przy jakiej predkosci zmienic bieg w 2.0 16V

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Ronin - to wycie zażynanego silnika daje ci wrażnenie że przyspieszasz :) jak przy 6k w V`ce wrzucisz następny bieg to dopiero zacznie ciągnąć.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Czy może mi ktoś powiedzieć bo narazie sam nie moge sprawdzić 2,5V6 zmieniam bieg przy 6k rpm na ile obroty spadną na wyższym biegu ??
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

...jak z kad 7200, przy 7200 komputer na dalsze szylenstwo niepozwala. w poprzednim V6 tez sie krecil tak samo, dlatego myslalem ze to standart we wszystkich.
normalnie w jezdzie po miescie max. 3000 obrotow. mieszcze sie w 12l na 100km.

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Basf_Wrocław pisze:Ronin - to wycie zażynanego silnika daje ci wrażnenie że przyspieszasz :) jak przy 6k w V`ce wrzucisz następny bieg to dopiero zacznie ciągnąć.
Hmm, Basf, V-łka nie wyje tylko wydaje piękne dzwięki :D
Pimpo, zmiana biegu pochłania jakże cenne sekundy przy wyprzedzaniu(oczywiście jak dobijam do 7k to nie jadę na odcięciu dalej tylko zmieniam :D ale przede wszystkim staram się wyprzedzać płynnie i nie dopuszczam do "podbramkowych sytuacji :wink: ), tak jak piszesz to jezdzę kiedy się ścigam.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Przy 7200 komp nie pozwala - odcina? U mnie odcina przy 8200. Widziałem kiedyś wykresy z hamowni, typ kalibrował shift light wyszło tak:
1 - do 7 tyś, reszta biegów się kończyła tuż przed 6500 tyś (6495 itp itd).

Pzdr.

Edit - chodzi o V6
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

RX pisze:Witam,

Przy 7200 komp nie pozwala - odcina? U mnie odcina przy 8200. Widziałem kiedyś wykresy z hamowni, typ kalibrował shift light wyszło tak:
1 - do 7 tyś, reszta biegów się kończyła tuż przed 6500 tyś (6495 itp itd).

Pzdr.

Edit - chodzi o V6
8200??? :shock:
pierwsze slysze. mysle ze 7000 to max dla naszych V6. KL-ZE to wiem ze dalej sie kreci ale nie zwylke kl.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

dlaczego 8k to takie dziwne ja swoim bez problemu kręce do 8k tylko że jak się kończy pole czerw to tak jakby zapłon przerywał. Nie wiem jak to dokładnie opisać :?
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

To jest tzw. odcięcie zapłonu ma to na celu zapobieganiu przekraczania obrotów dozwolonych przez fabrykę !!
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

no właśnie dokładnie to miałem na myśli dzięki lukask :wink: :lol:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

SEBEK...The Dark Driver... pisze:w poprzednim V6 tez sie krecil tak samo,
Czyli, który to już silnik katujesz ?
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

Basf_Wrocław pisze:
SEBEK...The Dark Driver... pisze:w poprzednim V6 tez sie krecil tak samo,
Czyli, który to już silnik katujesz ?
to moj 2 probek. a koles ktory kupil tamtego do dzis jezdzi i chwali swoje 6-cio cylindrowe serduszko.
..nierozumie troche tego zwrotu" katujesz". to inne slowo na "jazde"? aaaa czyli ty swojego pchasz, teraz rozumie 8)
w koncu V6 to nie 1.6. :twisted:
pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Ja kręce(jak trzeba :twisted: max do 5000)ale chyba najefektywniej i zdrowiej jest między 4.500 a 4.800-tak z autopsji mej wynika :!:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

SEBEK...The Dark Driver pisze:8200??? :shock:
pierwsze slysze. mysle ze 7000 to max dla naszych V6. KL-ZE to wiem ze dalej sie kreci ale nie zwylke kl.
nie wiem czy 8200...

ale z 7800 na 100 % !

jesli Twoja fałka kreci sie do 7000 to czas pomyslec o nowych kablach , nowym filtrze powietrza, paliwa a moze nawet o remoncie ? :>>

Ronin... Ty tez ? ;]
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

MISIEK pisze:
SEBEK...The Dark Driver pisze:8200??? :shock:
pierwsze slysze. mysle ze 7000 to max dla naszych V6. KL-ZE to wiem ze dalej sie kreci ale nie zwylke kl.
nie wiem czy 8200...

