Strona 1 z 2
Czemu jest zamulony na niskich obrotach?
: 2006-03-06 20:42
autor: strober
Mój Probek to 2.0 SE USA'95 instalacja FORDA Problem jest tego typu:
Przy zmianie biegu z 1-2,2-3,3-4,4-5, przy początkowym zakresie obrotów do 2/2.5 tyś.obr mój Probek jest zamulony i nie chce jechać(wciskam gaz a tu nic,słabo reaguje).Po przekroczeniu ok.2,5 tyś.obr Probas dostaje kopa(i jedzie jak jechać powinien).Świece wymieniłem(Iridium IX NGK Made in Japan,kable nie kopią-sprawdzałem też przez wyciągniecie fajek na zapalonym silniku i przy każdym wyciągnięciu poszczególnej fajki silnik się dławi,czyli każdy gar chodzi,kopułka nie jest pęknięta,przeczyściłem ją,palec też(było w pizdu utlenionego gówna który oczyściłem).Dolot ostatnio rozbierałem,aż do przepustnicy i złożyłem go skrupulatnie-więc nie ma mowy o lewym powietrzu(nie ma żadych pęknięć elementów dolotu),filtr niedawno prany i naoliwiony!Błędy nie wskazują przepływki Co to może być Już mnie krew zalewa
Pomocy
p.s.Po przeczyszczeniu zaworu EGR i po założeniu z powrotem całego dolotu(który musiałem zdemontować żeby dostać się do EGR-u )-przy okazji zauważyłem że kiedyś kolesie jak mi zakładali przepływkę nie wkręcili jednej ze śrub trzymające gardziel przepływki z puszką na filtr-więc wkręciłem tam śrubę co by nie leciało lewe powietrze I od tej pory silnik nie równo pracuje,troszeczkę szarpie-ledwo wyczuwalne podczas jazdy, i na luzie jak jest zimny silnik jak się depnie pedał gazu to się dławi i nie reaguje na gaz aż do zgaśnięcia-czym cieplejszy motor tym jest lepiej i dławienie się pomniejsza ale nie niknie Jakie mogą być przyczyny tej zamuły i dławienia się/nie równej pracy silnika
: 2006-03-06 21:41
autor: ZENiTH
mam jakieś dziwne wrażenie że w momencie naciśnięcia pedału gazu twojemu probkowi szleje skład mieszanki i silnik się dławi. Sprawdzałeś czy to przypadkiem nie jest wina źle wyregulowanego składu mieszanki
: 2006-03-06 22:43
autor: strober
Przecież skład mieszanki samoczynnie jest ustawiany przez przepływomierz
No nie
Bo przy przepustnicy ustawia sie tylko obroty biegu jałowego
Te dwa dwa objawy nie są od siebie zależne
1 był przed zabawą z EGR-rem, a drugi pojawił się teraz
: 2006-03-07 09:48
autor: romulus
sprawdzałeś TPS-a?
: 2006-03-07 12:30
autor: strober
A jak go sprawdzić(chodzi o Czujnik położenia przepustnicy)?
: 2006-03-07 17:23
autor: ZENiTH
no. wyciągnij go i przeczyść zobacz też czy w miarę otwarcia przepustnicy zmienia się jego oporność.
: 2006-03-07 20:15
autor: strober
romulus pisze:sprawdzałeś TPS-a?
Jak radzisz go sprawdzić-organoleptycznie-tak jak zenith radzi czy sprawdzić napięcie w pinie 89 w PCM
: 2006-03-08 08:02
autor: romulus
strober pisze:romulus pisze:sprawdzałeś TPS-a?
Jak radzisz go sprawdzić-organoleptycznie-tak jak zenith radzi czy sprawdzić napięcie w pinie 89 w PCM
była gdzieś dokładna instrukcja jego regulacji, po zwarciu pinów w gnieździe diagnostycznym, nie powinny chodzić wiatraki chłodnicy, jeśli chodzą musisz tak cofnąć TPS żeby był minimalnie poniżej granicy załączania wentylatorów, to tak w skrócie i ogólnie chodzi o to że jadąc autem na niskich obrotach-->minimalnie otwarta przepustnica, PCM musi o tym wiedzieć. jeśli podawany jest sygnał z TPS o zamkniętej przepustnicy, a TY w rzeczywistości już jedziesz to może być zamuła rzeczywiście
: 2006-03-08 08:24
autor: Sqad
Może to coś pomoże:
Regulacja TPS'a
: 2006-03-09 22:27
autor: strober
: 2006-03-10 00:56
autor: Ronin
Strobi, zmieniłeś może filtr paliwa?
: 2006-03-10 01:16
autor: strober
Jutro zmienie!Ale już więcej nie robie bo nie mam pomysłu!
: 2006-03-10 21:35
autor: strober
mialem podobna rzecz
: 2006-03-11 13:10
autor: roofio
hej, mam identyczny model co Ty i w poprzednie wakacje podobna rzecz. U mnie byla kwestia przedmuchania czujnikow w przeplywomierzu. Z gowy masz czarna kostke ze znaczkiem forda (na przeplywomierzu) odkrecana 4 srubkami. Delkiatnie wyciagajac beda tam dwa czujniki przeplywu powietrza czasem malutki pylek na nich potrafi spieprzyc sprawe. Sprezonym powietrzem przedmuchalem temat i do dzisiaj wszystko dziala ok, a meczylem sie tydzien chyba i nikt nie wiedzial co jest grane...
