Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6

Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Longer przede wszystkim sprawdz ciśnienie na garach i skocz autem na diagnostykę to wyjaśni się sprawa sondy, jak nie wiesz kiedy ostatnio był zmieniany filtr paliwa to go wymień(ok.50zł), znajduje sie za filtrem powietrza , pionowo stojąca puszka z wężami wychodzącymi jeden od góry i drugi od dołu.Jeżeli chcesz wlać preparat czyszczący z nadzieją że moc wzrośnie to daj spokój.To służy jak się wtryskiwacz zawiesi i zapobiega wytrącaniu wody w baku więc raczej mocy nie doda.Pozdr
Let The Galaxy Burn....
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Wymienilem wlaśnie filtr paliwa, co prawda sprzedali mi nie taki bo srednica troche mniejsza wiec musialem pokombinowas zeby trzymal sie w obejmie(z czasem wymienie na odpowiedni).
Stary byl tak zapchany ze jak go zdjalem to nie moglem go przedmuchac, a syfu tyle wylecialo ze szkoda gadac.stad pytanie czy zapchany filtr mogl miec wplyw na spalanie, bo na moc napewno.Przed wymianą przyśpieszenie 0-100 ok9s. po wymianie filtra paliwa i swiec 7,8s :) , myśle ze to juz niezle.
ten tekst cały powinien być czerwony, brak polskich liter takich, jak:ś,ć,ł,ą,ż itp.-strober
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A jak zmierzyłeś przyśpieszenie?Pozdr
Let The Galaxy Burn....
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

niestety tylko stoperem, wiec pomiar nie jest taki dokładny. Czy zapchany filtr może mieć wpływ na spalanie?
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Wydaje mi się że tak, ale nie jestem pewien czy aż taką.A odczuwasz jakąś różnice w spalaniu teraz po wymianie?
Let The Galaxy Burn....
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Na razie jeszcze nie miałem możliwości sprawdzić, jak przejadę cały bak to dam znać.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Mogłeś zalać 10 litrów i zobaczyć ile przejedziesz.A dla świętego spokoju jedz sprawdz ciśnienie na garach i zrób komputerową diagnostykę silnika.Pozdr
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
KarenGdynia
Posty: 12
Rejestracja: 2006-11-03 15:38

Post autor: KarenGdynia »

Witam, jeśli chodzi o spalanie to co sądzicie o tym?

http://www.allegro.pl/show_item.php?ite ... s%C5%82any.
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

KarenGdynia pisze:Witam, jeśli chodzi o spalanie to co sądzicie o tym?

http://www.allegro.pl/show_item.php?ite ... s%C5%82any.
Taaaa , :lol:

Temat magnetyzerów już gdzieś szeroko był omawiany .
Cóż mogę Ci napisać ? :lol: :arrow: Powodzenia . Moje osobiste zdanie na temat :
"Magnetajzery" , Turbinki Kowalskiego czy innego rodzaju rebulgulatory nadal dobrze się sprzedają :twisted: .
Pamiętaj : Auto by pokonać pewną odległość ze stosownym przyśpieszeniem musi pobrać stosowną dawkę paliwa . Dawkę tym mniejszą im większe jest ciśnienie na tłoki podczas spalania oraz tym mniejszą im mniejsza jest masa którą chcesz poruszyć . Te 4 - 5 dych przeznacz na wysokiej klasy olej silnikowy (inny topic) -> mniejsze opory = mniejsze spalanie
Filtry magnetyczne sprawdzają się przy instalacjach CO - odfiltrowują cząstki stopów żelaza z rur (pole magnetyczne ma działanie na kobalt i żelazo) .
Idąc Twoim tropem :
Jeśli jednak się upierasz przy magnetyzerach ... miałbym dla Ciebie nalepkę EKONOMIK :arrow: 3- 4 litrów mniej na 100 km !!!
oraz
TURBO - tę ostatnią należy przyklejać ze szczególną ostrożnością ; daje jakieś 100KM więcej :shock: :!: :wink: :lol:

