EGR uszkodzony i co dalej

Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

EGR uszkodzony i co dalej

Post autor: Quaki »

W koncu moj probek wydal z siebie ze mam uszkodzony EGR. Wczesniej jak sprawdzalem w zwiazku z obrotami to nic komp nie wskazywal teraz kody 8, 10, 16 :(
A teraz pytanie co do EGR mam drogi ale jak to cholerstwo wykrecic (chodzi mi o ta rurke co idzie do kolektora ) jakby ktos mial jakis sposob to bylbym wdzieczny u mnie zardzewiala i zapiekla sie i nie moge jej ruszyc i do tego jakos tak chyba ta nakretka jest lekko zniszczona bo zaden klucz nie pasuje tak jak powinien (moze jaki to klucz ktos wie)
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Gość

Post autor: Gość »

8 i 10 to zapewne wyciagnieta wtyczka z przeplywomierza, a w skrocie przeplywomierz i czujnik temperatury powietrza umieszczony w nim. Usun to, a dopiero pozniej zajmij sie EGRem. O ile mnie pamiec nie myli, to kod 16 powinien wtedy sam zniknac. Jesli tak nie bedzie zresetuj kompa i sprawdz ustawienie wolnych obrotow i kat zaplonu przy zwartych stykach TEN i GND w gniezdzie Diagnose.
Gość

Post autor: Gość »

No wlasnie greyg ma racje. Skutki moga byc takie ze tamte kody moga miec dzuo wspolnego z EGR i nie potrzebnie bedziesz go wyjmowal. A poza tym to ja bym zaslepil tew dwa otwory aby nie gromadzic tego nagaru w silniku.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

egr jet na pewno uszkodzony bo to widac golym okiem ten czujnik na nim jest rozwalony jak nie dam rady wykrecic to sam czujnik wymienie ale czy on siedzi tylko u gory czy jest w calosci z EGR-em? Mam drogi tylko nie moge tego dziadostwa wykrecic co do przeplywomierza to mozliwe ze cos nie tak jak juz wyjolem to go przeczyszcze i wtedy zobacze
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

A wiec ja jestem po wymianie EGR-a jakby ktos mial klopoty to sluze pomoca jak tylko bede mial czas to napisze jak go wymienic nie majac kanalu (bo i tak by sie nie przydal) jakie sa potrzebne klucze i co najlepiej odkrecic zeby tam dojsc wszystkim dziekuje za pomoc.
Czujnik zostawilem stary bo okazalo sie ze jest tylko ta oslonka przesunieta ale to chyba byl blad bo okazuje sie ze znowu mam blad 16
:( pomimo tego ze nie ma juz bledow 8 i 10 :(
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

jeszcze jedno pytanie do EGR-a

Post autor: Quaki »

W sumie co on robi bo wedlug servisowki to wplywa tylko na emisje spalin.
Po wymianie mam znowu kod 16 czyli "EGR valve position sensor" w servisowce wyczytalem ze to ten sensor ktory znajduje sie na gorze zaworu i informuje komputer o jego otwarciu lub zamknieciu.
Zniknely kody 8 i 10 czyli tak jak radziliscie ale co teraz ?
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

Spala jeszcze raz nieprzepalone spaliny... czy jak to nazwać.
Kiedyś chciałem się dowiedzieć i znalazłem opcją Szukaj na forum.
Polecam!
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Sory ja chyba zle sformulowalem pytanie ja wiem co to jest EGR i do czego sluzy w teorii tylko chcialbym sie dowiedziec jak bedzie sie zachowywalo autko z niesprawnym czujnikiem w EGR (spadek mocy ? ) i jednoczesnie jak sprawdzic czy czujnik ten jest dobry tylko blagam nie piszcie ze sprawdza sie go montujac nowy z fabryki bo taki madry to i ja jestem
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Gość

Post autor: Gość »

