Strona 1 z 2

Osłona przegubu zew.

: 2006-07-15 20:47
autor: Indi
Mam uszkodzoną osłone przegubu zewnętrzenego od strony kierowcy probe 2.5l v6 MTX , wiadomo trzeba wymienić mam dostęp do warsztatu, kanału itd. i tu pare pytań:
1> Czy można to zrobić na autcie bez wyciągania ze skrzyni całej pół osi
2. Jeżeli tak to na co zwróćić uwage, aby przez przypadek coś nie uszkodzić
i później nie narobić sobie kłopotów przy składaniu wszystkiego.
3. Jakie osłony kupić i smar do nich, warto wykładać wiecej kasy za ori( może mazda będzie tańsza jaki model), ma może ktoś ozaczenia części ori i dobrych odpowiedników piorytet jakość.

Dość pilne, bo w poniedziałek jak dostane osłone to przystępuje do wymiany.

pozdro 4all

: 2006-07-15 21:16
autor: pawelc
ad1 Tak.Można zbić zewnętrzny przegub, ale nie polecam lub rozpiąć przegub wewnętrzny (zabezpieczenie przy pomocy pierścienia)
ad3, Pasuje od mazdy 626, MX-6 2.5V6 Oczywiście najtańsze to prawdopodobnie JC koszt około 16pln oczywiście są inne trwalsze i w komplecie dodany jest też smar lepsze opaski koszt ok. 30 pln wybór należy do ciebie

: 2006-07-15 22:07
autor: tofil
Nie bierz najtańszych bo za 2 m-ce wrócisz do tematu a 30 zł to chyba niewiele dla właściciela Probe.

: 2006-07-16 10:25
autor: Indi
pawelc pisze:ad1 Tak.Można zbić zewnętrzny przegub, ale nie polecam lub rozpiąć przegub wewnętrzny (zabezpieczenie przy pomocy pierścienia)
ad3, Pasuje od mazdy 626, MX-6 2.5V6 Oczywiście najtańsze to prawdopodobnie JC koszt około 16pln oczywiście są inne trwalsze i w komplecie dodany jest też smar lepsze opaski koszt ok. 30 pln wybór należy do ciebie
Na co głównie zwrócić uwage przy zbiciu na autcie, pierwszy raz będe to robił
przy pomocy kolegi mechanika(ale on specjalizuje się tylko w renault-ach)chciałbym uniknąć zlewania oleju ze skrzyniu, bo teraz nie mam oleju na wymiane, a i tak będe go wymnieniał za jakiś czas na redline MT-90.
Naprawa nie może czekać, bo szlak trafi przegub.
tofil pisze:Nie bierz najtańszych bo za 2 m-ce wrócisz do tematu a 30 zł to chyba niewiele dla właściciela Probe.
Nie mam zamiaru oszczędzać na tym, pozatym takie pozorne oszczędnośći się później mszczą.

pozdro 4ALL

: 2006-07-16 11:04
autor: Jaarecki
Życzę ci abyś nie miał tyle problemów z odkręceniem nakrętki przegubu. Mechanik uszkodził sobie w tym jeden stanleya. Finał był taki że i tak cieli nakrętkę i tak. Myślę że u ciebie pójdzie lepiej.

: 2006-07-16 11:14
autor: Indi
Zobaczymy jak to będzie, tak jak pisałem jak dostane osłone to w poniedziałek za się zabieram. Ori osłona jakieś 260zł w Opolu, ciekaw jestem
ile w ASO Mazdy niestety w Opolu takowej brak.

I tu mam jeszcze jedno pytanie, co potrzeba jeszcze kupić przy okazji wymiany tej osłony przegubu.( chodzi mi o te które przy zdejmowaniu przegubu nie nadają się i muszą być nowe) :?: :roll:

: 2006-07-16 16:27
autor: Tomasz S
Witaj Indi !
Gdybyś tak jeszcze zamieścił "fotorelację" z naprawy wiele osób by skorzystało !
Pozdrawiam
Tomek

: 2006-07-17 17:42
autor: Indi
Dla ciekawości zadzwoniłem do ASO forda i pan mi podał cene za osłone, przekonany że zaszło nie porozumienie opisałęm o jaki element mówiłem i i sprzedawca potwierdził że to jest to samo o co mi chodzi a cena wynosiła 490 zł :shock:

Zamówiłęm osłone Spidan od mazdy GE, koszt 28zł z groszami, ale będzie dopiero na jutro.
Jeżeli chodzi o fotorelacje, to tylko zależy czy będe miał jakąś cyfrówke.

: 2006-07-17 19:36
autor: Sqad
Ale w fordzie to ta osłona to po dobrych rabatach w takiej cenie, ja bym się nie zastanawiał tylko brał ;)

: 2006-07-17 20:39
autor: KITT
Dziś odkryłem że też mam uwaloną gumę na przegubie po stronie kierowcy. Wszystko jest w smarze. |-o< Jutro jadę do sklepu po nową gumę od... VW Polo. 8) :lol:

: 2006-07-18 08:35
autor: darel
No to tylko módl się o to że nie dostał się tam jakiś syf do środka bo za chwilę przegub będzie do wymiany :?

