Strona 1 z 11

zwężka a wzrost mocy

: 2006-08-28 07:59
autor: enduro
przeszukałem tematy związane z ową "magiczną"zwężka,ale odpowiedzi na moje proste pytanie nie znalazłem a mianowicie :o ile zwiększa się moc po założeniu zwężki???wierzyć mi się nie chce że nikt tego nie sprawdził.

: 2006-08-28 08:16
autor: MISIEK
nie dowiesz sie dokladnie ile bo kazdy ma w innym stanie silnik i turbine :)

moga sie roznic tez zwezki i sposob ich montazu - pamietaj ze zwezka zwieksza po prostu cisnienie doladowania :)

: 2006-08-28 08:46
autor: enduro
MISIEK pisze:nie dowiesz sie dokladnie ile bo kazdy ma w innym stanie silnik i turbine :)
to jest całkiem jasne....
MISIEK pisze:pamietaj ze zwezka zwieksza po prostu cisnienie doladowania :)
no właśnie i o ile dobrze rozumiem to właśnie to zwiekszenie ciśnienia doładowania musi się przekładać na wzrost mocy,bo chyba nie chcesz mi powiedzieć że montujemy zwężki po to żeby wskazówka od turbo ładniej pracowała :lol:

: 2006-08-28 08:53
autor: MISIEK
no wlasnie ! :) mozesz sobie dmuchnac wiecej i wtedy masz przyrost - wiec jak chcesz sprawdzic jaki dokladnie jest przyrost mocy ? przyznajac racje na pierwsze stwierdzenie sam sobie odpowiedziales ;]

: 2006-08-28 09:04
autor: enduro
MISIEK pisze:wiec jak chcesz sprawdzic jaki dokladnie jest przyrost mocy ? ;]
to bardzo proste...moc można sprawdzic na hamowni..być moze jest ktoś w klubie kto zmierzył moc swojego probka przed założeniem zweżki,a następnie po jej założeniu.różnica między mocą "po" a "przed"jest właśnie tym o co się pytam,to wszystko! i nie proszę o inne informacje dotyczące zużycia silnika,turbiny,czy tego kto jak "dmucha" kogo i dlaczego...:lol:

: 2006-08-28 09:07
autor: Drzymek
Podłączam się do tematu,ale interesuje mnie coś innego: a mianowicie osiągnąłem już 12psi przy seryjnej zwężce (za sprawą układu wydechowego), ale po zamontowaniu MBC zauważyłem dziwne zjawisko:
a mianowicie,jak depnę na max`a to turbo już zaczyna pompowac poniżej 2000obr, pompuje do 6psi czeka, czeka i przy 4000obr dopiero idzie na 10,przytrzymuje tam na chwilę a przy 4500na 12PSI. Takie jaja zaczęły się dziać po zamontowaniu MBC, a dodam tylko że mam go odkręconego na maxa (tzn. nie przytrzymuje powietrza w układzie). Co to może być? Może źle go zamontowałem? A zrobiłem to tak: Jest sobie ten cieniutki wężyk od Turbo: na samym początku zwężka,po niej MBC i dopiero do czujnika. Myślę nad tym żeby to zamienić: najpierw MBC, potem zwężka. I właśnie, czy można zastosować mniejszą zwężkę jak mi dochodzi do czerwonego przy seryjnej? (np. o 1 rozmiar, żeby szybciej rozhuśtać turbo?) I czy będzie odcinać?

: 2006-08-28 10:41
autor: Bogdan9999
Oj Drzymek ale żeś namieszał jak zamontowałeś MBC to nie możesz miec zwężki bo po co. MBC jest po to aby ją zastąpic. Więc wywal zwężkę i ja zastąp MBC i go ustaw prawidłowo. Pamiętaj że wykręcając pokrętło w MBC zmniejszasz ciśnienie wkręcając zwiększasz. Pozdrawiam.

: 2006-08-28 18:33
autor: Robert

: 2006-08-28 19:15
autor: Drzymek
Boguś właśnie problem z tym, że jak podkręcasz MBC to masz bezstopniowe doładowanie: np. ustawiasz na 10PSI i nie możesz np. jechać 3PSI, 6PSI itd do 10psi. Tylko masz 0,albo od razu 10 (czy jakaś inna wartość ustawiona wedle uznania). Ja chcę tak zrobić: wstawić taką zwężkę żeby mi prawie odcinało,czyli chcę osiągnąć max doładowania jakie jest możliwe na seryjnym kompie. A po tym zabiegu ustawić MBC np. na 3PSI, żeby mi turbo zaczęło płynnie pompować od 3psi. Wiesz o co mi chodzi?

Na razie chcę mieć max doładowanie, ale nie przez MBC! MBC ma mi służyć do ustawienia doładowania początkowego!

: 2006-08-29 01:28
autor: Bogdan9999
Uuu... ciężko będziesz miał. Ale ci powiem szczerze gówno prawda że masz doładowanie 0 a potem od razu 10 na MBC wiem o czym pisze bo sprawdzałem u siebie ten zaworek daje tylko tyle że możesz sobie łatwo zmniejszać lub powiększać doładowanie. Pozdrawiam

: 2006-08-29 07:08
autor: enduro
Dzięki Robert... :lol: czyli zasadniczo nie wzrasta moc,natomiast trochę wzrasta moment...zastanawia mnie tylko to że 2.5 w serii ma przecież 163KM,a uturbiony ze zwężką ,czy bez tylko 158???coś chyba nie tak jest z tym wykresem...

