Strona 1 z 1

Wywalenie VRIS

: 2016-09-25 22:46
autor: Benet
UWAGA :!:
Nie jest to zapowiedź żadnego grubego "projektu", tylko czysto hipotetyczne pytanie :lol:
Mimo, że sprawa dotyczy silnika FS zakładam temat w dziale KL, bo dotyczy ono VRIS.
Otóż silnik FS-ZE jest wyposażony w ten system i zastanawia mnie czy dobry aftermarketowy kolektor dolotowy może go zastąpić.
Silnik FS-DE nie posiada takich bajerów i przy potencjalnym swapie za dużo trzeba by było w elektronice grzebać żeby to w ogóle było opłacalne.
Tak więc czy VRIS można wywalić zachowując nominalną moc i moment :?:

Re: Wywalenie VRIS

: 2016-09-26 07:45
autor: Kocureq
VRIS można zastąpić dobrym kolektorem. Warto to zrobić komplecie dolot - wałki - wydech u tunera, wtedy przeliczy wszystko żeby ładnie razem współgrało.

Nie będziesz miał idealnie tych samych parametrów Nm i KM co seria, ale można wykręcić więcej lub przesunąć przebieg momentu / mocy w lepsze miejsce na wykresie. Z drugiej strony - po prostu włożenie jakiegoś kolektora na pewno da gorsze wyniki niż seria :)

Re: Wywalenie VRIS

: 2016-09-26 07:59
autor: mysz
Benet pisze:UWAGA :!:
Nie jest to zapowiedź żadnego grubego "projektu", tylko czysto hipotetyczne pytanie :lol:
Mimo, że sprawa dotyczy silnika FS zakładam temat w dziale KL, bo dotyczy ono VRIS.
Otóż silnik FS-ZE jest wyposażony w ten system i zastanawia mnie czy dobry aftermarketowy kolektor dolotowy może go zastąpić.
Silnik FS-DE nie posiada takich bajerów i przy potencjalnym swapie za dużo trzeba by było w elektronice grzebać żeby to w ogóle było opłacalne.
Tak więc czy VRIS można wywalić zachowując nominalną moc i moment :?:
Zarówno fs-ze jak i fs-de posiadały system vics. Tylko silniki fs go nie posiadały.