Zepsulem szyne paliwowa :) - jak naprawic

Awatar użytkownika
screemer
Posty: 25
Rejestracja: 2004-11-02 16:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Zepsulem szyne paliwowa :) - jak naprawic

Post autor: screemer »

Wzielo mnie cos na zrobienie porzadku z silnikiem (taki maly remoncik - rozkrecenie, przeczysczenie, pomalowanie) - i juz na wstepie dalem ciala. Odkrecilem szyny paliwowe od kolektora (silnik KL), odkrecilem od nich listwy prowadzace napiecie do wtryskiwaczy i ... srubokretem (teraz juz wiem ze to bestialstwo) chialem usunac wtryskiwacz z szyny (nie pomyslalem ze do tego potrzebne sa specjalne narzedzia ). Lekko sie naruszyl i teraz moge sobie nim pokrecic dookola. Problem w tym ze w koncu ktos mnie uswiadomil, ze to nie najlepszy pomysl zeby te wtryski wyciagac i teraz mam problem bo 5 wtryskiwaczy siedzi jak trzeba a ten jeden jest naruszony. (A w ogole to chcialem go wyciagnac, zeby przy lakierowaniu listwy sie nie zabrudzil)

Pytanie takie - jak "domowym sposobem" ten wtryskiwacz wcisnac na swoje miejsce (oczywiscie tak, zeby normalnie pracowal)

PS: Przepraszam za brak polskich ogonkow, ale nie mam polskich czcionek w systemie.

PS2: O jezu ale ja tu dawno nie pisalem - zapomnialem napisac ze teraz jezdze Ford Probe IIgen 24v, a nie tak jak jest w stopce LX'em
Fiat Qubo 1.3 Mjet :)
--------------------------
bylo:
Ford Probe 24V - UK '97 (pier. rej. 03.98 :) )
Ford Probe Igen 3.0 LX
--------------------------
Artyy
Posty: 24
Rejestracja: 2009-01-16 16:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Gora - okoloce

Re: Zepsulem szyne paliwowa :) - jak naprawic

Post autor: Artyy »

Wtryski się wyciąga, cały układ wtryskowy jest rozbieralny tylko nie za pomocą śrubokręta.
W twoim wypadku musisz wyciągnąć ten wtrysk teraz i sprawdzić czy go nie uszkodziłeś pchając ten śrubokręt tam (miedzy innymi uszczelki).
Ja robię teraz kapitalkę silnika KL i wtryski wyszły normalnie. Musisz ściągnąć uszczelkę na końcówce wtryskiwacza wystającej z listwy.
Jak już go wyciągniesz (ja to robię delikatnie poklepać małym młotkiem w listwę gdzie jest zamocowany wtrysk) wymień uszczelki na wtrysku.
Jak gniazdo wtrysku jest wyczyszczone i uszczelki nie są rozciągnięte wtrysk powinien sam wskoczyć na miejsce jak go dociśniesz ręką.
Na końcu dociągniesz go listwa z przewodami i będzie ok.

Mogę ci przesłać rysunek jak jest zbudowany układ wtryskowy, jak coś to daj znać.
Awatar użytkownika
screemer
Posty: 25
Rejestracja: 2004-11-02 16:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: Zepsulem szyne paliwowa :) - jak naprawic

Post autor: screemer »

Juz jest ok - docisnalem go listwa ;)
Fiat Qubo 1.3 Mjet :)
--------------------------
bylo:
Ford Probe 24V - UK '97 (pier. rej. 03.98 :) )
Ford Probe Igen 3.0 LX
--------------------------
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Na wolnych obrotach nie pracuje jeden wtryskiwacz

Post autor: derek »

Przeniosłem z działu "I Generacja"
Maxxum


Chodzi o Probka 2.0 ale podpinam sie tutaj bo problem podobny.

Na wolnych obrotach nie pracuje mi 3 cylinder, zwiększając obroty cylinder pali przerywając a powyzej 2000 jest już OK.
Iskra jest i nie wypada (sprawdzone lampą stroboskopową) , zapłon ustawiony, wolne obroty stoją idealnie na 700/min, Probek odpala normalnie, nie gaśnie, powyżej obrotów 2000 ciagnie pięknie i idzie już jak burza.
Filtr paliwa nowy, swiece i kable WN wymienione,kopułka czyszczona. Wyglada ze na wolnych obrotach nie podaje paliwa na 3 cylinder-jak zdejme wtyczke z 3 wtrysku to nie ma róznicy w pracy silnika a jak zdejme z innego to silnik prawie gasnie.
Problem jest na zimnych i na gorącym silniku. Jesli chodzi o błedy diagnostyczne to wyświetla usterke sondy lambda ale to chyba nie ma tu znaczenia.

Chce wymienic (albo przeczyscic) ten trzeci wtrysk i mam pytanie czy jest to prosta robota? Może jakies wskazówki odnosnie demontażu listwy wtryskowej i ew. odlączenia wtryskiwacza od listwy.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Nie pracują dwa wtryski

Post autor: wujeksex »

derek pisze:Chce wymienic (albo przeczyscic) ten trzeci wtrysk i mam pytanie czy jest to prosta robota? Może jakies wskazówki odnosnie demontażu listwy wtryskowej i ew. odlączenia wtryskiwacza od listwy.
Cała listwa przykręcona jest na 2 śruby. Podczas zdejmowania jej patrz uważnie, żeby nie zgubić takich plastikowych pierścieni, które są na czubkach wtryskiwaczy.
Nie pamiętam jak wtrysk mocowany jest do listwy, ale wiem, że nie miałem problemów z demontażem.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: Nie pracują dwa wtryski

Post autor: derek »

wujeksex pisze: Cała listwa przykręcona jest na 2 śruby. Podczas zdejmowania jej patrz uważnie, żeby nie zgubić takich plastikowych pierścieni, które są na czubkach wtryskiwaczy.
A po odkręceniu tych 2 śrub wtryskiwacze wychodzą bez oporu z kolektora razem z listwą? siedzą tam luźno czy trzeba bedzie je jakoś siłowo wydłubać?
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Nie pracują dwa wtryski

Post autor: wujeksex »

Siedzą luźno, tylko tak jak wyżej pisałem uważaj, by nie pogubić tych pierścieni, które są na czubkach wtrysków. Niektóre mogą zostać w kolektorze, a nie na wtryskach.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Zepsulem szyne paliwowa :) - jak naprawic

Post autor: 2Ya »

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”