obroty ale tym razem inaczej

Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Gallery: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

obroty ale tym razem inaczej

Post autor: Quaki » 2004-05-20 00:40

Takiego czegos chyba jeszcze nie bylo ale moze ktos sie spotkal juz i moze cos poradzi
Jak jade swoim autkiem to jak dodam gazu i puszcze noge z gazu to mi obroty spadaja do jakichs 200 obr/min (najnizsza kreska) i za moment rosną do normalnych i tak zostaja az do nastepnego dodania gazu Ustawilem prawie 1000 obr na biegu jaloym bo mi czasami autko gaslo teraz te czasami gasnie jak spadna do niskich obrorotow teraz raczej nie gasnie ale czasami mu sie zdarzy za diabla nie wiem co to. Moze ktos mial podobnie ?
pozdrawiam i bede wzieczny za wskazowki
ps Autko to 2,5 V6 93 rok

mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Car: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj » 2004-05-20 03:35

przeczytaj to http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=1461
u mnie problem zaczynal sie na filtrze powietrza

Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Gallery: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki » 2004-05-20 18:44

Hmm no tak tylko ze ja mam stozek i jeswt czysty jak lza idac dalej jest przeplywomierz i wyszystko fajnie tylko jak go sprawdzic ? oto jest pytanie moze ktos ma opornosci itp. uwaga sprawdzanie przyzadmi typu oscyloskop odpada bo nie kupie oscyloskopu zeby sprawdzic czemu mi obroty faluja hehe co do selenoidu to powiem ze nie sprawdzalem a sprawdze i pwoiem co mi bylo jak znajde
pozdrawiam

rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick » 2004-05-21 09:38

Quaki pisze:Hmm no tak tylko ze ja mam stozek i jeswt czysty jak lza idac dalej jest przeplywomierz i wyszystko fajnie tylko jak go sprawdzic ? oto jest pytanie moze ktos ma opornosci itp. uwaga sprawdzanie przyzadmi typu oscyloskop odpada bo nie kupie oscyloskopu zeby sprawdzic czemu mi obroty faluja hehe co do selenoidu to powiem ze nie sprawdzalem a sprawdze i pwoiem co mi bylo jak znajde
pozdrawiam
Może to ci zainteresuje, ja miałem coś podobnego i czasami nawet gasł. Rozwiązanie było proste : luźna wtyczka od czujnika położenia przepustnicy, rozebrałem ją i poodginałem te mąsieżne blaszki (były poprostu "spłaszczone i nie zwierały dobrze, można to zrobić grubą igłą do szycia-tylko ostrożnie żeby nie upierniczyć) złożyłem całośc i od tamtego czsu żadnych problemów z obrotami :D . Sprawdzisz to łatwo poruszaj na pracującym silniku tą wtyczką , jeżeli jest luźna i silnik zmienia obroty to jest to, powodzenia

Gość

Post autor: Gość » 2004-05-21 11:43

jest pare możliwości w przypadku spadających obrotów:
- tak jak pisał Rick
- coś z potencjometrem przepustnicy
- coś z regulatorem biegu jałowego
- syfiaste paliwo... miałem identyczne objawy (mechanik kazał zmienić na początek stację paliw i rzeczywiście obyło się bez kosztów ! :wink: )

Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Car: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek » 2006-01-20 19:26

Quaki, pomogło? Mam to samo. Faluje, gasnie itp. Co zrobiłeś?
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Gallery: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger » 2006-01-21 18:36

As the engine gets older, the air intake will get clogged up. This procedure will help you clean the system and return smooth running to your V6.

1. Remove the air intake hose from the air inlet manifold (you may need to remove the air filter to make enough room to make this possible.
2. Spray carb cleaner (Halfords sell it) into the air intake and you will notice that the liquid turns black as it runs away. This is washing the soot from the hard to reach areas. Make sure you spray up into the idle speed adjustment screw shaft.
3. Manually open the intake butterfly by rotating the throttle cable cam. Clean the edge, the back and the surrounding area of the butterfly flap.
4. Locate the stop bolt that controls where the butterfly valve sits at rest. Adjust this until the butterfly valve is completely shut.
5. Reconnect the air hose.
6. Start the engine. The engine may be difficult to start and will run rough for the first few seconds.
7. You will probably notice the engine revs are now wrong at idle.
8. Stop the engine.
9. Short out the Ten and GND pins of the diagnostic block.
10. Restart the engine.
11. Use the idle screw to adjust the tickover speed to 650 - 700rpm
12. Stop the engine
13. Remove the wire from the diagnostic block
14. Restart the engine and ensure that tickover is now correct. It may need a run before this settles down properly.


przetlumacz sobie ,zrob jak jest napisane,ja mialem tak samo z obrotami i mi pomoglo
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]

KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Gallery: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI » 2006-01-21 19:39

Obrazek
:arrow: Sprawdz ten przewód ja też miałem stoża i jak tego nie podłączyłem to obroty falowały.
:arrow: A to jak spada za nisko a potem wraca to nie faluje??
Ostatnio zmieniony 2006-01-21 21:45 przez KALI, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-01-21 21:30

Nie tyle falują co spadają za nisko 8)

Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Car: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek » 2006-01-21 23:38

Przewod mam podpięty do kolanka (przepustnica-przepływka).
Jak ktos mi przetłumaczy to zrobie co pisze jagger. A może to to co squad pisze tu: http://www.autobrama.pl/turbo123/module ... age&pid=29

Tak czy inaczej, jak znajde chwile czasu to podjade do MIHa. Sam za te rzeczy sie nie lapie a mechaniką miejscowym podziekuje
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”