Mozesz go zaslepic na wydechu i na dolocie do glowicy.Zadenej mocy nie stracisz gdzyz EGR ma za cel zmiejszyc toxycznosc spalin. Ja bym go proponowal odlonczyc Ale go miec podpietego elektronicznie bo ECu bedzie ci wysylal cody bledu. Jesli jestes pewny ze masz go posutewgo to ja ma na zbyciu jeden chyba musze zobaczyc z 93 rok.
Awatar użytkownika
tco_tm
Posty: 7
Rejestracja: 2004-03-22 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tco_tm »

Quaki pisze:chcialbym sie dowiedziec jak bedzie sie zachowywalo autko z niesprawnym czujnikiem w EGR (spadek mocy ? )
Jesli komputer zanotuje niesprawnosc czujnika polozenia zaworu EGRu, to przechodzi automatycznie w tryb "safe mode", gdzie EGR (i pare innych rzeczy) w ogole nie jest sterowane. Na desce rozdzielczej swieci sie "check engine". Ogolnie zawsze oznacza to pogorszenie osiagow.

Natomiast jesli zawor EGR zawiesi sie w pozycji otwartej, to jeszcze dodatkowo spadna osiagi, poniewaz do cylindrow bedzie dostawalo sie gorace (rzadkie) powietrze, oraz zawierajace mniej tlenu - dlatego sprawnie dzialajacy system EGR jest odlaczany przy pelnym otwarciu przepustnicy.
626 Cronos FS CD4E A-Spec ...is gone now | Klub MazdaSpeed
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

tco_tm spuzniles sie juz wymienilem ale dzieki za zainteresowanie:)
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Gość

Post autor: Gość »

Moze spadł ci jakis wezyk? Ja nieraz jak wyciagalem obudowe filtra powietrza to tam wchodzi wezyk od powrotu i jak go zapomnialem zalozyc to pokazywal kody
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

ja mam z tym problem bo nie mam oslony filtra bo mam stozek :)
a wezyk sobie wisi normalnie w atmosferze tylko ze czasmi go sprawdzam czy aby nie jest zabrudzony :)
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Gość

Post autor: Gość »

No to wsio jasne. Ja tez mam stozek ale wezyk podlaczylem. Jak go zdejme to swieci :D :D :D
Gość

Post autor: Gość »

Z wezykiem to logiczne, bo sie elektrozawory nie zalaczaja i PCM to widzi. EGR mozna ladnie i latwo odciac, ale trzeba przy okazji nieznacznie oszukac pare sygnalow o kilka stopni wartosci. Zalezy to jeszcze od tego czy mamy rocznik po 95 r., gdzie jedna sonda lambda jest za katalizatorem.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

egr znowu :(

Post autor: Quaki »

Niby nic ale mnie to denerwuje pali mi sie check engine (czasami przy roznych obrotach jak przegazuje to znika ) objawy wskazywalyby na sonde lambda ale to nie ona (komp nie pokazuje juz sondy) pomimo ze ostatnio mialem kody do sondy byl to chyba problem z kostka bo teraz juz kod nie wystepuje ale nadal jest kod 16 czyli EGR i tutaj jest problem wymianialem juz sensor w EGR i nie usmiecha mi sie robic tego ponownie(pomijam fakt ze nie mam juz 3 sztuki) stad pyatnie za 1000pkt. kto wie jaki sygnal podaje czujnik EGR do kompa moze dalo by sie zrobic zeby wilk byl syty i owca cala czyli zatkac EGR (bo i na cholere mi recylkulacja spalin a podac na kompa jakis sygnal na przyklad z odpwoiednio zaprogramowanego sterownika zeby oszukac komputer
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
pavoolon
Posty: 63
Rejestracja: 2005-05-11 20:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: pavoolon »

najlepiej sprawdzic, ja mam u siebie zaslepiony moneta (zawsze pare Nm wiecej) tyle ze nie w Probe a w Nissanie z 2000 roku z systemem EOBDII i zupelnie nic sie zlego nie dzieje
sprzedam Nissana Almerę 606 889 350 Obrazek