Tomek
Obrazek
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Dobrze piszesz Tomku :1111_ok: Ale zapomniałeś o cudownych tabletkach wrzucanych do baku :wink: Pozdr
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Robercik
Posty: 89
Rejestracja: 2004-02-05 20:14
Samochód: Ford Probe 2.5 v6
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Robercik »

Tomasz S napisał:
"TURBO - tę ostatnią należy przyklejać ze szczególną ostrożnością ; daje jakieś 100KM więcej"



No i oczywiście "O" musi być na czerwono ! :)
PROBE 2.5 V6 - Jeszcze do Ciebie wrócę. (Jak mówie tak robie, sprawdż:) Już niedługo moje nowe cacuszko na zdieciach:)
gg- 3006867
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6

Post autor: 2Ya »

longer1234 pisze: Czy zapchany filtr może mieć wpływ na spalanie?
Witam! Powietrza owszem - jak i na spalanie oraz osiagi etc. zdecydowanie i to w dużym stopniu .I teraz skoro zapchany/zasyfiony filtr powietrza ma taki wpływ to czy paliwa tez? Również ma taki wpływ na osiągi,dynamikę etc. co skutkuje w rzeczy samej przełozeniem na podwyższone zużycie paliwa..Pzdr
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

wysokie spalanie

Post autor: quarth »

mam problemy z wysokim (grubo ponad 20l) spalaniem w moim rupieciu. poki co wymienilem filtr powietrza, przeplywomierz (okazalo sie, ze mierzony ommiarka daje takie same odczyty jak ten stary, wiec albo oba uwalone, albo sprawne). ecu nie pokazuje zadnych bledow. odpialem nawet obie lambdy, co nie zmienilo nic, check engine nawet nie blysnal (dziwne), chociaz jak odpialem lewa sonde to zaswiecal sie. spaliny ewidentnie smierdza niedopalonym paliwem, dziure w baku tez juz wykluczylem. wat do? mnie pomysly juz sie skonczyly.
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wysokie spalanie

Post autor: Romas »

Sprawdź zapłon, TPS-a, czy Ci rozrząd nie przeskoczył i Lambdy czy dostają sygnał. ew. podmień.

Ps. mam nadzieje ze mowisz o spalaniu Pb a nie lpg
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: wysokie spalanie

Post autor: Spider33 »

Romas pisze: Ps. mam nadzieje ze mowisz o spalaniu Pb a nie lpg

quarth pisze:dziure w baku tez juz wykluczylem.
Więc o pb chodzi :wink:
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: wysokie spalanie

Post autor: quarth »

Romas pisze:Sprawdź zapłon, TPS-a, czy Ci rozrząd nie przeskoczył i Lambdy czy dostają sygnał. ew. podmień.

Ps. mam nadzieje ze mowisz o spalaniu Pb a nie lpg
ja to mam wrazenie, ze ecu ignoruje w jakis sposob odczyty lambd, bo po ich odpieciu powinien sie zapalic check, right? w sumie z tego co zauwazylem to blad sygnalizuje tylko lewa lambda i to wylacznie jak sa inne bledy, np dzisiaj jak zapomnialem podpiac wiazki od przeplywomierza. ma ktos z lodzi jakis sprawny sterownik do sprzedania, albo pozyczenia? :)
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Kool
Posty: 100
Rejestracja: 2012-02-28 18:58
Samochód: Probe 96 GT USA
Lokalizacja: Poznań

Re: Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6

Post autor: Kool »

A jakie powinno być spalanie zdrowego 2.5? Tak przy w normalnej jeździe :) Poza miastem.
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6

Post autor: MatiLP640 »

nie wiem czy mój jest "zdrowy" ale tak normalnie jadąc w cyklu mieszanym to koło 10/100 a jak naprawdę eko jadę (90km/h na 5) to do 7 może by zszedł, nad morze jak jechałem średnia wyszła mi 7,5/100 i wcale jakoś eko nie jechałem ale 130 nie przekraczałem... a w mieście to zależy od nogi tak od 11-12 do ok 16 ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6

