Wywalenie VRIS

Awatar użytkownika
Benet
Posty: 455
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Car: Ford Probe 96' 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Wywalenie VRIS

Post autor: Benet » 2016-09-25 22:46

UWAGA :!:
Nie jest to zapowiedź żadnego grubego "projektu", tylko czysto hipotetyczne pytanie :lol:
Mimo, że sprawa dotyczy silnika FS zakładam temat w dziale KL, bo dotyczy ono VRIS.
Otóż silnik FS-ZE jest wyposażony w ten system i zastanawia mnie czy dobry aftermarketowy kolektor dolotowy może go zastąpić.
Silnik FS-DE nie posiada takich bajerów i przy potencjalnym swapie za dużo trzeba by było w elektronice grzebać żeby to w ogóle było opłacalne.
Tak więc czy VRIS można wywalić zachowując nominalną moc i moment :?:
Probe 96' 2.0 EURO

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10498
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wywalenie VRIS

Post autor: Kocureq » 2016-09-26 07:45

VRIS można zastąpić dobrym kolektorem. Warto to zrobić komplecie dolot - wałki - wydech u tunera, wtedy przeliczy wszystko żeby ładnie razem współgrało.

Nie będziesz miał idealnie tych samych parametrów Nm i KM co seria, ale można wykręcić więcej lub przesunąć przebieg momentu / mocy w lepsze miejsce na wykresie. Z drugiej strony - po prostu włożenie jakiegoś kolektora na pewno da gorsze wyniki niż seria :)

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Wywalenie VRIS

Post autor: mysz » 2016-09-26 07:59

Benet pisze:UWAGA :!:
Nie jest to zapowiedź żadnego grubego "projektu", tylko czysto hipotetyczne pytanie :lol:
Mimo, że sprawa dotyczy silnika FS zakładam temat w dziale KL, bo dotyczy ono VRIS.
Otóż silnik FS-ZE jest wyposażony w ten system i zastanawia mnie czy dobry aftermarketowy kolektor dolotowy może go zastąpić.
Silnik FS-DE nie posiada takich bajerów i przy potencjalnym swapie za dużo trzeba by było w elektronice grzebać żeby to w ogóle było opłacalne.
Tak więc czy VRIS można wywalić zachowując nominalną moc i moment :?:
Zarówno fs-ze jak i fs-de posiadały system vics. Tylko silniki fs go nie posiadały.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”