Strona 1 z 3

Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

: 2006-04-19 23:41
autor: asic
Witajcie.
Dzisiaj jestem po wymianie filtrow, swiec i oleju w moim aucie. Przed i po wymianie nasowa mi sie na mysl cos bardzo niepokojacego mianowicie: moje autko na paliwie ma mniejsze depniecie niz na gazie:( Na paliwie wogole nie ciagnie do przodu, obrotomoerrz idzie bardzo wolno do przodu. Pomozcie mi z sugestia co to moze byc?? Podejrzewam virsy czy jak to tam sie pisze. Dzieki za pomoc i jak najszybciej musze to zrobic bo tak nie moze byc. Pozdrawiam Wojtek

: 2006-04-20 01:57
autor: Ronin
Vrisy nie miałyby aż takiego wpływu. Chyba że masz całkiem uwalone. Której generacji masz gaz, mieszalnikowa? Sprawdz filtr paliwa. Może tu tkwić problem.

: 2006-04-20 09:19
autor: asic
Jestem wlasnie po wymianie wszystkich filtrow. gaz to normalna instalka BRC. Normalnie jestem zalamanyja mu gaz do deski a on prawie nic doslownie zero przyspieszenia. Na chlodniejszym sliniku ma wieksze kopyto a jak sie nagrzeje to na paliwie robi sie z niego mul straszny.help me

: 2006-04-20 09:40
autor: MISIEK
Proponuje zaczac od lepszego nazewnictwa problemow.

Duzo lepiej brzmi " Słabo przyspiesza !"

Ciagnac to moze ... ;]

: 2006-04-20 10:14
autor: ZENiTH
Przed wymianą było wszystko ok???

: 2006-04-20 12:33
autor: nikosnikos
Ja tez mialem cos podobnego. Wymienilame kable, swiece i pare uszczelek w Mazdzie w Osielsku. Odbieram auto - pierwsze wrazenie - "troche" zamulony. Po wrzuceniu 5-tki przy 140 km/h nie mial sily go rozpedzac - gaz w podlodze a probek ciagle 140 :? Wracam do nich i mowie, ze mul - diagnoza brudny filtr powietrza. Wymieniony - zero poprawy. Nastepna diagnoza - filtr paliwa. Zero poprawy. No to stwierdzili, ze sie poddaja :shock: - ostatnia deska ratunku to jakis srodek dolewany do paliwa do czyszczenia zaworow czy wtryskiwaczy. Wlali - 2 dni pojezdzilem - zero poprawy. Pozniej troche stal i mu samo przeszlo - przyspieszal jak dawniej.

: 2006-04-20 13:10
autor: asic
przed wymiana bylo tak samo...na chlodniejszym silniku idzie lepiej a jak sie rozgrzeje to nie ma takiego przyspieszenia jak powinien ... mianowicie jest tak samo jak mial nikos czyli gaz w podlodze a on nic ledwo ledwo :( wszystkie filtry wymienione, swiece tez i nic nie dalo :( jakies inne sugestie ? nikos a jak samo przeszlo to stopniowo czy z dnia na dzien zyskal moc?

: 2006-04-20 14:35
autor: nikosnikos
Jednego dnia byl zamulony, nastepnego juz pelen werwy 8) I nigdy wiecej taka sytuacja sie nie powtorzyla.

: 2006-04-20 14:35
autor: Jedrek
Może to o czym pisał Kalii:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... &start=100

Tylko nie koniecznie od Turbo :twisted: :twisted: :twisted:

Może przy zmianie jakiś wężyk się wypiął i łapie lewe powietrze.
Efekt będzie taki jak opisałeś, bo gaz nie bierze pod uwagę przepływki.

: 2006-04-20 16:13
autor: Gturbo
Ja stawiam na kable. Nie zanczy ze jak wszytko wymieniles a kabli nie to auto powinno chodzic. Tak ze jak jestes zainteresowany to mam nowe kableki NGK. Problem z glowy.

: 2006-04-20 16:24
autor: tofil
Gdyby kable były do d.. to na gazie by strzelał.

: 2006-04-20 18:06
autor: asic
strasznie chodzi na paliwku :( kurcze chyba sprawdze na starych kablach:/

: 2006-04-20 18:17
autor: Qbatron
Ja sie zgubilem... Wymieniles wszystko i gorzej idzie na benzynie. A pozniej mowisz ze przed wymiana bylo tak samo (czyli zle), a teraz znow mowisz o powrocie do starych kabli...

Wyprostuj to jakos bo to ma duze znaczenie dla rozwiazania problemu.

Pozdro

: 2006-04-20 18:44
autor: asic
przed i po wymianie swiec i filtrow bylo tak samo czyli zle...teraz chce sprawdzic bo mam stare kable w garazu czy to cos da jak podmienie kable

: 2006-04-20 19:40
autor: KITT
Massacra. :?

