Strona 2 z 4

: 2006-07-13 22:22
autor: Lisiu
czy nie chodzący licznik może mieć coś wspólnego z wariującym wspomaganiem :?: zaczęły mi sie dziać cyrki po tym jak przestał mi działać licznik
kierowanicą raz można kręcić jednym palcem a za chwilę trzeba sie siłować(kierunki działają cały czas więc wykluczam bezpiecznik)
acha jak narazie po wyłączeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy

: 2006-07-15 14:56
autor: Lisiu
nikt mi nie powie czy wspomaganie i wskazania licznika są ze sobą powiązane czy to przypadek :?: :?

: 2006-07-15 17:12
autor: waluś
licznik chyba jest mechaniczny ?? więc raczej nie ma nic wspólnego ze wspomaganiem

: 2006-07-17 09:20
autor: Robert
Lisiu pisze:nikt mi nie powie czy wspomaganie i wskazania licznika są ze sobą powiązane czy to przypadek :?: :?
W GT wspomaganie korzysta z czujnika prędkości. W GL i LX - nie.

: 2006-09-08 21:19
autor: lukasz25
co do licznika to jest mechaniczny ale tylko slimak i linka przynajmniej W GT:) do predkosci jazdy dostosowuje sie miedzy innymi zawieszenie i wspomaganie kierownicy przynajmniej u mnie:)

: 2006-09-08 21:25
autor: Lisiu
u każdego kto ma oryginalnego GT tak jest 8) i dlatego też przez niesprawny prędkościomierz wyłanczało mi wspomaganie :evil:

: 2006-09-08 22:04
autor: waluś
hmm w sumie w skrzyni jest dwa czujniki. Zakłądam że jeden jest od wstecznego. takim razie drugi to czujnik prędkości ?? dobrze kombinuję ??

: 2006-09-09 09:17
autor: Maciucha
waluś pisze:hmm w sumie w skrzyni jest dwa czujniki. Zakłądam że jeden jest od wstecznego. takim razie drugi to czujnik prędkości ?? dobrze kombinuję ??
Sygnał prędkości pobierany jest z zegarów a nie z czujnika przy skrzyni, tak widziałem na jakimś schemacie w serwisówce jak silnik przekładałem.

: 2006-09-09 18:21
autor: waluś
no to do czego jest ten drugi czujnik w skrzyni ??

: 2006-09-09 21:55
autor: Robert
Vehicle Speed Sensor
Maciucha dobrze pamięta co widział, ale nie do końca ma rację. Sygnał do wspomagania rzeczywiście pobierany jest (wg serwisówki) ze wskaźników, ale (tu pełne zaskoczenie :roll: ) te go nie zgadują, ale biorą właśnie ze skrzyni. :wink:

: 2006-09-10 11:42
autor: waluś
to w takim razie w moim wypadku ten czujnik również mógł być przyczyną niedomagania. Podczas wyjmowania skrzyni w zimie przygniotłem przewód tego czujnika przy samym czujniku i kabelki się odsłoniły. co prawda zaizolowałem to jak sie dało, ale problem występował zimą, a jak zima to woda i sól, a taka mieszanka jest dobrym przewodnikiem, może to to mi zwarcie robiło i wyłaczało pompę ??

: 2006-09-10 13:05
autor: Robert
Jeśli dobrze rozumuję, to w tym wypadku najpierw powinieneś zauważyć coś dziwnego we wskazaniach prędkości. Tak tylko teoretyzuję.

: 2007-03-29 15:10
autor: davidlive
A panowie mam pytanko na jaki macie poziom ustawione wspomaganie ???
Bo mi sie wydaje że mam za cięzko , przy wiekszych prędkościach (150) to cięzko ukręcić kierą .

: 2007-03-29 16:05
autor: Drzymek
davidlive pisze: Bo mi sie wydaje że mam za cięzko , przy wiekszych prędkościach (150) to cięzko ukręcić kierą .
Bo przy takich prędkościach, chyba nie parkujesz samochodu na parkingu, tylko jedziesz w miarę prostą drogą...

: 2007-03-29 16:26
autor: Robert
I GT:
The Variable Assist Power Steering System is completely automatic, with no driver operated controls. The system continuously monitors steering wheel angle and vehicle speed to determine when to adjust steering system pressure. The system opens a solenoid valve to provide full power assist at vehicle speeds less than 10 km/h (6.2 mph) or when the steering wheel is turned more than 45 degrees. The system reduces power assist under other conditions, e.g. at higher speed ( 150km/h / 92 mph).