: 2006-03-11 14:11
autor: strober
OK dzięki, sprawdze-tylko te śrubki na przepływce są jakieś dziwne,takie nie typowe-w środku jest cycek a dookoła gwiazdka-czym to odkręcić?Nie mam takiego klucza!
klucze
: 2006-03-11 18:39
autor: roofio
odkrecisz duzymi gwiazdkami, takie klucze kiedys na rynku u ruskich kupilem za 10zl ale widzialem w sklepach za 20zl, jak masz jakiegos komorkowca to pewnie kupil i uzywa tych najmniejszych mikrogwiazdek a te wieksze trzyma bezuzytecznie. Pozyczyc zawsze mozna. Odezwij sie jak zdzialasz cos z tematem.
: 2006-03-11 21:29
autor: strober
Spróbuje to odkręcić żabką albo coś wykombinuje
Odezwe się oczywiście i zrelacjonuje me poczyniania!Dzięki roofio
Re: mialem podobna rzecz
: 2006-03-14 15:24
autor: strober
roofio pisze:hej, mam identyczny model co Ty i w poprzednie wakacje podobna rzecz. U mnie byla kwestia przedmuchania czujnikow w przeplywomierzu. Z gowy masz czarna kostke ze znaczkiem forda (na przeplywomierzu) odkrecana 4 srubkami. Delkiatnie wyciagajac beda tam dwa czujniki przeplywu powietrza czasem malutki pylek na nich potrafi spieprzyc sprawe. Sprezonym powietrzem przedmuchalem temat i do dzisiaj wszystko dziala ok, a meczylem sie tydzien chyba i nikt nie wiedzial co jest grane...
Roofio
mam pytanie
Kiedy dostałeś ostatnio Nobla
Jeżeli jeszcze nie dostałeś, to od dziś Ci się należy
Wykręciłem przepływkę(Żabką-bo nie chciało mi się szukać tych specjalnych kluczy) i na tych dwóch pręcikach ujrzałem syfu co nie miara
Nagar który dostawał się przez tą dziurę w którą te Barany w serwiesie 5 lat temu śrubki nie wkręcili,tak je oblazł(nagar ze spalonych oparów oleju,który wyciekał spod uszczelki pokrywy zaworów-teraz mam nową i jest już sucho
-parował-osiadał na tych drucikach) że sprężone powietrze nie dało rady tego zdmuchnąć więc użyłem patyczka do uszu i delikatnie strąciłem ten syf.Później jeszcze potrktowałem sprężonym powietrzem,przykręciłem przepływkę,odpaliłem furę i ....PROBASSO ODŻYŁO
Wróciła dawna narowistość mojego RUMAKA:arrow: Podniecony pośmigałem po mieście
Teraz po zmianie biegu na wyższy nie ma zamuły-jest POWER-aż się kółka kręcą na 2-ce i 3-ce
Dzięki Roofio :arrow:Masz u mnie browara
Pozdrowionka
p.s.Teraz biorę się do reaktywacji mojej antenki którą jakiś buc w te wakacje zgiął!
ciesze sie ze moglem pomoc :)
: 2006-03-14 19:51
autor: roofio
ciesze sie ze moglem pomoc
Pozdrawiam
Wazne zeby autko dobrze jezdzilo - reszta sie nie liczy
: 2006-03-17 10:19
autor: strober
No tak jak już pisałem
PROBEK TORPEDA
Antenkę zapodałem w Carrefour(czarny maszt wygląda rasowo
), zmieniłem górne mocowanie na Probe'owe,wtyczkę i jest GIT
Jak się spieprzy to kupię następną(chociaż zrobiona jest solidnie)
: 2006-03-18 01:22
autor: romulus
super ze juz jest ok!
: 2006-03-18 01:34
autor: el_talerzos
Witam - mam podobny problem że muli na niskich obrotach i chciałem powalczyć jutro z przepływką ale jakoś nie widze tych śróbek - w sumie jeszcze przepływke mam w aucie i dokładnie jej nie przejrzałem i może gdzies są te "gwiazdki" - jutro przejrze dokładnie - dołącze link z allegro z moją przepływką i jakby ktoś mi określił gdzie tego szukać byłbym wdzięczny
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=91083580
: 2006-03-18 01:40
autor: strober
Wysłałem Ci priva
romulus
dzięki za zainteresowanie,bardzo się ciesze że zamknąłem sprawę zamuły
Pozdrowionka
: 2006-03-18 14:48
autor: el_talerzos
Wymontowałem przepływke ale nie moge zdemontować góry (wygląda jaby silikon był puszczony do uszczelnienia - niby te bolce są po bokach ale jeżeli chodzi o przepływke to ja mam traume po tym jak musiałem kupować nową i nie chce czegoś spieprzyć) - jeżeli ktoś już rozbierał B577 to byłbym wdzięczny za wskazówki - igdziełka jest czysta i nie widać na niej żadnego nalotu
: 2006-03-18 14:58
autor: strober
Jeżeli nie ma nalotu to nie wiem co to może być!
A masz 2 pary tych pręcików(zimny i ciepły drut,to wygląda jak 2 żarniki żarówkowe-jeden za drugim-ten drugi jest obsadzony wyżej więc może go nie zauważyłeś i na nim jest syf)?W moim przepływomierzu nie ma silikonu-po prostu jest przykręcony bo ja mam fordowską a Ty mazdowską- stąd te różnice