http://www.trader.pl/details,131,351938 ... 622471.asp
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

pavoolon nie zrozumiales ja wiem ze mozna go zaslepic to nie sjet problem problem wsytapil gdyz swieci mi sie check engine co jest mowiac krotko wq...... dlatego przed zaslepieniem chcialbym sie dowiedziec czy ktos nie wie jaki sygnal podaje do kompa EGR zeby oszukac kompa i tyle i dopiero wtedy zaslepic lub tak zmodyfiowac program w kompie zeby nie pokazywal na CE ze egr sie nie otwioera jest jeszcze jeden problem jesli zaslepisz EGR to mozesz doprowadzic do sytuacji ze bedziesz mial zbyt uboga mieszanke a wtedy o "tragedie" z wypalonymi tlokami nie trudno
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Gość

Post autor: Gość »

Pierwsze pytanie, czy wyczyściłeś zawór egr w środku ?? tak żeby się świecił jak psu jaja :D ?? Jeśli nie to zrób to, ja tak zrobiłem, wyczyściłem przesmarowałem trzpień który tam pracuje i jest git.

W 2.2GT jeśli zatkasz EGR'a samochód będzie bardzo zmulony pomimo przeprogramowanego softu. Ostatnio znajomy po podpieciu z powrotem EGR'a uzyskał doładowanie z 0,6 na 0,9, bez rzadnych innych zmian, wiec nie wiem czy jest sens go zatykać.

Mówie to oczywiście na przkładzie pierwszej generacji może w dwójce jest inaczej.
Awatar użytkownika
pavoolon
Posty: 63
Rejestracja: 2005-05-11 20:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: pavoolon »

aha no spoko, no mam nadzieje ze u mnie nic sie nie stanie bo czesc tych nissanow w ogole nie ma EGR-a a czesc ma, wiec sobie ten wynalazek zatkalem coby niutkow nie zabieral :)
sprzedam Nissana Almerę 606 889 350 Obrazek

http://www.trader.pl/details,131,351938 ... 622471.asp
Awatar użytkownika
Cisik
Posty: 64
Rejestracja: 2006-05-28 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Cisik »

A jaka jest funkcja tego wezyka przy puszce z filtrem? Bo u mnie jest odlaczony ale zadnych bledow nie wywala.
Probe II 2,5 94r
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Ciągnie powietrze do układu podciśnieniowego-filtrowane powietrze,a jak odłączony jest to ciągnie brudne :!: :shock:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Cisik
Posty: 64
Rejestracja: 2006-05-28 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Cisik »

Czyli jak?! Jak mam zaslepiony to egr mi nie dziala? Zadnych bledow nie ma i silnik normalnie pracuje.
Probe II 2,5 94r
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Teoretycznie-prawdopodobnie powinno pokazać błąd,chyba że ciągnie potrzebne powietrze z innego źródła np.pęknięty wężyk lub ktoś coś wcześniej kombinował i zrobił tak by komp nie czytał błędów dot.EGR :D
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Cisik
Posty: 64
Rejestracja: 2006-05-28 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Cisik »

Czyli jak przewod jest zaslepiony to nie ciagnie powietrza i egr nie dziala tzn nie otwiera sie i nie zamyka. A jest taka mozliwosc ze egr jest np caly czas otwarty i komp nie wskazuje bledow a brakuje podcisnienia ktore by zamykalo go i otwieralo?
Sprawdzilem przed chwila bledy i wyswietlilo nr 16. Podczas jazdy natomiast ani razu check engine sie nie wyswietlilo :o Czyli wedlug mojego rozumowania jest tak ze egr jest zamkniety i nie dziala bo silnik bardzo dobrze pracuje. Czy mozna tak jezdzic czy okaze sie za jakis czas ze bedzie mi palil 20l ???
Probe II 2,5 94r
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”