: 2006-07-20 12:18
autor: Indi
Osłona Spidan nr kat. 0.025520 cena 28.16 PLN, polecam wygląda dość porządnie.
A wieć tak poszło , wszystko bez większych przeszkód.
Na początek piasta odkręcona pistoletem( najpier poluzowana troche później odkręcona nic na hama), póżniej wybity sworzeń wachacza, skręcona kierownica w lewo przegub wyskoczył(bez odkręcania przewodu hamulcowego) i tu dalej raczej bez kanału problem, bo wybiće przgubu zew. bedzie doś trudne, bo jest mało miejsca. Najlepiej jak jedna osoba przytrzymuje półośke wychodzącą ze skrzyni, a druga ostukuje przegub z kanału(trzeba doś enrgicznie ale z wyczuciem stukać i doś mocno trzymać półośke bo inacze wszystko sprężynuje i nic z tego nie będzie(uwaga na pierścień zabezpieczający przygub). Po wybiciu przgubu, okazało się na całę szczęście że nie ma tam piasku ani żadnego innego syfu mycie dokładnei w nitro przedmuchanie pod ciśnieniem, po wymyciu uzupełniie tylko smarem w kompelcie dwie saszetki jedan do środka przgubu, druga do środka osłony. Montaż w odwrotnej kolejności (wcześnie dobrze sobie wymyć felge ze smaru i cała reszte)przy zachowaniu odpowiednich momentów sił dokręcania piasty.

Szkoda, że nie maiłem cyfrówki może by się to komuś przydało.

pozdro 4ALL

: 2008-07-16 18:08
autor: jarsonik
panowie, jestem w trakcie wymiany osłony przegubu po stronie psarzera, ni moge wybić sworznia. jak to zrobić, żeby niczego nei uszkodzic?? Odkręciłem śrubę która ściaska go z kolumną. prosze o szybka odpowiedź.

: 2008-07-16 18:51
autor: Robert
Musisz zaprosić Zolaka (w ostateczności Pudziana): :arrow: sworzeń wahacza :P

: 2008-07-17 00:13
autor: qbass
A po co wyciągać sworzeń wahacza? Lepiej odkręcić amortyzator i odchylić piastę...

: 2008-07-19 18:11
autor: jarsonik
panowie, w komplecie spidana jest jakiś pierścień. Dzisiaj byłem w chocar w białymstoku gdzie mechanik próbował mi wymienić osłonę, ale mu się nie udało, przynajmniej wiem jak się do tego zabrać. Nie wymienił mi osłony, bo nei dał rady zbić przegubu, po mojej podpowiedzi, że może ten pierścień jakoś blokuje mu osiągnięcie sukcesu, on poinformował mnie, że ten pierścień nie służy do zabezpieczenia przegubu przed wypadnięciem. Więc moje pytanie jest nastepujące: do cczego on służy, mam zamiar w poniedziałek jakoś zbić ten przegób i wymienić pękniętą osłonę. Podejrzewam, że po poprostu trzeba więcej razy opukac przegub i wtedy on zejdzie.

: 2008-07-19 18:55
autor: pawelc
pierścień jak najbardziej blokuje zbicie przegubu trzeba po prostu potraktować odpowiednio przegub młoteczkiem i powinien zejść -chyba że ktoś wbił kiedyś ten przegub na nieoryginalny pierścień to może być wtedy problem

: 2008-07-19 19:24
autor: jarsonik
a tego pierścienia nie da się wyjąć jakoś przed zbijaniem??

: 2008-07-20 10:17
autor: pawelc
nie ma szans go zdjąć przed zbiciem -nie ma jak tam dojść ale tak jak pisałem musi zejść tylko równo przytrzymać przegub -trochę perswazji i powinno się udać

: 2008-07-20 12:39
autor: jarsonik
równo?? a widzisz, a mechanik wygiął go do dołu yderzył 3-4 razy i doszedł do wniosku, że nei zejdzie przegób i trzeba go połamać. Ja do niego, że jak chce to ja go moge zaraz połamac i że ma składać samochód, bo ja sam wymienię. on do mni, że życzy mi szczęścia i na tym się skończyło. dzięki za podpowiedź, jutro przystępuję do działania, moze jakoś wyrwę aparat to zrobię foto

: 2008-07-20 18:29
autor: qbass
Jeśli masz cienki i mocny śrubokręt, to zdejmiesz to zabezpieczenie, odchylając wcześniej gumową osłonę przegubu.

: 2008-07-20 20:23
autor: pawelc
jak Ty chcesz zdjąć te zabezpieczenie ?,przez wieloklin nie dasz rady -chyba że ja czegoś nie wiem :shock:

: 2008-07-21 00:34
autor: qbass
Heh, nie zrozumieliśmy się. Ja mówię o tym wielkim pierścieniu w przegubie zewnętrznym, natomiast Tobie chodzi o seger w wewntrznym?

: 2008-07-21 07:57
autor: jarsonik
mi chodzi o ten który jest dołaczony do zestawu spidana. nie wiem gdzie on siedzi, dlatego pytam was

: 2008-07-21 11:49
autor: ni_knight
Pierścień ten siedzi na półośce pod przegubem. Nie ma do niego żadnego dostępu, czyli pozostaje zbicie. U mnie to się nie udało, więc mam nowy przegub przy okazji.

pozdrawiam,
Szymon