Dolot - wysokie obroty (2.5 V6)

Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 946
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Car: PROBE GT-ZE AURORA
Gallery: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Dolot - wysokie obroty (2.5 V6)

Post autor: S.H.A.R.K » 2007-08-28 18:03

Witam wszystkich, mam pewien problem, bo właśnie założyłem filtr stożkowy wyprowadzony w dół, i zauważyłem że auto dziwnie się zachowuje, otóż ma zbyt wysokie obroty trzyma je na 1000, 1100 i jak mu podgazuje to stoi przez dłuzszy czas na 1300 i pózniej znowu spadnie do 1000 a jak mu sie np wentlator włacza to nawet 1500 łapie, czy wiecie co to może być ?, szukałem tematu ale nie mogłem znaleźć

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-08-28 19:47

Co zrobiłeś z wężykiem podciśnienia?
Jak wskazania temperatury? Kombinując z przepływomierzem nie wypiąłeś przypadkiem któregoś z czujników temperatury?
Prześledź też może ten wątek: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=9952 (szczególnie przypadek HellHounda).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2007-08-28 22:56

Masz gaz ? Czy tak się dzieje na benzynie ? Może miałeś nie wymieniany filtr przez 10 lat ??
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 946
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Car: PROBE GT-ZE AURORA
Gallery: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K » 2007-08-29 10:19

o to chodzi że to się dzieje na benzynie, gazu nie mam, a filtr który był wcześniej był nowy bo 2 miesiace temu wymieniałem i było wszystko ok az do momentu załozenia dolotu, kabelków zadnych od czujników nie poodpinałem, wszystko sprawdziłem, zauważyłem że ta rura aluminiowa od dolotu mocno sie nagrzewa po jeździe, nie wiem moze tak ma być, aha i wentylator od chłodnicy jakby się częściej włączał niz przed założeniem dolotu. Dzisiaj spróbuje założyć normalny filtr i zobaczę czy będzie tak samo

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Car: '99 Corvette
Gallery: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX » 2007-08-29 11:32

Witam,

Dolot ma dwie dziury do których musisz podpiąć odpowiednie przewody - zapewne wiszą... (za przepływką kawałek, przed przepustnicą)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl

Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 946
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Car: PROBE GT-ZE AURORA
Gallery: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K » 2007-08-29 13:41

Wszystko jest podpięte tak jak trzeba, powiem tak troche się przeraziłem bo wsadziłem z powrotem oryginalny filtr i to samo było, wiec wrzuciłem spowrotem dolot, zresetowałem komopa myślałem że coś pomoże chwila było ok, a za moment znowu obroty powyzej 1000, mało tego pojechałem do cpnu zatankowac i podczas jazdy zaczeło mi wywalać check engine, więc samemu sprawdziłem błędy wywaliło błąd 16 i 25 czyli zawór układu recyrkulacji spalin i regulator ciśnienia paliwa, czy te podzespoły moga wywoływać to dziwne zachowanie auta ? i teraz nie wiem co z tym robić mozecie mi coś doradzić ? do serwisu nie da rady bo wezmą cholera wie ile, mechanika dobrego to u mnie też raczej nie ma w mieścinie, są ale tacy to mogą w golfach czy polonezach dłubać, dodam jeszcze że mam 2.5 V6 95 GT chyba Canada bo mam napis pośrodku lamp GT i 2 białe wsteczne, te wskazówki może też się przydadzą :)

pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Car: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 » 2007-08-29 15:00

Miałem to samo co ty.Po wymiania dolotu obroty były na tym samym poziomie co u ciebie.Przyczyna była jedna był odpiety wężyk gumowy nie ten przy dolociepo podłączeniu go spowrotem i wszystko wróciło do normy.Tu masz link do tematu
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=#145437
Ford probe 2.5V6 94r.

Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 946
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Car: PROBE GT-ZE AURORA
Gallery: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K » 2007-08-29 16:05

chodzi o to że są tam 2 węzyki jeden gruby i jeden cienki, wszystko miałem podłaczone tak jak trzeba, a z ciekawosci własnie sciągnąłem ten cieniutki okazało się że nie zapala się juz check engine podczas jazdy ale obroty wysokie jak były tak są no i sprawdziłem tez jeszcze raz kody błędów to samo 16 i 25 mimo tego ze odłączyłem weżyk i juz nie wybijało chceck engine moze trzeba kompa zresetowac bo zostały w pamieci, no ale i tak jest coś nie tak bo węzyk jak mi wiadomo ten cienki musi być podłączony no i tak mi to nic nie da bo czy mam ten cienki wezyk podłaczony czy odłączony to i tak nie ma róznicy cały czas wysokie obroty no i do tego jak jest podłaczony ten cienki to tak jak mówiłem wywala chceck engine a jak odłacze to nie wyswietla błedu, eh namotałem troche :)

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-08-29 16:14

ale może facet zacznij stawiać znaki jakieś przestankowe to się nie da czytać oczywiście komp trzeba zresetować bo przecież wyświetla zapamiętane błędy no co Ty nie wiesz przecież to jasne bo w końcu w momencie odczytu kodów masz wyłączony silnik to jak mógłby wyświetlać tylko aktualne musi zapamiętywać trochę namotałeś i jak tobie się nie chce poskładać to tak by się dało czytać to czemu ktoś ma sobie głowę męczyć zrozumieniem i jeszcze w dodatku pomocą :)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew » 2007-08-29 16:17

a ja jeszcze dodam, że przydało by się co nie co w stopce, bo jak człowiek rzuci okiem na szybko, to nie wiadomo o jaki model chodzi, tylko trzeba biegać po postach.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.

Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 946
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Car: PROBE GT-ZE AURORA
Gallery: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K » 2007-08-29 16:57

Powiem tak. zrobiłem jeszcze raz reset kompa i odłaczyłem ten cienki przewód który sie podłącza do dolotu i przejechałem sie kawałek. Check engine sie nie zapaliło ani razu, przyjechałem sprawdziłęm błedy, pokazało tylko 25 mimo ze ani razu nie zapaliło sie check engine podczas jazdy, a gdybym podłaczył ten przewód tam gdzie ma iść to by mi sie zapalała lamka check engine co chwile i doszedł by błąd 16, czyli tak jak już wcześniej wspominałem. Jak jest wszystko podłaczone tak jak ma być to wyswietla błedy 16 i 25 jak odłacze cienki kabelek od dolotu to tylko błąd 25 się pojawia, a obroty cały czas takie same czy odłacze kabelek czy nie to bez róznicy, mam nadzieje ze teraz to wyszło bardziej zrozumiale.[/img]

Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Car: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo » 2007-08-29 20:32

Sprawdz czy montowaniu dolotu nie naruszyles jakiegos kabelka. Wydaje mi sie ze auto bierze gdzies lewe powietrze i nadrabia wyzszymi obrotami.
A też moze byc tak ze cos zle podlaczyles. Sama instalacja dolotu jest bajecznie prosta i nie pownino sie nic takiego objawiac jak mowisz.
2007 Toyota Camry Hybrid
Trek

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya » 2007-08-29 20:47

Mistrzu sprawdź czy za kolektorem ssącym nie wypiąlłeś przypadkiem jakiegoś wężyka,od podciśnienia.. :roll:

Coś na pewno masz luzem,a powinno byc zapięte :wink:

Pzdr. & c ya..
Obrazek

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2007-08-30 16:09

golliath pisze:Powiem tak. zrobiłem jeszcze raz reset kompa i odłaczyłem ten cienki przewód który sie podłącza do dolotu i przejechałem sie kawałek. Check engine sie nie zapaliło ani razu, przyjechałem sprawdziłęm błedy, pokazało tylko 25 mimo ze ani razu nie zapaliło sie check engine podczas jazdy, a gdybym podłaczył ten przewód tam gdzie ma iść to by mi sie zapalała lamka check engine co chwile i doszedł by błąd 16, czyli tak jak już wcześniej wspominałem. Jak jest wszystko podłaczone tak jak ma być to wyswietla błedy 16 i 25 jak odłacze cienki kabelek od dolotu to tylko błąd 25 się pojawia, a obroty cały czas takie same czy odłacze kabelek czy nie to bez róznicy, mam nadzieje ze teraz to wyszło bardziej zrozumiale.[/img]
Skasuj najpierw błędu potem potem się przejedź i zobacz czy masz. Komputer pamieta stare błędy jednorazowy odczyt ich nie kasuje.

Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 946
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Car: PROBE GT-ZE AURORA
Gallery: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K » 2007-09-09 15:44

jutro sprawdze te wszystkie przewody raz jeszcze czy wszystko jest podłaczone jak trzeba ale przegladałem tak na szybko to niby wszystko jest na swoim miejscu, błedy pokasowane jednak dalej wyswietla te same a obroty nadal te same czyli poyzej 1000 a zauwazyłem ze jak sie dobrze jeszcze silnik nie rozgrzeje to jeszcze spadna na te 650 ale jak mu juz podgazuje to 1000 i wiecej, no nic jutro sprawdze na spokojnie te przewody i sie odezwe, aha a ten zawór recyrkulacji spalin to jak wyglada ? czy to moze jest ta plastikowa kosteczka przykrecana do orginalnej obudowy filtra gdzie ida do niej przewody ?

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya » 2007-09-09 16:08

Zawór egr jest z tyłu silnika/głowicy,od strony skrzynii biegów - jest przykręcony do głowicy i połączony rurką z tylnim kolektorem wydechowym,a na zaworze egr masz czujnik ,który wysyła sygnał do ecu.

To o czym piszesz czyli ta kostka to selenoid/elektrozawór,od sterowania ciśnienia paliwa w szynie paliwowej(tam gdzie są wtryski).
Obrazek

totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Gallery: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) » 2007-09-09 22:21

powiem tak, niedawno zakładałem dolot i pekła mi ta guma przy przepustnicy (tam gdzie jest ta harmonijka) od dołu, ze po załozeniu nic nie było widac, sprawdz i to
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/

Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Car: Focus 2004r. TDCI
Gallery: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound » 2007-09-10 07:55

Witam.Mam mały problem, mianowicie wczoraj wymieniałem uszczelkę pod pokrywę zaworów tylną.Wydaje mi się że wszystko zostało poskładane jak należy, ale dziś rano wyszły małe jaja.Rano odpalił bardzo ładnie i trzymał obroty, problem się zrobił jak silnik zaczął się nagrzewać, nie działa ogrzewanie(nadmuch działa, mogę zmieniać) i obroty na luzie stoją na 1,500rpm i co jakieś 10s. gwałtownie spadają do tysiąca i wracają na 1,500rpm.Czy ktoś orientuje się co się mogło stać?Pozdr
Let The Galaxy Burn....

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-09-10 08:16

Możesz wyszukać frazę "falujące obroty", ale najpierw znajdź opis jak odpowietrzyć układ chłodzenia (P.I.M.P.O podawał przepis w kwietniu 2006).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Car: Focus 2004r. TDCI
Gallery: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound » 2007-09-10 08:54

Właśnie miałem dopisać czy to mogą być objawy zapowietrzenia układu :lol: Jak zdejmowałem kolektor to odpiąłem wężyk z płynem i prawdę mówiąc parę litrów wyciekło a jeszcze nie dolewałem :oops: Pozdr
Let The Galaxy Burn....

Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 946
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Car: PROBE GT-ZE AURORA
Gallery: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K » 2007-09-13 15:36

dzisiaj wszystko dokładnie sprawdziłem wszystkie kabelki są na swoim miejscu nic nie jest odłączone jedynie poza cienkim kabelkiem który idzie do dolotu obok tej grubszej rurki odłaczyłem go bo juz mnie wkurzało to pojawiajace sie check engine co jakies kilkanascie sekund a czy kabelek jest podłaczony czy nie to obroty takie same czyli od 1000-1400, moze cos faktycznie nawaliło jesli tak to co to moze byc ? czy te oba błedy sa ze soba jakos powiazane ? czyli zawór recyrkulacji spalin i regulator cisnienia paliwa ? bo to chyba niemozliwe zeby 2 rzeczy padły w tym samym czasie, moze wymienic jedna z tych rzeczy ? co radzicie ?