ale z 7800 na 100 % !

jesli Twoja fałka kreci sie do 7000 to czas pomyslec o nowych kablach , nowym filtrze powietrza, paliwa a moze nawet o remoncie ? :>>

Ronin... Ty tez ? ;]
kable sa, stozek jest, remont byl...
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
hawi
Posty: 10
Rejestracja: 2006-02-18 08:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Nysa

Post autor: hawi »

Thax pisze:
Ronin pisze:Nie wiem jak wygląda przebieg krzywych mocy i momentu w V6. Wiem, że max moment jest przy 4800 a moc 5600
Od '94 rocznika, bo GT z 1993 ma przy 6000.

http://www.fordprobe.pl/performanceprob ... ystyki.htm
z tych tabel wyczytalem ze mój silnik jest oznaczony gwiazdka co znaczy ze ma elektronicznie ograniczana prędkość czy ktoś wie jak to zabezpieczenie zlikwidować?
V6 2,5l 24V 94r. gen II
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

MISIEK pisze:
SEBEK...The Dark Driver pisze:8200??? :shock:
pierwsze slysze. mysle ze 7000 to max dla naszych V6. KL-ZE to wiem ze dalej sie kreci ale nie zwylke kl.
Ronin... Ty tez ? ;]
Misiek, kable nowe(choć JC), stożek z dolotem, nowy filtr paliwa i wiesz jak mój silnik pracuje :arrow: Sam sobie odpowiedz na pytanie czy trzeba mi remontu silnika :evil: :wink: ALe z ciekawoście jeszcze raz sprawdzę czy kręci do 7000 czy 8000 bo może odebrałem początek czerwonego pola na obrotomierzu jako kres możliwości v-łki.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

hawi pisze:mój silnik jest oznaczony gwiazdka co znaczy ze ma elektronicznie ograniczana prędkość czy ktoś wie jak to zabezpieczenie zlikwidować?
Drobniutki papier ścierny i powolutku, delikatnie, cierpliwie ścieramy tę gwiazdkę z silnika :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

cholerka nie zagladalem tu a tu taka dyskusja, jak to poczytalem, to przypomniala mi juz wlakowana sprawa wkrecania Proba na wysokie obroty. Taka stara historia.
Jak widac historia lubi sie powtarzac.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Ronin pisze: Misiek, kable nowe(choć JC), stożek z dolotem, nowy filtr paliwa i wiesz jak mój silnik pracuje :arrow: Sam sobie odpowiedz na pytanie czy trzeba mi remontu silnika :evil: :wink:

kable - nie strzelaja czasem ?

a praca silnika ? hmm... jedyne co moge powiedziec to to ze masz sprawne popychacze i dobry olej ;-)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

MISIEK pisze:kable - nie strzelaja czasem ?
To raczej nie kable - wina leży po stronie instalki ale nie będę jechał OT :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Sebek, nie wiem, w moim przypadku to nie jest wymysł, na prawdę. Testowałem w wakacje - jeden jedyny raz, bo takie obroty to nie żarty :) Wskazówka przejechała 8 tysięcy i pojechała jeszcze kawałek - dopiero mi odcięło.

Pozdrawiam!
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

hmmm ....8000 tys to sporo, moj niechce dalej jak 7200!!! moze inny komp albo cos. ale nie wydaje ci sie ze 8000 tys to przesada? baaaardzo goraco mu chyba sie robi :twisted: :twisted:

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

no to bardzo dziwne :-k mój bez problemu wchodzi na 8k, a może ty masz motor 2.0 i myślisz ze masz 2.5 :lol: żarcik
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

Wchodzić może i wchodzi na 8 tys, ale generalnie po 7.600 odczywa się już spadek mocy wieć nie widzę sensu tak przeciągać silninika :)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
hawi
Posty: 10
Rejestracja: 2006-02-18 08:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Nysa

Post autor: hawi »

Robert pisze:
hawi pisze:mój silnik jest oznaczony gwiazdka co znaczy ze ma elektronicznie ograniczana prędkość czy ktoś wie jak to zabezpieczenie zlikwidować?
Drobniutki papier ścierny i powolutku, delikatnie, cierpliwie ścieramy tę gwiazdkę z silnika :wink:
nie chce zliść :roll:
może jednak ktoś już próbował ją usunąć nie koniecznie papierem ściernym :wink:
V6 2,5l 24V 94r. gen II
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”