The VAPS control module has a special feature which should be noted before performing any VAPS diagnostic procedures. A slide switch located on the VAPS control module allows for a 10 percent harder steering effort or, especially for davidlive, a 10 percent lighter steering effort from normal production setting. Note the position of this switch before proceeding with diagnostics.
:wink:

: 2007-03-29 17:41
autor: OLEY
A slide switch located on the VAPS control module allows for a 10 percent harder steering effort or, especially for davidlive, a 10 percent lighter steering effort from normal production setting.
:D
Dobre. :wink:

Czym większa prędkość, tym trudniej kręcić kierownicą.
Tak powinno być i tak jest... na szczęście. :D

: 2007-03-29 17:50
autor: davidlive
No panowie ale serio na zakretach to sie trzeba napocic żeby ja przekręcić i to jest chyba nie normalne żeby aż tak mocno trzeba było nia machać wieć sie pytam na jakim macie ustawieniu , bo ja na razie na tym środkowym .

: 2007-03-29 17:53
autor: _KrISS_
Ja mam na 10% lżejszym. Przy szybszym wjeżdżaniu w zakręt 90 stopni też mi czasami ciężko kierownica chodzi. Jeśli jadę powoli to jest OK.

: 2007-03-29 17:57
autor: Robert
Ja też. I wszyscy, którzy nie przestawiali.
Bardzo dobrze, że "przy wiekszych prędkościach (150)" "na zakretach to sie trzeba napocic".
Robert pisze:
nikosnikos pisze:Nawet astra, ktora w porywach dobija do 200 licznikowych daje znacznie lepsze poczucie pewnosci i bezpieczenstwa - a to nie jest duze auto 8)
Niech Ci coś wyskoczy przed astrę powyżej setki tak, że będziesz musiał odbić kierownicą :evil:
Niesłabnące wspomaganie w krótkim aucie to porażka.
Jest taki delikatny zakręt w lewo jadąc z Gdańska do Wawy na wysokości Płońska i tam bezmyślnie mi się w...ł gość z podporządkowanej. Jak opel zanurkował prawym przodem po odbiciu w lewo, to myślałem, że ćwiczy judo lub aikido i będzie robił rzut przez bark :x

: 2007-03-29 20:02
autor: waluś
Maciucha dobrze pamięta co widział, ale nie do końca ma rację. Sygnał do wspomagania rzeczywiście pobierany jest (wg serwisówki) ze wskaźników, ale (tu pełne zaskoczenie Rolling Eyes ) te go nie zgadują, ale biorą właśnie ze skrzyni.
ale teraz znowu mam cyrki. Tym razem w 100% obstawiam prędkościomierz. Czyli pobór sygnału z licznika. Nie mam zielonego pojęcia jak, bo wspomaganie działa jak chodzi licznik, a przestało działać jak licznik padł. Kiedy na chwilę znowu zaczoł liczyć wspomaganie wróciło, a teraz znowu nie działa i wspomagania niet, tempomatu tysz niet.

: 2007-03-30 22:18
autor: waluś
wymieniłem linkę licznika (ukręciła się) i wspomaganie znowu działa hehe kuźwa nie kumkam tego, przecież on nie jest do niczego podłączony, jedynie zmasowany jest do płytki od panelu zegarów, ale tylko zmasowany

: 2007-03-31 10:37
autor: Robert
On - moduł, on - licznik czy on - link (linek)?
On - licznik jest podłączony...

: 2007-03-31 17:09
autor: waluś
ki linek ?? Licznik. linka to linka, a licznik to licznik myślałem że piszę zrozumiale

A może sam licznik podaje tylko sygnał startu auta, czyli jedzie lub nie, a kalibracją prędkości w kompie steruje ta czujka w skrzyni. Ciekawa rzecz, niby prosta a taka upierdliwa

: 2007-04-01 03:24
autor: Robert
Analog Speedometers

The speedometer on analog clusters is mechanically driven off the speedometer drive gear of the transaxle. A speed sensor is located in the speedometer subassembly. This sensor sends vehicle speed input to the following systems:
  • Anti-lock brake system (ABS)
  • 4EAT
  • Electronically controlled power steering
  • Speed control
  • Programmed ride control
  • Fuel shut-off

: 2008-09-23 10:33
autor: edi_pg
Witam,

U mnie znowu pojawił się podobny problem, ale tym razem
powodem wyłączania się pompy nie jest bezpiecznik, bo
kierunki cały czas działają bez zarzutu.
Natomiast wspomaganie raz działa raz nie i to niezależnie od prędkości.
Raz zapalę samochód i działa, a raz nie. Czasem jade na wyłączonym
i w trakcie jazdy samo się włącza.
Zastanawia mnie jedna rzecz.
Czy to może mieć jakikolwiek związek z nieodpowietrzonymi
hamulcami?

Pozdrawiam