtłaczane przez wtryski praktycznie prawie w ogóle nie idzie przez głowice, a jak już idzie to ma stan lotny co po kilkusekundowym odpaleniu nie może spowodować aż 2 litrów paliwa w układzie chłodzenia, co do by musiały być za wtryski, a jeśli miało by to być wtłoczone w takiej ilości to niestety ale duże ilości paliwa są przed regulatorem ciśnienia, co deklasyfikuje błąd w sztuce składania silnika.
Wystrzał??!!lukask pisze:Jedyne miejsce w którym system paliwowy jest w pobliżu wodnego to listwa paliwowa znajdująca sie pod kolektorem dolotowym i wyjście wody z silnika będące pod nią .Zastanów się czy przelewu paliwa nie podłączyłeś zamiast wody i na odwrót .Napisz jakiego typu był to wystrzał i jak głośny był .
Zapalił od strzała w sensie, że od razu )
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Ps.
tam są dwie metalowe rurki, plus regulatory cisnien, chyba ze tam cos pomyliłem..
ma ktos zdjecie gdzie jest dolot paliwa a gdzie powrót??
ale i tak to nie rozwiazuje problemu, z taka iloscia paliwa w ukl. wodnym.
chyba, ze plus jeszcze ta uszczelka o ktorej wczesniej pisalem.
tam są dwie metalowe rurki, plus regulatory cisnien, chyba ze tam cos pomyliłem..
ma ktos zdjecie gdzie jest dolot paliwa a gdzie powrót??
ale i tak to nie rozwiazuje problemu, z taka iloscia paliwa w ukl. wodnym.
chyba, ze plus jeszcze ta uszczelka o ktorej wczesniej pisalem.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- romulus
- Posty: 193
- Rejestracja: 2005-04-09 17:19
- Galeria: viewtopic.php?t=5578
- Lokalizacja: Gdańsk
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Raz w życiu remontując silnik na koniec zrobiłem taki numer bo kumpel się uparł. To była mazda 323F z silnikiem 1.8 BPE. Kumpel mówił odpalmy przecież nic się nie stanie, a jego znajomy tak robił i było OK. Z wielkim uporem zgodziłem się i odpaliliśmy silniczek na jakąś minutę. I co?? Efektem było ponowne rozebranie silnika bo pierwszy tłok po 30 sek wydał dźwięk podobny do uderzenia w dzwon. Więc nie wszędzie się da. Od tamtego czasu po remonciku silnika obowiązkowo płyn do chłodnicy.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- romulus
- Posty: 193
- Rejestracja: 2005-04-09 17:19
- Galeria: viewtopic.php?t=5578
- Lokalizacja: Gdańsk
po 30 sek., sorrrry ale nie wierzę że temperatura mogła wzrosnąć aż tak drastycznie, żeby mogło się cokolwiek stać, dźwięk uderzenia w dzwon był spowodowany uderzeniem, a przegrzanie prowadzi raczej do zatarcia elementów... zresztą co warsztat to inna szkoła- więc róbta co chceta
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Jest BMW730i E-38
Ok. Panowie kwestie czy można odpalać silnik czy nie bez wody mamy juz omówioną, a wracając do kwestii meritum sprawy macie jakieś sugestie??
Może to rzeczywiście wina listwy wtrysków, że leja ile wlezie i do czasu jak silnik moze przepalac to paliwo to chodzi a pożniej go zalewa i gaśnie.
Może to rzeczywiście wina listwy wtrysków, że leja ile wlezie i do czasu jak silnik moze przepalac to paliwo to chodzi a pożniej go zalewa i gaśnie.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
był spowodowany pęknięciem tłoka. Mniejsza z tym wróćmy do tematu. Sprawdzałeś czy nie ma pęknięć na wysokości komór spalania?romulus pisze:po 30 sek., sorrrry ale nie wierzę że temperatura mogła wzrosnąć aż tak drastycznie, żeby mogło się cokolwiek stać, dźwięk uderzenia w dzwon był spowodowany uderzeniem, a przegrzanie prowadzi raczej do zatarcia elementów... zresztą co warsztat to inna szkoła- więc róbta co chceta
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Mówiąc szczerze to nie dokońca.
Głowice sprawdzone, kilka zaworów wymienionych oraz uszczelka pod głowicą na nową.
Wynik, auto zagadało i jest na tą chwilę wszystko ok.
Na dobrą sprawę nie wiem co było nie tak, sądze, że problem był w uszczelce pod głowicą, była założona prawa na lewą głowice ( poprzedni właściciel) aczkolwiek nie jestem pewien czy w tym leżał problem.
reasumując i tak jestem zadowolony, że moje wrotki wreszcie palą i nie muszę wymieniać silnika. Teraz walcze z podciśnieniami ale to już miejsce na inny topik który założyłem.
pozdrawiam all
Głowice sprawdzone, kilka zaworów wymienionych oraz uszczelka pod głowicą na nową.
Wynik, auto zagadało i jest na tą chwilę wszystko ok.
Na dobrą sprawę nie wiem co było nie tak, sądze, że problem był w uszczelce pod głowicą, była założona prawa na lewą głowice ( poprzedni właściciel) aczkolwiek nie jestem pewien czy w tym leżał problem.
reasumując i tak jestem zadowolony, że moje wrotki wreszcie palą i nie muszę wymieniać silnika. Teraz walcze z podciśnieniami ale to już miejsce na inny topik który założyłem.
pozdrawiam all
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...