PROBE I "CHECK EGINE" PALI SIĘ

KRIS

PROBE I "CHECK EGINE" PALI SIĘ

Post autor: KRIS »

Może ktoś coś poradzi ?
W Probiku I 2,2 GT świeci mi się kontrolka check egine przy zapaleniu silnika i podczas jazdy , tak dłudo się pali aż wrzuce V-bieg i silnik ma ok
2200/2300 obrotów i wtedy gaści jeżeli obroty spadną to znowu świeci.
Tak na moje oko to chyba jakiś czujnik od skrzyni biegów bo jest tam taki.
Ale co do tego to nie jestem
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Odczytaj sobie błędy w komputerze i będziesz wiedział.
Awatar użytkownika
Vicky
Posty: 56
Rejestracja: 2003-09-15 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Baranowo

Post autor: Vicky »

Miałam ten sam problem, te same objawy i okazało sie że wycieka płyn spod głowicy, bo uszczelka była pęknięta. W końcu mi klękł i musiał trafić do mechanika... trzeba było się rozstać z autkiem na jakiś czas.... A teraz mi sie znów pali ta kontrolka, ale z innego powodu. Nie mam już turbiny :cry: i moje biedne autko sie o nią upomina... niestety narazie nie mam siana na nową, ani na regenarację starej...
Pozdro!
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

check

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

ta kontrolka nie ma nic wspolego ani z turbo ani z uszczelka tez mam to samo a przyczyna jest sterowanie powietrza przy filtrze powietrza jak zaloze drugie dam ci znac pozdra
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Lampka ma wiele znaczeń. Myślę, że w Twoim przypadku problem tkwi w mieszance. Może już czas na wymianę filtra paliwa i powietrza? :)
Poza tym może być padnięta sonda lambda. Czy gasnie Ci albo obroty falują?
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

dalej

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

sonda odpada swiecilo by sie caly czas po przelaczeniu w tryb awaryjny sprawdz caly dolot powietrza ze sterownikiem u mnie pomoglo i jest ok nie zapomnij wyresetowac auta pozniej narka
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Niekoniecznie... u mnie np lampka mrygała raz po raz a walnięta była sonda...
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

odp

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

a jakie auto to bylo?
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Ford Probe 3.0 V6 :)
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
KRIS
Posty: 6
Rejestracja: 2003-10-20 13:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: KRIS »

Dziękuje za te wszystkie sugestie i tak zaczynam się zastanawiać jeżeli
jeżeli może być to przyczyna układu dolotowego.
Filtry powymieniałem i dale to nie ustało
To nasuneł mi się jeszcze jedna rzecz.
Mam lekki przedmuch przy kolektorze wydechowym ,pod uszczelką,
czy może to podaje jakiś błędny sygnał do sondy ?

Pozdrawiam Kris
Probe I 2.2 GT
Pozdrawiam miłośników Probe

tel.0609-85-30-48
Gość

Post autor: Gość »

jak najbardziej

na podstawie analizy skladu spalin ustalana jest mieszanka paliwo/powietrze dostarczana do silnika
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

odp

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

jesli masz przedmuch przy kolektorze i masz turbo to praktycznie twoje auto nie powinno jezdzic gdyz nie bylo by cisnienia na podtrzymanie turbo po dodaniu gazu auto albo zgasnie albo jest straszny mulek a jesli chodzi o dolot powietrza to trzeba sprawdzic sterownik a nie filtry pozdrawiam mmmuuuuuuuuuuuuuuuuuu
JAZDA NA MAXA IM BACK
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

odp

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

jesli chodzi o ta v6 30 to tam sonda ma inny sterownik i uklad wylotowy jest inaczej rozwiazany i masz racje ale w gt to nie pojdzie
JAZDA NA MAXA IM BACK
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

No chyba ze tak :) To masz racje :)
pozdrawiam....
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Ludzie, no co Wy? Zgaduj-Zgadula czy co?
KRIS
1 -> zczytaj kody błędów i wszystko od razu będziesz wiedział
2 -> nieszczelność w układzie wydechowym ma wpływ na wskazania sondy lambda. Jeżeli wskazania są poza zakresem - pali się Check Engine.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

no to mi też sie pali :-( objawy sa dokladnie takie jak sugerowal Flanker... swieci po odpaleniu... gasnie jesli obroty przepraczaja 2 tys... a na wolnych od co jakis czas podbija sobie z 600 do ok. 1 tys... po swietach podlacze go do komutera, to powiem Wam na 100 proc co to jest...
pozdro
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

ot i zagadka... zgasl... znaczy odpalilem autko i juz przez caly bozy dzinek sie nie zapalil :-) oby mu tak zostalo :-)
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Awatar użytkownika
KRIS
Posty: 6
Rejestracja: 2003-10-20 13:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

kontrolka

Post autor: KRIS »

:D te probiaczki to super auta ,
bo u mnie tak że przestała się palic ta kontrolka i obrort nie falują .
Więc jest OK i oby jak naj dłużej.

Pozdrawiam wszystkich w nowym roku i dziekuje za dyskusje.
Probe I 2.2 GT
Pozdrawiam miłośników Probe

tel.0609-85-30-48
Gość

Post autor: Gość »

Co do falowania obrotów - jak oczywiście macie gaz - Za przeplywomierzem powinna byc klapa przeciwwybuchowa, jest to zwykła klapka która zamyka sie pod wplywem wlasnego ciezaru, dlatego przy wolnych obrotach obroty moga falować. U mnie to jest zawsze jak odbiore samochod od gazowników - zawsze zakladaja odwrotnie. Ja zawsze odwracam tak zeby byla caly czas otwarta - w razie strzału i tak podmuch ja zamknie a gazy wylecą pod gumka.

Co do Checka - ostatnio zaczela mi sie zapalac - polaczylem kabelki i wyszlo mi 16. Okazalo sie ze nie podlaczylem wezyka od podcisnienia do filtra.
Gość

Post autor: Gość »

u mnie odpada... gazu nie mam... ale juz mu tak zostalo, ze nie swieci... a jedyne co zrobilem, to wymienilem mu plyny...
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

sorry... zapomnialem sie zalogowac - to bylem ja :-)
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”