Czym przeczyścić dolot i przeływomierz powietrza.

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 92
Rejestracja: 2004-06-22 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Inowrocław

Czym przeczyścić dolot i przeływomierz powietrza.

Post autor: Jerry »

Witam,

pytanie jak w temacie, szukałem w opcji "szukaj", jest sporo na ten temat ale nie mam zielonego pojęcia czym wyczyścić dolot, a czym przepływomierz. Czy są jakieś środki?. Czy wystarczy "woda, mydło i szczotka"

pozdrowienia
Jerry
Gość

Post autor: Gość »

co do przepływomierza to z tego co wiem, to jest to stosunkowo
precyzyjne urządzenie więc nie polecam napierania szczotką.
A dlaczego masz przepływomierz usyfiony. Jest on za filtrem więc
powinien być czyściutki jeśli przez przepływomierz Ci syfy lecą
to do silnika pewnie też.
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Przepływomierz i szczotka to chyba złe połączenie :!: :lol:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 92
Rejestracja: 2004-06-22 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Jerry »

Nie wiem czy jest usyfiony, zaczęło się "falowanie obrotów", z postów wyczytałem, że polecacie przeczyścić cały układ dolotu powietrza do silnika, no i chciałem się za to zabrać. Niedawno wymieniałem filtr powietrza, jest świeży. Nie wykluczam szajsowatego paliwa, chociaż w jeżdżę na gaz i falowanie pojawia się w zasadzie tylko na gazie. Chciałbym wykluczyć ewentualne nieczystości w układzie dolotu, bo to najprostsze chyba.Chłopaki piszą też o kablach WN, solenoidach itd.
Rozumiem, żeby się samemu w to nie bawić jak się nie ma pełnej wiedzy o silniku.

Jerry
Gość

Post autor: Gość »

Jerry pisze:Nie wiem czy jest usyfiony, zaczęło się "falowanie obrotów", z postów wyczytałem, że polecacie przeczyścić cały układ dolotu powietrza do silnika, no i chciałem się za to zabrać. Niedawno wymieniałem filtr powietrza, jest świeży. Nie wykluczam szajsowatego paliwa, chociaż w jeżdżę na gaz i falowanie pojawia się w zasadzie tylko na gazie. Chciałbym wykluczyć ewentualne nieczystości w układzie dolotu, bo to najprostsze chyba.Chłopaki piszą też o kablach WN, solenoidach itd.
Rozumiem, żeby się samemu w to nie bawić jak się nie ma pełnej wiedzy o silniku.
Jak filtr był wymieniany to luz. Ja bym dolotu w to nie mieszał no chyba że są tam jakieś polne kaminie :D to trza kominiaża wezwać :twisted: .

Najlepszym lekarstwem dla Twojego probka będzie demontaż gazu zobaczysz jak odetchnie pełną pierwsia :twisted:
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Z przepływomierzem jest sprawa związana! Świeci się CHECK ENGINE?
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Gość

Post autor: Gość »

Po pierwsze to jaki masz silnik, bo w 2.0 był "goracy drut" a w 2,5 "pływające jajo". Gorącego druta nie radze dotykać szczota. A jajo mozna kupić taki środek w spraju do takich syfów, no bo chyba masz syf od oleju? I szmatka. No chyba ze jezdzisz bez filtra powietrza :D
Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 92
Rejestracja: 2004-06-22 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Jerry »

Wszystkim dziękuję za porady, przepływomierz to "pływające jajo", silnik 2,5l V6. Długo nie odzywałem się, teraz wiem co było przyczyną falujących obrotów, główną przyczyną. Opiszę w dziale LPG, nie będę mieszał tematów.

Jerry
2.5L, V6 Rio Red
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

przeplywomierz

Post autor: jagger »

jak wyczyscic dobrze przeolywomierz w v6??
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: max »

Ja bym z tym czyszczeniem uważał, generalnie sie go chyba nie czyści trzeba uważać bo można go uszkodzić. A skąd pomysł czyszczenia przepływomierz daje jakieś błędne odczyty lub tym podobne
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

....hmmm wyczytalem gdzies na forum ze brudny przeplywomierz moze byc przyczyna skakania obrotow, no i stad pytanie
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
KrzychuSiem
Posty: 22
Rejestracja: 2004-11-17 19:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: KrzychuSiem »

Witam !
W moim autku miałem falujące obroty, wyczytałem na forum , że przyczyną tego może być właśnie zabrudzony przepływomierz , wziąłem wykręciłem , przedmuchałem sprężonym powietrzem , trochę poczyściłem szmatką i obroty powróciły do normy. Nie wiem czy w ten sposób go uleczyłem ale ( może to tylko subiektywne odczucie ) po tym "czyszczeniu " autko tak jakby lepiej się bujało.Więc może warto od czasu do czasu zajrzeć w to miejsce naszego silnika i odgarnąć z tamtąd pajęczynę jakowąś ? :lol:
Ford Probe 2.5 V6 95 Czarny
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

wlasnie i oto mi chodzilo,ja tez przeczyszcze te jajko i zobaczymy co wtedy
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

może też nie być uszczelki przepływomierza. Powoduje to dostawanie się "na lewo" powietrza i powoduje spadek mocy i "falujące obroty".
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”