Strona 1 z 4

Dolot metoda tuningu w I GT

: 2006-03-11 19:49
autor: Bogdan9999
Wita od pewnego czasu zastanawiam sie jak można przerobić dolot w 1 generacji GT aby był krótszy i stawiał mniejsze opory dla zasysanego powietrza. I mam do was w tym temacie trochę pytań a mianowicie czy przepływka musi być przed turbiną czy może być zamontowana tak jak jest u Kaliego w II generacji zaraz przed kolektorem ssącym ?? I czy można przedłużyć przewody idące do przepływki chodzi mi o to czy nie zmienią sie parametry odczytu czy czegoś tam ??? Jeśli temat już kiedyś taki był(szukałem ale nie znalazłem) to proszę o przeniesienie tego posta.
Pozdrawiam

: 2006-03-11 20:17
autor: Drzymek
Jakieś rozwiązanie zimnego dolotu jest na performanceprobe.
http://www.fordprobe.pl/performanceprobe.pl/
Aluminiowa rura od dołu do filtra.

W przypadku stożka, można też zrobić wlot na masce i wtedy zimne powietrze będzie wdmuchiwane. Więcej metod nie znam/nie słyczałem :D

: 2006-03-11 21:04
autor: mika_vixen
Ja mam inny dolot jak jest w orginale,to znaczy że od przepływki mam prostą rórę do turbiny.Tylko mam inną turbinęi było to możliwe,z tego co pamiętam w seri są dwa załamania ok 90 stopni.

: 2006-03-16 12:09
autor: Sqad
jest banalne rozwiązanie.
Wystarczy zamienić miejscami filtr powietrza z akumulatorem, i uzyskujecie idealnie prosty dolot i do tego krótki, a nawet można zrobić bardzo krótki, jedyne co to kable do przepływki trzeba przedłużyć.

: 2006-03-16 12:32
autor: Mr. Cynk
ale po co? :)
przecież to turbo... :)

jak chcecie dolot z jajem to podziurawcie maskę i wyszpachlujcie garba z wkładem K&N płaskim i od tego rurę w turbo.
pod tym przepływomierz daje się, jak będziesz jechał będzie zagarniać piękne zimne zasyfione powietrze wprost w mordę filtra.

: 2006-03-16 15:12
autor: Sqad
Turbo nie turbo, im krótszy dolot do turbo i mniej zawijasów tym lepiej. Przecież to są opory które stawia rura i zakręty.

W wolnossących ilością zagięć długością dolotu i paroma jeszcze czynnikami można sterować momentem jego wysokością i w jakim zakresie obrotów ma być.

: 2006-09-10 13:08
autor: Drzymek
Mistrzowie jody, odświerzam temat.

Chce zrobić prosty dolot od turba do przepływki i stożka.
Ale jest problem, bo od przepływki do turba, prowadzi taki plastikowy wąż i on nie bardzo się chce wyginać.
Jest drugi problem: od przepływomierza idzie jeszcze jeden wąż do pokrywy zaworów. I on jest bardzo krótki.

Dodam że aku mam w bagażniku, więc jest trochę miejsca.
Jak to zrobić?

: 2006-09-10 13:14
autor: waluś
od pokrywy zaworów wężyk możesz przedłużyć lub po prostu założyć filterek na tą odmę
A po co chcesz to ruszać ? i tak przepływki nie przesuniesz bo kable krótkie. Lepiej wykombinować coś z kwasuwy i przesunąć stożek pod lampę. Ja mam zamiar go wpakować w nadkole (tam pod aku) tylko muszę to pospawać bo mi blacha troszkę pękła i woda tam bywa hehe. Wy chyba macie podobną konstrukcję nadkola.
http://img54.imageshack.us/img54/9319/pict3166ab0.jpg

: 2006-09-10 13:37
autor: Drzymek
Chcę go znacznie skrócić i żeby nie miał wogóle zakrętów 8)

: 2006-09-10 15:18
autor: waluś
a przepływkę gdzie chcesz wsadzić ??

: 2006-09-10 17:09
autor: Bogdan9999
Przewody od przepływki bardzo łatwo można przedłurzyć. Pozdr

: 2006-09-10 18:04
autor: Drzymek
Oto komora mojego wehikułu:
Obrazek

Interesuje mnie jak można przedłużyć ten kabelek co zaznaczyłem na zdjęciu (i co to wogóle jest?)

A przepływkę zawsze się gdzieś wciśnie :wink:

Dawajcie swoje rady i pomysły!

: 2006-09-10 18:15
autor: KALI
Mr. Cynk pisze:ale po co? :)
przecież to turbo... :)

jak chcecie dolot z jajem to podziurawcie maskę i wyszpachlujcie garba z wkładem K&N płaskim i od tego rurę w turbo.
pod tym przepływomierz daje się, jak będziesz jechał będzie zagarniać piękne zimne zasyfione powietrze wprost w mordę filtra.

Popieram w 100% miałem zrobiony wlot powietrza w postaci siatki nad stożkiem w gt 1 i dało to wyższe doładowanie o 2 setki poza tym za.....dzwięk zasysanego powietrza .--Pelot teraz testuje i jest tego samego zdania a dolot jest tej samej długości.

:arrow: Drzymek to jest odma

: 2006-09-10 18:18
autor: Drzymek
KALII pisze: dało to wyższe doładowanie o 2 setki
Jak to o 2 setki?

: 2006-09-10 18:44
autor: Sqad
To zależy czy o 2 setki czy o 2 dziesiąte bara :lol:

Najlepsze połączenie to skrócenie dolotu w połączeniu z dziurą w masce.

: 2006-09-10 18:49
autor: Drzymek
Panowie, zjeżdżacie mi z tematu!

Ja się pytam, czy da się to tak przerobić żeby była sama prosta i krótka rura. A jak się przyjrzycie, to zobaczycie że nie mam akumulatora pod machą i jest tam dużo fresh air.

: 2006-09-10 19:00
autor: KALI
O już się zaczyna oczywiście że dziesiąti może obrazowo jak było np.0,8 to był 1bar już teraz pasuje. :)

: 2006-09-10 19:04
autor: Lukask
To niezły wynik Kamil , napewno w 2,5 też tak będzie bo ten silnik to taki wielki grzejnik :lol: :lol:

: 2006-09-10 19:09
autor: KALI
W 2ce też będzie przerobiona maska. 8)

: 2006-09-10 19:11
autor: Lukask
No to jest to 8) 8)

: 2006-09-10 20:02
autor: waluś
nie wiem jak u was ale u mnie jest miejsce, aby wsadzić rurędolotową do turba pod skrzynką bezpieczników, - prawie prosta będzie i wsadzić storzek tam gdzie mówiłem czyli w nadkole pod aku sporo miejsca. Patrz link króry zapodałem

: 2006-09-10 20:14
autor: piotrek
Drzymek właśnie jestem w tym temacie przeróbki
aku do bagażnika i stożek od razu od turbo
trzeba skrócić plastiową rure i włożyć orginalną gumową rurę i
przepływka jeszcze przeróbka podciśnienia i kabli do przepływki
z tym że mój stożek będzie zamknięty w obudowie z plexi
i oczywiście odprowadzone powietrze ze zderzaka
jak będzie gotowe to dam fotki

: 2006-09-10 20:16
autor: waluś
jaka przeróbka podciśnienia ??gdzie tam sąprzewody podciśnieniowe ??

: 2006-09-10 20:19
autor: piotrek
jest jeden wchodzi do orginalnej puszki

: 2006-09-10 20:22
autor: waluś
a ten :P ja na niego założyłem poprostu filter od gazu :P