Strona 1 z 7
musze wiedziec do 15:00
: 2004-07-19 07:57
autor: philipe
Czy sworznie wachaczy do jedynki 2.2 gt 89r. pasują od mazdy 626?
: 2004-07-19 08:47
autor: Gacek Wrocław
jasne ze tak
ja jutro wymieniam za 100zl za jeden z robocizna
: 2004-07-19 08:56
autor: philipe
dzieki że mnie upewniłeś bo zamówiłem je na dzisiaj ale nie byłem do tego przekonany - teraz jestem
: 2004-07-19 13:02
autor: Wojtecki
hm... sprawdz jednak czy przypadkiem nie masz swoznia z
wachaczem jako calosci... bo w niektorych wersjach swoznie sa niewymienialne (trza kupowac caly
wachacz)
: 2004-07-19 13:29
autor: philipe
: 2004-07-19 13:36
autor: Wojtecki
masz wiecej o tym... mozna wymienic sam swozen sle trzeba go jakos szczegolnie obspawac:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=wachacz
Remont zawieszenia GT
: 2006-04-10 09:22
autor: Drzymek
Szukałem ale znalazłem tylko połowiczne odpowiedzi, a chciałbym zebrać wszystko do jednego tematu i żeby wszystko było jasne.
Otóż, jak w temacie: chcę zrobić kompletny remont zawieszenia.
Żeby nic nie pukało, nie stukało, nie było luzów, itp. Powiedzcie jakie części należy wymienić, te które się najczęściej zużywają po przebiegu 150000km i na naszych dziurawych drogach. Chodzi o te wszystkie gumeczki, łączniki itp. bo wiadomo że amory (jak są zużyte), lub sprężyny jak są ubite.
Pytanie dotyczy przedniego i tylnego zawieszenia.
I jakich firm polecacie poszczególne elementy?
Chodzi o to żeby to było takie kompendium wiedzy, jeśli chodzi o temat remontu zawieszenia.
Pozdrawiam!!!
: 2006-04-10 09:28
autor: Jedrek
Przód:
- tuleje wahaczy
- łączniki metalowo-gumowe stabilizatora
- końcówki drążków kierowniczych
Tył:
- tuleje wahacza wzdłużnego
- tuleje wahacza poprzecznego (po 2 wahacze na stronę)
- łączniki metalowo-gumowe stabilizatora
Oraz dodatkowo to co wykażą szarpaki np. z przodu mogą być wywalone sworznie wahacza.
: 2006-04-10 10:44
autor: Sqad
Bardzo często kucają magle w jedynkach. Wszystko zrobisz a nadal puka
: 2006-04-10 11:45
autor: Lisiu
Sqad pisze:Bardzo często kucają magle w jedynkach. Wszystko zrobisz a nadal puka
no właśnie- wszystko wymienione z przodu a nadal puka po dziurach
maglownica
: 2006-04-10 11:51
autor: ZENiTH
no jak wymieniłeś wszystko to trzeba magiel sprawdzić. Jedno jest pewne na naszych drogach najczęściej siada przednie zawieszenie. A w szczególności: tuleje wahaczy, sworznie wahaczy i końcówki drążków.
: 2006-04-10 13:03
autor: Lisiu
ZENiTH pisze:. A w szczególności: tuleje wahaczy, sworznie wahaczy i końcówki drążków.
no właśnie to wszystko jest nowe+ łączniki stabilizatora i jak jade po dziurach to slychać takie głuche pukanie
: 2006-04-10 13:24
autor: Sqad
A gumy mocujące stabilizator do grodzi są dobre?? one też lubią pukać a tego z reguły się nie wymienia bo się zapomina.
: 2006-04-10 19:25
autor: waluś
takie uwagi przed zakupem
- tuleje wahaczy
nie polecam żadnego JC, ale zaryzykowałem 4max i dupa. O ile się nie rozlatują tak jak JC o tyle guma jest za miękka i po hmm 1,5 miecha (może z 500 - 700 km już wahacz chodzi w przód i w tył.
