Strona 1 z 1
Short shifter do I GT ?
: 2006-04-26 10:48
autor: Drzymek
Witam!
Ostatnio wzięła mnie chęć na short shifter z prawdziwego zdarzenia (nie extremalnie uciętą gałkę zmiany biegów).
Na probetalk:
http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701087929 piszą że pasuje sts od hondy cvic rocznik 88-95.
Na ebay`u po wpisaniu "short shifter cvic 88-95" wyskoczyło parę pozycji a ja upatrzyłem sobie takie cudo:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/88-95-HO ... dZViewItem
I teraz pytanie do fachowców, którzy znają dobrze jedyneczki: czy taki short shifter będzie pasować do mojego autka i czy będą problemy z zamontowaniem go?
Cena nie jest wysoka, więc można by spróbować...
Dzięki i pozdrawiam!
: 2006-04-26 12:03
autor: Bogdan9999
Wszystko ładnie i fajnie cena niczego sobie ale za to koszt przesyłki ekstremalny

A czy nie lepiej sobie przerobić ??
: 2006-04-26 12:45
autor: Mr. Cynk
miałem takie cos w ręku kiedyś, nie pamiętam kto to sobie zafundował ale pamiętam że było to w probku Igen.
powiem krótko; szybciej przez to biegów się raczej nie bedzie zmieniać, ja raczej daleko siedzę od kierownicy i jak jest 5 bieg to ręką musze po niego sięgać a przy krótkim wariancie w zasadzie nie jest bliżej czy cokolwiek...
generalnie to może ewentualnie bym tylko wygiął go w tył żeby jakoś bardziej pasował....
: 2006-04-27 09:34
autor: Drzymek
Bogadan, o koszty przesyłki się nie martw (jak coś to wal na PW).
Powiedzcie mi czy to jest warte kupna i montażu?
No a z tego co tam piszą i na probetalk, to biegi powinno zmieniać się o 50% szybciej...
Co Wy na to?
Ludzie więcej wypowiedzi, błagam, bo niedługo muszę się zdecydować!
Może niech się Kalii wypowie?

: 2006-04-27 10:38
autor: Ronin
Moim zdaniem poprzez skrócenie drogi biegu raczej się nie uzyska szybszej jego zmiany - synchronizatorów przecież nie pogonimy

Natomiast na pewno biegi zmienia się precyzyjniej i przyjemniej poprzez takiego short-a.
: 2006-04-27 10:51
autor: Drzymek
Dobra, no to czemu Kalii w swoim temacie
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 0166#90166 napisał że działa?
Druga sprawka jest taka czy osiągnę lepsze rezultaty niż mam teraz?
Bo aktualnie mam gałkę obciętą na maxa, po prostu niżej się już nie da (palce przytrzaskuje). Zdjęcie mojej gałki
http://img295.imageshack.us/my.php?imag ... dek8en.jpg
I czy po zamontowaniu shorta (którego link podałem w pierwszym poście) skok gałki będzie jeszcze krótszy i będzie bardziej precyzyjny?
I trzecia sprawka: jak jest z zamontowaniem tego cuda? Czy będą jakieś problemy (w końcu to jest do hondy cvic)? I na czym polego montaż?
: 2006-04-27 13:18
autor: Bogdan9999
A powiedz mi Drzymek po co skracasz na maxa lewarek zmiany biegów ?? Możesz mi powiedzieć ?? Chcesz tym samym skrócić przełożenie biegów ?? Nie tędy droga a dlaczego, dlatego że nie to robisz co trzeba a powinieneś przedłużyć ten odcinek zaznaczony na rysunku z przedłużając go nie wiele zyskasz bardzo dużo czyli krótkie przełożenie koszt niewielki a to samo co i sprzedają na tej stronie co podałeś. A jeśli uparłeś sie na wygięty go już chyba nic prostszego. Pozdrawiam

: 2006-04-27 18:37
autor: KALI
Dokładnie tak trzeba w kabinie skrócić a pod podwoziem przedłużyć i wtedy będzie efekt krótkiego przełożenia.Dla porównania długości >>zdjęcie w mojej galerii.
Mniej więcej tyle ile skracamy na górze tyle nadkładamy na dole.!!
: 2006-04-27 23:01
autor: Bogdan9999
Kalii widze że się rozumiemy

hehehe
: 2006-04-28 00:00
autor: Gość
Macie racje, tylko warto pamietac, ze chyba wprostproporcjonalnie rosnie tez sila potrzebna do zmiany przelozenia.
: 2006-04-28 02:08
autor: Bogdan9999
To prawda ale kupują nawet to cudo będzie też ciężej więc po co płacić ??
: 2006-04-28 20:20
autor: Drzymek
Dobra panowie, już wiem o co chodzi - żeby wydłużyć pod podłogą...
Czyli nie kupować tego ustrojstwa z ebaya?
: 2006-04-28 23:13
autor: Bogdan9999
Jak masz dużo kasy to kupuj na tym drążku zawsze jest nikiel

: 2007-01-27 16:06
autor: piotrek
Odświeżam temat
rozebrałem drążek chcąc go przerobić
i pytanie ile centymetrów przedłużyć dół a ile skrócić góre
niechce przesadzić a pewnie już kilka osób to robiło

: 2007-01-27 16:16
autor: Bogdan9999
Ja mam skrucony od góry 2 cm. a u dołu wydłurzony o 2,5 cm jak mnie pamięc nie myli. Co dało skok z 3 na 4 około 9 cm. Co mogę dodać biegi wchodzą trochę ciężej a tak pozatym same plusy. Pozdro
: 2007-01-27 16:20
autor: piotrek
bogdan dzięki za info

: 2007-04-28 16:49
autor: waluś
Odświeżę wam temat

Oto fotorelacja z przeróbki lewarka bez specjalnego kombinatorstwa i cięcia
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34650
co prawda dotyczy to Mazdy MX3 ale zrobiłem dokładnie tak samo u siebie i to działa więc nie warto szukać i bulić kasy za "shorta" skoro można to zrobić samemu (przynajmniej w Waszych Jedyneczkach

)
: 2007-04-28 17:05
autor: Bogdan9999
Gratulacje dla tego gościa ja tez miałem pomysł ze przesunięciem kulki ale niestety u nas jest sprasowana i nie mogłem za chiny jej przesunąć

: 2007-04-28 17:38
autor: waluś
skoro ja przesunąłem to i u was też można, tylko jest jeden szkopuł

Pod kulką jest mniejsza średnica lewarka niż na zewnątrz, a więc trzeba najpierw zeszlifować u dołu aby ją ruszyć z miejsca w dół tak z milimetr i zmierzyć suwmiarka średnicę. Następnie zeszlifować górę do odpowiedniej średnicy. Wtedy przesuniesz

Ona nie jest sprasowana tylko zakołkowana (sklepana u dołu i u góry w 3 punktach)
