Strona 1 z 1

Druga wtyczka

: 2006-03-13 11:59
autor: ZENiTH
Witam pytanie kieruję do posiadaczy GT. Kto wie do czego jest przeznaczona druga wtyczka obok tej którą podłącza się do masy aby odczytać kody błędów. Dzisiaj z zapędu podłączyłem ją do masy, przekręciłem kluczyk na zapłon a tu słyszę jakby wodą się gdzieś przy silniku lała i odgłos jakby jakiejś pompy. Na szczęście po poprawce autko odpala i chodzi bez problemowo. Jestem ciekaw po co ją zostawili tak luźno.

: 2006-03-13 12:14
autor: skorik
Test pompy paliwa. Są dwa piny które trzeba zewrzeć. Pompa paliwa zacznie chodzić i to (chyba) bez przekręcania kluczyka w pozycję zapłonu. Gdybym się mylił nich ktoś mnie poprawi... 8)

: 2006-03-13 12:14
autor: piotrek
druga wtyczka jest do pompy paliwa
masujesz i powinna chodzić pompa

: 2006-03-13 12:23
autor: skorik
Dzięki za powtórzenie. Na pewno koledze zenith839 lepiej utkwi to w pamięci... :D

: 2006-03-13 13:06
autor: ZENiTH
dzięki bo już się wystraszyłem że coś się popsuje.

: 2006-03-13 16:05
autor: Lukas23
Które konkretnie piny trzeba zewrzeć ??? Bo muszę zrobić taki tes bo coś mi auto ostatnio ciężko pali !!!

: 2006-03-13 20:18
autor: ZENiTH
żadne podłączasz do masy drugą wtyczkę obok tej która służy do nazwijmy to odczytywania kodów błędów.

: 2006-03-13 23:51
autor: skorik
Jak możecie pisać, że zwieramy do masy. Oczywiście można. Ale są tam dwa piny z których jeden jest masą a drugi to ten do którego podłączamy masę. Więc zamiast próbować do którego podłączyć lepiej zrobić zworę.
Bo gdybyś podłączał przez jakiś przewód to masz 50% szans że dobrze podłączysz. Bo albo trafisz w ten pin do którego ma być podłączona masa albo podłączysz masę do masy :twisted:

Obrazek

Czerwony przewód łączymy z masą - to do odczytania kodów.
A te dwa piny w tej drugiej wtyczce zwieramy - test pompy.

Przewody te znajdują się (po podniesieniu maski) przy amortzatorze po stronie kierowcy.

Zaznaczam że obrazek nie jest moją własnością i pochodzi z forum .net

: 2006-03-14 09:17
autor: waluś
A jeszcze coś w temacie. Obok, po prawej stronie między podszybiem a nadkolem znajdują się jeszcze zdaje się dwie kostki, tylko już zdecydowanie bardziej rozbudowane. Te z kolei do czego służą ?

: 2006-03-14 10:57
autor: Mr. Cynk
do niczego, jeśli masz na myśli te zaraz obok silnika od wycieraczek to jest taka konstrukcja-podpucha do której są powsadzane kostki różnych wiązek testowych (po to żeby nie latały jak cebula po reklamówce)
jak se taką kostkę wyjmiesz to zobaczysz że ona tam w nic nie jest wpięta elektrycznego.

: 2006-03-14 15:55
autor: waluś
hehe tyle to wiem, tylko zastanawiałem się do czegosie je podpina
kostki różnych wiązek testowych
To jest odpowiedź na pytanie :P

: 2006-03-16 17:49
autor: Lukas23
Hmmmm zwarłem te dwa piny aby wykonać test pompy ale u mnie nic sie nie dzieje, zupełna cisza !

: 2006-03-16 17:57
autor: ZENiTH
ja u siebie mam tylko jeden kabelek w tej wtyczce. Coś będzie się działo gdy przełączysz kluczyk na zapłon

: 2006-03-16 20:40
autor: Mr. Cynk
zenith839 pisze:ja u siebie mam tylko jeden kabelek w tej wtyczce. Coś będzie się działo gdy przełączysz kluczyk na zapłon

Da bum :twisted:

: 2007-05-24 10:10
autor: fazario
Mr. Cynk pisze:do niczego, jeśli masz na myśli te zaraz obok silnika od wycieraczek to jest taka konstrukcja-podpucha do której są powsadzane kostki różnych wiązek testowych (po to żeby nie latały jak cebula po reklamówce)
jak se taką kostkę wyjmiesz to zobaczysz że ona tam w nic nie jest wpięta elektrycznego.
No właśnie - w jednej z tych kostek, w ktorych przewody idą do nikąd - jest kabel czerwony - myslalem wczesniej ze to jest kabel do kompa (zczytanie bledow) - zmasowalem go i polecialy bezpieczniki ENGINE..od tego czasu mam jakies problemy z check engine i z odpalaniem (ale tylko czasami).moze ktos wie co moglem spaprać masując czerwony kabel?

: 2007-05-24 10:16
autor: Mr. Cynk
wiem że żółty przewód na pewno podłącza się pod lampę stroboskopową kiedy chcesz sobie kąt zapłonu ustawić. :)

czerwony pojedyńczy przy kielichu to kody błędów, te dwa piny obok to od pompu a reszta to już nie pamiętam... :D:D:D

: 2007-05-24 10:30
autor: fazario
czy ten kabel(wtyczka) do badania błędów - jest w coś wpięta czy jest luzem?mam problem z ustaleniem tej wtyczki od kompa.
na probeperformance.com jest fotka zlacza STI ale nie jest zabardzo czytelna. poza tym czy to złącze jest pojedyncze czy sa w niej jakieś inne przewody?

: 2007-05-24 10:50
autor: skorik
Powtórzę zdjęcie które jest wyżej:

Obrazek
Ten czerwony przewód zakończony czarną wtyczką, jest właśnie od badania błędów.
Ta wtyczka wisi sobie luzem, nie jest w nic wpięta. I jak już ktoś pisał, jest ona obok mocowania amortyzatora, a nie za silnikiem wycieraczek.

Dodam, że wtyczki testowe, które są wpięte w tą plastikową atrapkę to też jedna - ta mniejsza - wtyczka do testu wspomagania.

: 2007-05-24 10:55
autor: fazario
wielkie dzieki. problem jest taki ze u mnie nie ma takiej wtyczki i dlatego podlaczylem czerwony kabel w tej kostce ktora jest wpieta w proznie....i cos sobie popalilem...
moze ta wlasciwa (widoczna na fotce) jest gdzies glebiej schowana...cholera wie...
poszukam jeszcze.
jeszcze raz dzieki!

: 2007-05-24 11:11
autor: Mr. Cynk
wtyczka jest tylko jeszcze jej nie znalazłeś. poszukaj dokładniej w okolicach cewki przy kielichu amortyzatora. :) może jest trytytką przypięta do wiązki bo nikt przedtem nie używał jej.

: 2007-05-24 11:16
autor: fazario
bardzo możliwe bo auto kupiłem od kobiety ktora prawie w ogole tym nie jezdzila i z tego co sie zdarzylem zorientowac nic nie bylo w nim robione ani kombinowane. poszukam baczniej.
pozdro