łączniki metalowo-gumowe stabilizatora
proponuje wziąć gumę i iść do sklepu z częściami do niemców. Przednie pasują od Golfa, tylko nie wiem którego
tylne jeszcze lepiej bo można dobrać od malucha od mocowania amortyzatora, co dziwne też są wytrzymałe
wytrzymały już 15 tysi i dalej są super jedne i drugie
Nad swożniem wahacza polecanym przez niektórych f-my 555 bym się zastanowił, bo mój ma około 10 tys km i już jest dość luźny, bez tragedii ale myślę że drugiej 10 nie wytrzyma.
: 2006-04-10 19:31
autor: ZENiTH
ja sobie dorobiłem wszystkie gumy wahacza z gumowej masy przemysłowej taka twarda że wiertłem się wierci.
: 2006-04-10 19:33
autor: waluś
dorób mi
hehe ile chcesz ??
: 2006-04-10 19:35
autor: ZENiTH
była okazja i dorobiłem sobie cały komplecik wymieniłem nie dawno i mam spokój może udałoby się za jakiś czas dorobić jeszcze jeden komplecik
: 2006-04-10 20:01
autor: waluś
czekam z niecierpliwością
: 2006-04-11 08:34
autor: Gość
To ja sie pisze na drugi komplet
BTW wczoraj w mazdzie wlasnie stwierdzili chlopaki, ze gumy to juz dostaly troche w d#$% na to ja wielkie
jak to przeciez niespelna rok temu byly wymieniane wszystkie!!! Pokazali uzebienie usmiechajac sie szczerze i mowia, ze jak przyjedzie niemiec z 130000km na liczniku i podniosa autko, to wszystko w oryginale jeszcze - 0 wymian, ale u nas... co rok komplecik trzeba szykowac
: 2006-04-11 09:39
autor: Drzymek
To jak byście dorabiali, to ja też się piszę!
A ile wniosłaby wymiana tych wszystkich pierdółek które piszecie, na nowe?
: 2006-04-11 11:16
autor: Pelot
Sqad pisze:A gumy mocujące stabilizator do grodzi są dobre?? one też lubią pukać a tego z reguły się nie wymienia bo się zapomina.
ja nie mogę sobie z tym poradzić
w ciągu 1,5miesiąca już 2 komplet,teraz się będe przymierzał do magla....podpbno trudny orzeszek
: 2006-04-11 11:57
autor: Bogdan9999
No dobra to ile chłopaki za komplet gum ?? Bo u nie to wszystkie słychać luzy na wszystkim.
: 2006-04-11 12:05
autor: ZENiTH
Panowie zobaczę co da się zrobić. Może akurat jakąś większą partię. Jedna prośba aby ktoś podał wymiary oryginalnych gum: tulei wahacza oraz gum dystansujących wahacz w łożu uchwytu wahacza. NIe obiecuję ale zobaczymy.
: 2006-04-19 00:00
autor: Gość
Ok, jesli bedziesz mial mozliwosc zrobienia tych gum, to daj znac, to postaram sie zdobyc te wymiary, bo naprawde juz mam (i nie tylko ja) dosyc tych gum
@#$%*&^# polskie drogi
: 2007-03-12 13:24
autor: york
male pytanko.chcialbym kupnac sobie tuleje wachacza ale cos ich nie widac w sklepowym katalogu.sa wszystkie elementy zawiechy ale akurat tuleje samotnie nie wystepuja (tylko odrazu z calym wachaczem) i mowie o JC.z tego co widze to ktos kupowal z JC wiec jak?kazac szukac glebiej?
pozatym chcialem to zmienic bo o ile guma jest w miare (choc roznie to bywa,moze wygladac ok a byc do d..y) to sruba ma spory luz w tej metalowej tulei,i deczko mnie denerwuje te pukanko.