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya » 2007-09-14 13:48

Hmm po prostu mógł ci nawalić selenoid od cisnienia paliwa-sprawdź go :arrow: FPRC

Co do egr to możliwe,że ci się minimalnie przyciął i być może silnik próbuje wyrównać obroty przechodząc w tryb awaryjny gdyż otwarcie zaworu na wolnych obrotach powoduje zadławienie silnika wskutek zbyt dużej ilości spalin w stosunku do powietrza oraz tym samym jest nieszczelność w układzie dolotowym -takie moje gdybanie :roll:
No chyba,że selenoidy egr ci też nawaliły :arrow: EGRC & EGRV
Sam zawór egr możesz sprawdzić poprzez podłaczenie wężyka,który wkładasz w usta :twisted: i zasysasz i powinno być wyraźne klik czyli membrama w zaworze się podnosi i opada :wink:
Ja tak miałem,że ładnie niby chodził sam zawór ale nie do końca się idealnie zamykał i auto mi gasło i głupiało - sprawdź to również.

Chociaż musiałby być to niesamowity zbieg okolicznośći,żeby tak wszystko naraz się uwaliło :roll: Może jakieś wężyki źle podłączyłeś :?:
Tu masz schemat co i jak :
Obrazek

Pzdr. & c ya..[/url]
Obrazek

Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 946
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Car: PROBE GT-ZE AURORA
Gallery: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K » 2007-09-26 00:29

dzięki za schemat, moze to faktycznie selenoidy nawaliły bo teraz mam tak ze jak sa podłaczone wszystkie kabelki do dolotu razem z tym cienkim obok grubego to auto po jakims czasie spada z obrotów i zaczyna sie dławić tzn prawie ze gaśnie a jak odłacze ten cienki to spowrotem wysokie, zmieniłem tez przewody selenoidów na miękie to zauwazyłem ze cisnienie je zciska i blokuje to przepływ powietrza, a chyba nie powinno tak byc wiec pewnie selenoid lub selenoidy kaput, niebawem je zmienie i zobacze co sie będzie działo

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya » 2007-09-26 04:40

słuchaj posprawdzaj to wszystko ,bo cały czas masz ewidentnie problem z lewym powietrzem,a co jeszcze sprawdź dokładnie połączenie węża,od odmy (tak ten gruby wąż) co wchodzi do rury,od dolotu oraz masz kolanko i gumkę uszczelniającą rurę dolotu - sprawdź tą gumkę,bo nie jest to super uszczelnienie i pod tą gumką może ci coś przepuszczać również 8)

P.S. i najwyższa pora żebyś w stopce dopisał jako masz model Probe :wink:
Pzdr. & c ya..
Obrazek

Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 946
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Car: PROBE GT-ZE AURORA
Gallery: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K » 2007-10-26 15:43

Witam, w końcu znalazłem troche czasu zeby pogrzebac przy aucie, założyłem spowrotem orginalny filtr powietrza aby sprawdzic czy auto bedzie sie zachowywało tak samo jak na stożku, nie ma róznicy to samo co było, obroty powyzej 1000. Jednak znalazłem przyczyne całego zamieszania przynajmniej tak mi sie wydaje, wyjscie podcisnienia (w dolocie) w tym kolanku co idzie do kolektora było zapchane jakąs gliną nie wiem skad sie tam wzieła i prawdopodobnie tak juz było od samego poczatku bo nie sprawdzałem. Wywaliłem ten syf załozyłem spowrotem dolot i zresetowałem kompa, nie wyswietla juz jednego z podanych przeze mnie błedów pojawia sie tylko bład 25, czy to zapchane wyjscie podcisnienia mogło narobić takich szkód jakie opisuje ? a moze ten bród który tam siedział poszedł dalej i pozatykał cały obieg, jak to mozna sprawdzic ? i czy sam bład 25 moze byc przyczyną tego ze auto sie tak zachowuje ? bo mam mozliwosc kupienia tych czesci w miare w przystepnej cenie i nie wiem czy kupić tylko ten zawór czy tez moze selenoid ten na którym wczesniej komputer wskazywał bład ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”