: 2006-08-29 07:37
autor: MISIEK
hahaha :) ale Robert was wladowal na mine ;]

tu nie chodzilo czasem o ZWEZKE - GAZ ? :D:D:D:D

to wykres przed zalozeniem turbiny ;]

: 2006-08-29 11:55
autor: Robert
A kto (oprócz Ciebie) mówił o turbinie? :twisted:

Przecież widać datę wykresu i jest :arrow: noworoczny wątek uturbiania KALIIego... 8)
:1111_worthy: :wink:

: 2006-08-29 12:08
autor: enduro
napisałem prv do Asdero,bo to on jest autorem(lub tłumaczem)opisu modyfikacji turbiny w performance,i dostałem taka odp:

"Jak dobrze pamiętam, to przy 0,7-0,65 było coś około 190-200 KM. Dalej do 240 konieczna jest modyfikacja map w ECU, większe wtryski i wydajniejsza pompa. Inaczej ECU będzie ci odcinał paliwo i wchodził w tryb awaryjny z uwagi na za duże ciśnienie doładowania. Będziesz wtedy po jednokrotnym wciśnięciu gazu w podłoge musiał stawać i wyłączać, a następnie włączać silnik aby to zresetować. Granicą jest jak dobrze pamiętam 11,9 psi.
Ale wrażenie jest pozytywne "


czy to faktycznie jest mozliwe???aż taka róznica???

: 2006-08-29 16:33
autor: pytlar
a mozecie mi powiedziec skad zalatwic wiertlo 0,7mm??!! :evil: bo jak narazie to tylko oczy wywalaja na wierzch w sklepach jak im powiem, ze chce takie wiertlo...

: 2006-08-29 16:48
autor: Lisiu
pytlar pisze:a mozecie mi powiedziec skad zalatwic wiertlo 0,7mm??!! :evil: bo jak narazie to tylko oczy wywalaja na wierzch w sklepach jak im powiem, ze chce takie wiertlo...
zamiast robić zwężke zastąp ją dyszą od kuchni gazowej 8)

: 2006-08-29 17:12
autor: pytlar
Lisiu pisze: zamiast robić zwężke zastąp ją dyszą od kuchni gazowej 8)
ktora bedzie tak dokladna, ze szkoda gadac... 8)

: 2006-08-29 17:18
autor: Bogdan9999
ja miałem i śmigała że szok 8) A ty myślisz ze wywiercisz dokładniej ?? :wink: :lol:

: 2006-08-29 17:58
autor: I_Mat
pytlar pisze:a mozecie mi powiedziec skad zalatwic wiertlo 0,7mm??!! :evil: bo jak narazie to tylko oczy wywalaja na wierzch w sklepach jak im powiem, ze chce takie wiertlo...
No sklep elektroniczny, takie wiertla służą do robienia otworów w płytkach drukowanych (chociaż nawet jak na nie, 0,7mm to już niska wartosć)

: 2006-08-29 20:38
autor: Sqad
nie kupuj wiertła zanim doktniesz to je złamiesz na stali czy miedzi. Bez sprzętu nie wywiercisz. O ręcznej wiertarce zapomnij, lepiej idź do tokarza, powinien wziąść grosze za to, albo w sklepie spawalniczym jest do kupienia takie coś jak prowadnica do drutu do migomatu. Średnicą idealnie pasuje w wąż i masz rozmiary: 0.5, 0.6, 0.8, 1.0, 1.2. Koszt to 1zł:P

: 2006-08-29 23:01
autor: RX
Witam,

Skomentuje ktoś 200 koni na samej zwężce bo to jest chyba nierealne?

Pzdr.

: 2006-08-29 23:10
autor: york
no ale co do wiercenia mikro wiertelkiem to sie nie zgodze!ja wiercilem najzwyklejsza wiertarka i szlo miodzio.nalezy tylko pamietac zeby nie szarzowac bo 0,6 nawet nie wiem kiedy poszlo :twisted:

: 2006-08-29 23:35
autor: Ostry
Bogdan9999 pisze:Uuu... ciężko będziesz miał. Ale ci powiem szczerze gówno prawda że masz doładowanie 0 a potem od razu 10 na MBC wiem o czym pisze bo sprawdzałem u siebie ten zaworek daje tylko tyle że możesz sobie łatwo zmniejszać lub powiększać doładowanie. Pozdrawiam
wez pod uwage ze sa dwa rodzaje MBC,w jednym cisnienie narasta stopniowo a w drugim dopiero jak utworzy sie zadane cisnienie(maja one swoje nazwy,ale obecnie ich nie pamietam)

a co do 200km sama zwezka jest raczej niemozliwe

: 2006-08-30 00:13
autor: Bogdan9999
ja mam ten lepszy co puszcza niby całe doładowanie a nie narasta powoli ale on i tak nie działa.

: 2006-08-30 00:15
autor: Drzymek
Ostry pisze: wez pod uwage ze sa dwa rodzaje MBC,w jednym cisnienie narasta stopniowo a w drugim dopiero jak utworzy sie zadane cisnienie(maja one swoje nazwy,ale obecnie ich nie pamietam)
To się nazywa "bled" (zwykły reduktor) i "pressure" (ustawiamy wartość ciśnienia wymaganą do otwarcia).