Post autor: quarth »

jak ktos jest ogarniety w temacie to powiedzcie mi cos o tych sondach, bo znalezienie pasujacych w polandii w normalnej cenie mnie chyba przerasta. jakies kody czesci, gdzie kupic, ceny itd.
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6

Post autor: MAcieja87 »

W Carspeed NTK/NGK 169zł sztuka + kurier 25zł, twierdzą że dopasowana do tego silnika, nie żadna dobierana w ciemno, zamawiając rano masz na następny dzień. Ja się połasiłem na tańsze z allegro, chwilowe rozwiązanie chyba, że się sprawdzą to zostaną. Zakładać będę dopiero po weekendzie.
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6

Post autor: quarth »

MAcieja87 pisze:W Carspeed NTK/NGK 169zł sztuka + kurier 25zł, twierdzą że dopasowana do tego silnika, nie żadna dobierana w ciemno, zamawiając rano masz na następny dzień. Ja się połasiłem na tańsze z allegro, chwilowe rozwiązanie chyba, że się sprawdzą to zostaną. Zakładać będę dopiero po weekendzie.
Dzieki, zlapalem kontakt z nimi, jak zdecyduje sie na te sondy to z pewnoscia stamtad. Ale to nie teraz BO:
po lekkich przemysleniach odrzucilem sondy jako glownego winowajce. Po ich odpieciu auto pali tyle samo, malo tego CHECK sie nawet nie zajaknal, a powinien sie zapalic zaraz po odpieciu. Ergo ecu. Wyciagnalem dzisiaj, zeby sprawdzic jaki model konkretnie zamowic z allegro. Ale cos mi strzelilo do lba, zeby odpalic silnik bez sterownika. I sie udalo, co mnie w sumie dziwi (nie wiem, czy slusznie) bo wedle mojej wiedzy i podejrzen, raczej nie powinien tego zrobic. Zaraz chyba zrobie sobie kolejna wycieczke do auta i sprawdze, czy zapali sie check wywolany przeze mnie i co tam jeszcze sie uda zrobic. Jakies protipy na takie objawy?
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6

Post autor: Romas »

quarth pisze:Po ich odpieciu auto pali tyle samo,
I właśnie dlatego mogą byc sondy walniete bo nie ma żadnej reakcji, anie roznicy po ich odpieciu.
Ostatnio zmieniony 2012-03-17 13:52 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6

Post autor: quarth »

Romas pisze:
quarth pisze:Po ich odpieciu auto pali tyle samo,
I właśnie dlatego mogą byc sądy walniete bo nie ma żadnej reakcji, anie roznicy po ich odpieciu.
Nie ma to jak napisac superszpecjalist guwnopost, nie? A sady z pewnoscia sa walniete, inaczej nie wydawalyby takich wyrokow. Doczytales, ze nie wyswietla sie check po ich odpieciu i to mnie teraz interesuje? Sondy sa w tym momencie mniej wazne niz fakt, ze auto nie potrzebuje ecu do odpalenia, choc mimo wszystko bez podpietego przeplywomierza mozna zapomniec o jakiejkolwiek jezdzie.
Ostatnio zmieniony 2012-03-17 10:59 przez quarth, łącznie zmieniany 1 raz.
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6

Post autor: wujeksex »

quarth pisze:Sondy sa w tym momencie mniej wazne niz fakt, ze auto nie potrzebuje ecu do odpalenia
Jeszcze raz sprawdź, czy na pewno odpiąłeś PCM (ECU), bo auto nie ma prawa zapalić. PCM wystawia sygnał na moduł zapłonowy, wyzwala wtryski nie mówiąc o innych rzeczach, ale bez paliwa i iskry żadne auto nie pojedzie.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6

Post autor: quarth »

No wlasnie tez mi sie tak wydaje, chyba ze mam az takiego dauna zeby wyjac spod konsoli srodkowej cos innego niz ecu
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”