Rysa.

Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Rysa.

Post autor: Probiacz2000 »

witam.
mam pytaniew czy dosc głęboką ryse az do podkladu da sie usunac polerką ??? albo chociarz zamaskowac jakos. czy bedzie trzeba maowac element ???
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Jeśli rysa jest aż do podkładu po co polerować ???
Masz dwie opcje :
1. Wypełnić rysę lakierem w kolorze auta . Po wyschnięciu i utwardzeniu wyrównać papierkiem 1000 - 1200 i polerować ... (żmudne - dla wytrwałych :wink: )
2. Zaszpachlować , zmatowić i pomalować ...

Kredki po kilku myciach zchodzą
Nara
Obrazek
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

poprzednie auto polerowalem i naprawde odmladza samochod. efekt jest .... malowanie elementu 300zl, a rysa jest na dwa elementy wiec 600zl by mi to wynioslo. drogo ;/ a co to za kredka ? jak to dziala ? jak schodzi po kilku myciach mozna zawsze poprawic...
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

vectra18i pisze:malowanie elementu 300zl...
hy... macie ceny kosmos.. u mnie w warsztacie malowanie elementu 150-200zł :)
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Fakt !
Polerowanie odmładza lakier .
Niestety rysy do samego podkładu nie wypolerujesz -> prędzej dopolerujesz się do podkładu :wink: .
Kredka , podobna jest składem i wyglądem do świecówki . Dostaniesz ją np. w sklepie Motip'a albo innym z reparaturami lakierniczymi .

Trwalszy efekt :
Jeśli nie masz $$ na lakier spróbuj "sposób nr 1" który opisałem Ci w poprzednim poście .
Kup mały lakier (reparaturkę - kilka cm sześć) Naklej teze (taśmę zabezpieczającą) po obu brzegach rysy . Wypełnij ją lakierem . Po przeschnięciu zdejmij teze a po całkowitym utwardzeniu (tydzień) zacznij wyrównywanie powierzchni papierem wodnym 1000 zamocowanym na czymś twardym i płaskim . Gdy powierzchnia będzie równa wypoleruj np automax'em .
Ewentualnie jedź do Mateusza (SieMa) - ma warunki i sprzęt ...
Nara
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ja się w to bawiłem.
Miałem głęboką rysę aż do blachy. Zaszpachlowałem to, później papierek ścierny zamoczony w wodzie (zaczyna się od 1000, i kończy na 2000). Na koniec przecierasz wszystko benzyną ekstrakcyjną. To wszystko elegancko wysycha i jest gładziutkie. A malowałem lakierem w spray`u, który kupiłem w sklepie motoryzacyjnym i facet mi powiedział że ten właśnie lakier jest przeznaczony do czarnych Fordów... No może i faktycznie jest, ale WIDAĆ różnicę w odcieniu, bo mój lakier na samochodziku ma już kilkanaście latek, a tamten jest świeżutki :?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Resztę lakieru jaka mi została po malowaniu auto dałem do zapuszkowania. I tak mam swój lakier w spray'u. W każdej chwili można polakierować jakiś element. A na rysy używam pasty Tempo albo G3.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”