Strona 1 z 3

Prędkość a obroty silnika

: 2006-06-25 16:50
autor: waluś
Witka
Czy możecie mi powiedzieć jakie prędkości macie na zegarze przy obrotach 3 tys RPM ??
Bo od dłuższego czasu zastanawiam się nad swoim autkiem i tym problemem. Ja mam na 5 biegu przy 3000 RPM około 107 km/h, wiem że inni w takich bolidach jak mój, również GT przy 3000 mają około 120 km/h, a więc różnica znaczna. Dotyczy to też silnika bez turbiny
ale...
podobny układ prędkości w stosunku do obrotów jak u mnie ma koleś, który ma silnik FE3 i zastanawiam się czy przypadkiem nie mam skrzyni właśnie od tego modelu, stąd moje pytanko.
Czy te skrzynie można zamieniać ?? one są podobne ?? różnią się czymś, można to jakoś zbadać ??

Re: Prędkość a obroty silnika

: 2006-06-25 17:03
autor: Przemo
waluś pisze:podobny układ prędkości w stosunku do obrotów jak u mnie ma koleś, który ma silnik FE3
Ten koleś to chyba ja.
Dodam tylko, że u mnie w 626 GT FE3N na piątce mam następujące prędkości:
2000rpm - ok. 70 km/h
2500rpm - ok. 90 km/h
3000rpm - ok. 105 km/h.

Dziwi mnie tylko jedno że wzrost prędkości nie jest liniowy w stosunku do obrotów (chyba że urządzenia pomiarowe są mało dokładne).

: 2006-06-25 18:13
autor: Bogdan9999
Jeśli interesuje was to czy te skrzynie można założyć od FE3N do F2 to odpowiadam krótko tak ale z kołem zamohowym i całym sprzęgłem.

: 2006-06-25 18:37
autor: waluś
Przemo akurat chodziło mi o Huano :P ale niech ci będzie
No to wiem że można przerzucić skrzynki, ale jak je odróżnić ??

Druga sprawa to to że niedawno wymieniałem sprzęgło i tarcza weszła od F2 GT mam też docisk który pochodzi od F2 i pasował na to koło na silniku, więc albo mam jakiś ewenement, albo jeśli jest to skrzynia od FE3 to Bogdan masz nie dokońca rację z tym sprzęgłem :) chyba że są takie same, wkońcu moc jest identyczna, to w zasadzie mogły by być takie same.

: 2006-06-25 19:07
autor: Przemo
Waluś, strasznie się uparłeś że coś masz nie tak, a mi się po prostu wydaje, że mazda stosowała różne przełożenia główne, inne mogły być na rynek US, a inne na europejski. Jeśli masz skrzynie dobrze zestopniowaną w stosunku do przebiegu krzywej mocy auta to nie powinieneś się jej tak czepiać. Postaram się jutro poszukać czy nie ma na skrzyni jakichś oznaczeń, jeśli są to dam Ci znać co na niej pisze.

: 2006-06-25 20:10
autor: waluś
Wlasnie w tym problem, że Gość który ma taki sam model jak mój nawet chyba z tego samego roku (też usa), ma inaczej zestopniowaną skrzynię, dlategomi to chodzi pogłowie...

: 2006-06-26 10:56
autor: philipe
wg danych fabrycznych GT przy 3000 obrotów powinien mieć około 107 km/h

: 2006-06-26 11:27
autor: Sqad
Wersje NA tych silników jeśli to wam pomoże mają krócej zestopniowane skrzynie.

: 2006-06-26 11:37
autor: Pelot
u mnie na piąty biegu przy 3tyś. mam około 120-130
Pózniej sprawdzę :lol:

: 2006-06-26 11:39
autor: cevinek
ja też mam około 122 km/h ( to z resztą moja ulubiona prędkość podróżowania....) przy 3 tysiącach obrotów silnikczek najładniej pracuje...

: 2006-06-26 14:48
autor: philipe
Sqad pisze:Wersje NA tych silników jeśli to wam pomoże mają krócej zestopniowane skrzynie.
NA? jakie to wersje?

: 2006-06-26 16:08
autor: Sqad
Wolnossąca, bez turbo 8)

: 2006-06-26 16:15
autor: RX
Witam,

NA - Naturally aspirated - bez turbo.

A naturally-aspirated engine or normally-aspirated engine (NA - aspiration meaning breathing) refers to an internal combustion engine (normally petrol or diesel powered) that is neither turbocharged nor supercharged. Most automobile gasoline (petrol) engines are naturally-aspirated, though turbochargers and superchargers have enjoyed periods of success, particularly in the late 1980s and the current 2000s era. However, most road-going diesel-engined vehicles use turbochargers, because naturally-aspirated diesels generally cannot offer suitable power:weight ratios to be acceptable in the modern car market.

Pzdr.

