Strona 1 z 2

dziwny dziwek po zmienie tylnych sprezyn

: 2006-04-03 22:54
autor: Kamil_01
Witam, wymieniałem sprężynki jakiś czas temu i po wymianie zaczęło mi strasznie buczeć w samochodzie gdzieś z tylnej osi. Taki efekt jakby w tłumiku była dziura, ale nie ma :? Najlepsze jest to, że jak stoje i wkręcam go na obroty obojętnie jakie to tego buczenia nie ma, ale za to jak jade to powyżej 80 km/h zaczyna być strasznie głośno w aucie :( Nie mam już pomysłów co to może być, może łożyska w tylnej osi :?

ps. ile kosztują łożyska?

Za wszelkie sugestie i porady z góry dziękuje

: 2006-04-03 23:10
autor: wingerman
Calkiem mozliwe, ze to buczenie moze byc spowodowane dotykaniem wydechu do podwozia. Tak wnioskuje, poniewaz stalo sie to po wymianie sprezyn a objawy jakie opisales nie maja bezposrdniego zwiazku ze sprezynami.

: 2006-04-03 23:14
autor: Kamil_01
wingerman pisze:Calkiem mozliwe, ze to buczenie moze byc spowodowane dotykaniem wydechu do podwozia. Tak wnioskuje, poniewaz stalo sie to po wymianie sprezyn a objawy jakie opisales nie maja bezposrdniego zwiazku ze sprezynami.


to czyli co winger ?? mówisz że wydech ociera o podwozie ? Ale sprężyny wymieniłem na takie same :? :-k

: 2006-04-03 23:21
autor: ZENiTH
zobacz czy wydech nie dotyka gdzieś jakiegoś elementu i nie wprawia w rezonans

: 2006-04-03 23:48
autor: wingerman
Nie chodzi o to jakie zalozyles sprezyny, generalnie rozkladales zawieszenie i jest duze prawdopodobienstwo, ze wydech sie przemiescil sam ;) badz z czyjas nieswiadoma pomoca.

: 2006-04-04 12:17
autor: Kamil_01
aaaaaaaahhhhhaaaaaaa :lol: łok tak zrobie :wink:

: 2006-04-04 19:46
autor: Kamil_01
przed chwilką sprawdzałem układ wydechowy i jest wszystko ok, więc co może być przyczyną ?? :-k

Dodam że jak zjeżdżam z górki na LUZIE to hałas nie ustępuje, kiedy jade z dziewczyną jest to troche irytujące please help :) :wink:

: 2006-04-04 22:05
autor: skorik
A jak jedziesz z chłopakiem na LUZIE to ustępuje i? :twisted:

Sorry chłopaki za off ale nie mogłem się powstrzymać... :wink:

: 2006-04-04 22:22
autor: Kamil_01
skorik nie mam pojęcia a co Ty tak próbowałeś :lol: :o czy jest w stanie mi ktoś pomóc, może ktoś z was miał podobny problem :cry:

: 2006-04-04 22:38
autor: wingerman
No to jadziem dalej.
Sprawdz jak daleko sa opony od podstawy sprezyny. mozliwe ze sa na styk i gdy jedziesz szybciej, opona zmienia swoj ksztalt (w powieksza sie jej obwod) i delkatnie dotyka miski sprezyny.

: 2006-04-04 23:04
autor: Sqad
Tak się spytam o jakie spręzynki chodzi?? W zawieszeniu?? Bo jeśli tak to tam trzeba upatrywać problemu. Dobrze założyłeś te sprężyny tak jak były stare bo jeśli je się przekręci choć troche to się walą konty i może ci koło buczeć.

Sory ale temat jest ... niejasny.

: 2006-04-04 23:28
autor: Kamil_01
Ja nie zakładałem tych sprężyn tylko mechanik :? Tak to są sprężyny od zawieszenia. A możesz mi powiedzieć jak można je ustawić tak aby było dobrze, jeśli nie pamiętam jak były one wcześniej ustawione :roll: :?

: 2006-04-04 23:41
autor: wingerman
Nie no, panowie rozmowa schodzi na margines tematu. Ustawienie sprezyn.... Sqad toz to przeciez jasne, w podstawie sprezyn jest odpowiednie wglebienie i tylko jakis max lamer to moze poje...ac :roll:

: 2006-04-04 23:46
autor: KITT
Na dole się nie pomylisz bo jest wgłębienie, ale co z górą? :roll: :?: :-k

: 2006-04-04 23:59
autor: wingerman
Przeca nie pzekrecisz McPhersona wiec jedno wglebienie wystarczy :)

: 2006-04-05 00:20
autor: KITT
Ja myślę o tym górnym "kielichu", można nim kręcić dookoła a tylko w jednym miejscu stoi prawidłowo. Wynika to z tego że jest ścięty i jeśli zamontujemy go odwrotnie sprężyna będzie leżeć źle. Nie ma tam żadnych znaków chyba. :roll:

Obrazek

: 2006-04-05 07:17
autor: Voodoo
A może niepotrzebnie czepiamy się zawieszenia jako takiego, bo jeśli hałas zaczyna narastać wraz z prędkością i jest to buczenie, to może to wina uwalonego łożyska.

Podlewaruj samochód do góry i poobracaj kołami trochę w powietrzu. Całkiem możliwe, że wyczujesz lekkie chrobotanie łożyska albo luz na piaście.

Nie ma co gdybać tylko trzeba to sprawdzić.

: 2006-04-05 07:27
autor: Kamil_01
Ok, dzisiaj zabiore się do roboty sprawdze łożyska, i zrobie wam zdjęcia oponek może to w nich leży problem ale wydaje mi się ze z nimi wszystko oki dam znać po południu, a w razie czego sam rozkręce te zawieszenie i jak KITT napisał może być przyczyną ta część do kielicha bo ją też wymieniałem :? :x

: 2006-04-05 18:13
autor: Kamil_01
słuchajcie jest tak, jak wchodze w zakręt w prawo to buczenie ustaje :shock: :? kiedy jade prosto buczy jak wchodze w zakręt w lewo buczy mocniej może to coś przybliży

sorki za jeden post pod drugim :wink:

: 2006-04-05 19:34
autor: Pelot
a może Ci koło obciera o kielich amorka?

: 2006-04-05 20:15
autor: Robert
Wybaczcie banalne pytanie: czy w dwójkach też dźwięczą blaszki przy klockach, gdy te się kończą?

: 2006-04-05 20:19
autor: ZENiTH
Tak samo jak w jedyneczkach. Drą się ile mogą.

: 2006-04-05 20:24
autor: Robert
Drą, piszczą czy może buczą?

: 2006-04-05 20:40
autor: Kamil_01
jakie blaszki?? a to może nie jest wina łożyska w piaście ?? bo jak już wspominałem gdy wchodze w zakręt w prawo to buczenie ustaje :? :-k

: 2006-04-05 20:43
autor: ZENiTH
Wyciągniesz łożysko to zobaczysz jakie są luzy