Może przepływomierz? Pompa paliwa? Wtryskiwacze? A przy okazji zrób test na kompesję. :roll:

: 2006-04-20 22:12
autor: RX
Witam,

Nie chcę motać, ale może faktycznie przepływka? np. brudna?

Pzdr.

: 2006-04-21 12:49
autor: Greg
...a może wstryskiwacze są niedrożne...ciągła jazda na gazie jest dla nich zabójcza...może wystarczy wtryskiwacze przeczyścić odpowiednim środkiem :shock:

: 2006-04-21 15:16
autor: tofil
Odłącz przepływkę i zobacz czy będą zmiany. Jak nie to można spróbować płynu do czyszczenia wtrysków i zrobić pomiar ciśnienia byny z pompy.

: 2006-04-21 15:45
autor: KITT
Jak sprawdzić ciśnienie? I jakie powinno być oryginalnie?

Ja bym zdjął wężyk z filtra paliwa, założył jakiś drugi, puścił go do słoiczka i pokręcił. Pytanie tylko czy w taki sposób da się wyczuć ewentualną usterkę czyli zbyt małe ciśnienie. Raczej nie.

Czyszczenie przepływomierza na wszelki wypadek (trochę inny niż u nas).

:arrow: http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/maf.php

: 2006-04-21 17:22
autor: Ronin
Jeśli odłączysz przepływkę na gazie to nic nie da - gaz nie bierze pod uwagę tego elementu. A na benzynie przy odpiętej przepływce będzie świrował na obrotach i gasł(zalewał benzyną).
Kitt, ciśnienie na pompie można sprawdzić w jakimś warsztacie tylko trzeba poszukać wartości jakie mają być na pompie. Metoda "na oko" się nie sprawdzi.
Asic, na gazie jak jezdzisz to masz coś takiego jak "wyłącznik pompy paliwa"? Kiedyś na allegro coś takieo sprzedawali, co jest głupotą bo banzyna krążąca w układzie(przy zasilaniu gazowm) chłodzi wtryski. Więc może masz zapieczone wtryski? Inna możliwość - jeśli cały czas masz w baku resztki paliwa to możesz mieć zasyfiony układ paliwowy(węże doprowadzające paliwo do filtra).
Nie wydaje mi się żeby Twój silnik łapał lewe powietrze bo wtedy nie chodziłby jak trzeba na gazie.

: 2006-04-22 08:53
autor: tofil
Wczoraj gaz mi explodował w dolocie i wywalił zaślepkę przed przepustnicą. Myślałem,że padła przepływka więc ją odłączyłem żeby jechać dalej. Autko na bynie szło jak przeciąg i się nie zalewało więc spokojnie w ten sposób możesz sprawdzić swoją przepływkę. Ciekawe jest to, że lampka Check Engine nie zapaliła się po odłączeniu przepływki. Jeżeli chodzi o sprawdzenie ciśnienia pompy to naturalnie musi to zrobić fachowiec.

:)

: 2006-04-22 14:44
autor: gromo
bo probasek to dziwna maszynka jest.Raz lata jak burza a nastepnego zamula.tak jakby kaca mial ;)

: 2006-04-23 20:34
autor: maanu
Ja podejrzewam, że to wina zwężenia dolotu powietrza przez mikser, który założył Ci gazownik. Jednakże jestem lajkonikiem w tym temacie.
pozdrawiam :)

: 2006-04-23 22:10
autor: ZENiTH
zwężenie dolotu powietrza przez mikser gazu????? :shock: :shock: :shock:

: 2006-04-24 00:24
autor: asic
Ronin pisze:Jeśli odłączysz przepływkę na gazie to nic nie da - gaz nie bierze pod uwagę tego elementu. A na benzynie przy odpiętej przepływce będzie świrował na obrotach i gasł(zalewał benzyną).
Kitt, ciśnienie na pompie można sprawdzić w jakimś warsztacie tylko trzeba poszukać wartości jakie mają być na pompie. Metoda "na oko" się nie sprawdzi.
Asic, na gazie jak jezdzisz to masz coś takiego jak "wyłącznik pompy paliwa"? Kiedyś na allegro coś takieo sprzedawali, co jest głupotą bo banzyna krążąca w układzie(przy zasilaniu gazowm) chłodzi wtryski. Więc może masz zapieczone wtryski? Inna możliwość - jeśli cały czas masz w baku resztki paliwa to możesz mieć zasyfiony układ paliwowy(węże doprowadzające paliwo do filtra).
Nie wydaje mi się żeby Twój silnik łapał lewe powietrze bo wtedy nie chodziłby jak trzeba na gazie.
Zapieczone wtryski jak sie tego pozbyc aha i jest jakas metoda zeby przeczyscic układ paliwowy?? Dzieki za podpowiedz...zauwazylem ze duzy spadek mocy jest powyzej 5tys obrotow czyli jak 2vris sie otwiera :(