: 2006-06-26 16:20
autor: Sqad
RX fora Ci się pomyliły ;) tu piszemy po polsku a nie po niemiecku ;)

: 2006-06-26 17:12
autor: Jedrek
pelot pisze:u mnie na piąty biegu przy 3tyś. mam około 120-130
Pózniej sprawdzę :lol:
Ja mam tak samo jakieś 125km/h

: 2006-06-26 19:06
autor: waluś
nie wiem jak w waszym LX, ale w Maździe coupe F2 NA jest również tak jak piszecie czyli 3tys=120km/h więc dlatego mam problem

: 2006-06-26 23:12
autor: maciej
Witam
Waluś jakie opony masz ,jeśli rozmiar masz nie ten to licznik będzie kłamał.

: 2006-06-26 23:19
autor: Sqad
Koła to nie mają tu nic do tego bo prędkość jest brana ze skrzyni biegów, co najwyżej będzie przekłamywać, nie będzie pokazywał rzeczywistej prędkości samochodu, czyli na mniejszych oponach na liczniku mam załóżmy mamy 120 przy 3tyś obr a prędkoć rzeczywista wynosi 110, czy jeśli mamy większe gumy na liczniku mam 120 przy 3tyś obr a faktyczna prędkość będzi 130 (to oczywiście poglądowe przykłady). Prędkość jest brana z prędkości obrotowej skrzyni. Koła zmieniają ci przełożenie na jezdnie ale nie wskazanie na licznikach.

: 2006-06-27 09:18
autor: Robert
Przy okazji - nie wierzcie prędkościomierzom. Bawiłem się na zlocie GPSem - w zakresie od 50 do 140 prędkościomierz w moim Probku zawyża równo :shock: o 5 km/h (mówię o ustalonej prędkości, nie o momencie przyspieszania, bo GPS ma jakąś bezwładność).
Przedtem (na poprzednim silniku) mierzone na radarze sugerowało zaniżanie o podobną wartość (jest taki radar na Księcia Janusza pokazujący Twoją prędkość). Tylko tam jeździłem koło 40km/h (teren zabudowany, szkoła, Laptopa by trzeba zaprosić - to przetestuje ten radar :twisted: ).

: 2006-06-27 14:55
autor: Jedrek
Robert pisze: Laptopa by trzeba zaprosić - to przetestuje ten radar :twisted: ).
Może lepiej nie, bo wyjdzie na jaw, że ma przy 220km/h faktycznie 60km/h i wtedy będzie nam głupio, że po nim tak pojechaliśmy. :twisted: :twisted: :twisted:
:wink:

: 2006-06-27 17:37
autor: Mr. Cynk
:)



a nikomu nie wpadło do głowy, że probki tez nie mają takich samych przełożeń?
po pierwsze wszystkie GL maja inaczej obroty przy tych samych prędkościach niż GT,
po drugie GL i GT obudowami nie różnią się niczym i łatwo je podmieniać,
po trzecie sprzęgła też są tak łudząco podobne, że sklepikarze często upierają sie jak osły że to to samo GL a GT i potem są zonki bo sprzęgło jest 1,5cm inne na srednicy między GL i GT i GT'ki palą słabsze tarcze.
więc moim zdaniem masz skrzynię z przełożeniami takimi jak w GL'ach proba na przykład i można by to zmienić przekładka skrzynki od GT.

: 2006-06-27 18:22
autor: Robert
FAQ!
Dzięki - przy najbliższej okazji wynocha z tą skrzynią ode mnie! 8) :evil: :D
Raf pisze:To ja też włączę się do dyskusji i na końcu dadam stronę, gdzie ... ble, ble, ble...
To samo co wcześniej, ale tym razem po angielsku ...
http://www.performanceprobe.com/misc/in ... =gearspeed

I pewnie żadnemu się to nie przyda 8)

: 2006-06-27 19:00
autor: waluś
czyli skłaniając sięku kalkulatorowi Roberta różnice miądzy GT a GL są niewielkie, rzekłbym nawet minimalne. Tak więc obstawiał bym jednak inny powód,
A może faktycznie moja skrzynia pochodzi od FE3 ?

Zna ktoś znaki szczególne skrzynki FE3 ?

: 2006-06-27 21:16
autor: cevinek
Mała korekta...dzisiaj to sprawdziłem....3 tysiące obrotów to prawie dokładnie 132 km/h ...

: 2006-06-27 21:43
autor: Maciucha
cevinek pisze:Mała korekta...dzisiaj to sprawdziłem....3 tysiące obrotów to prawie dokładnie 132 km/h ...
i
cevinek 2006-06-27 21:19 w innym temacie pisze:Błagam zlitujcie się nade mną....


Autko u mechanika stoi a ja muszę autobusem jeździć...a zapachy przy tym są boskie.... :roll:
To jaki autobus tak w Toruniu śmiga? :D :lol: