solenoid!

Awatar użytkownika
SKÓREK
Posty: 23
Rejestracja: 2004-07-01 11:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Polska

solenoid!

Post autor: SKÓREK »

Panowie problem.
Przy zapaleniu silnika "silownik"tego urzadzenia sie sciąga tak jakby cos go zassało odrazu na niskich obrotach,a Shutter Valve Actuator(vris2) jest w stanie spoczynku czyli silownik rozciagniety.I tak jest caly czas nawet przy dodawaniu gazu do 6000rmp.

Pytanie czy tak musi byc?Czy Shutter Valve Actuator(vris1)powinien dziac dopiero po przekroczeniu 3250rmp(czyli sciagac silownik),a Shutter Valve Actuator(vris2) po przekroczeniu 4250rmp?Ztego co wyczytalem w postach to tak powinno byc,tylko nie wiem czy te dodatkowe przepustnice sa otwarte gdy silownik jest sciagniety,czy rozciagniety?

Mierzylem rowniez napiecie miernikiem we wtyczkach vris1 i vris2 :
-silnik wylaczony,właczony zapłon -vris1 i vris2 (obydwa maja po1,8V)
-silnik właczony,vris1-14,7V, vris 2 -brak napiecia.

Dodam jeszcze ze gdy zamienilem wtyczki vrisu dzialo odwrtnie,czyli przy odpaleniu auta Shutter Valve Actuator(vris2) silownik sciagnelo(zassało),a Shutter Valve Actuator(vris1)stal w bezruchu(silownik rozciagniety.

Wychodzi na to ze obydwa Shutter Valve Actuator(vris1 i vris2) dzialają.

Napiszcie mi co jest zle a co dobrze.

Przewody podcisnieniowe sprawdzilem wedlug schematu i wszystkie ok.Nic nie pomylone.

Dziekuje zainteresowanym![/img]
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Awatar użytkownika
SKÓREK
Posty: 23
Rejestracja: 2004-07-01 11:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Polska

Post autor: SKÓREK »

Zapomnialem napisac w pierwszym zdaniu, ze majac na mysli "silownik tego urzadzenia sie sciąga " chodzi mi o Shutter Valve Actuator(vris1)
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Gość

Post autor: Gość »

Napisze troche w skrocie, bo pozno jest :D

Jesli znalazles w starych postach rysunek zasady ich dzialania, to masz jasnosc co do ich prawidlowego dzialania w warunkach jazdy. Nie jest mozliwe sprawdzenie prawidlowego dzialania VRISow jesli nie ma sygnalu dla PCM odnosnie predkosci (na postoju predkosc = zero). Dodatkowo PCM z oznaczeniami KL01 i KL07 maja blad fabryczy w oprogramowaniu i sa z tym dodatkowe problemy. Co dziwne, to nie wszystki w/w sterowniki wykazuja te problemy.

jak nie zapomne, to jutro bardziej szczegolowo to opisze
Awatar użytkownika
SKÓREK
Posty: 23
Rejestracja: 2004-07-01 11:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Polska

Post autor: SKÓREK »

Z tego co ja zrozumialem to Shutter Valve Actuator powinny sie otwierac przy wyzszych obrotach,a u mnie niestety tak nie jest.Jeden z nich odrazu przy rozruchu silnika sie otwiera(lub zamyka ,bo nadal nie wiem w jakiej pozycji jest zamkniety i otwarty) tak jak opisalem wyżej.

Jak jest w waszych autach podczas postoju?
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Oczywiście działanie VRISU jest zależne od prędkości obrotowej silnika a nie prędkości samochodu. VRIS działa tylko gdy przepustnica jest "szeroko otwarta" czyt. "gaz do dechy" i działa tak jak jest to opisane w tym temacie:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=1273
Oba solenoidy sterujące zaworami VRISu działają tak samo czyli: jest napięcie=>jest próżnia=>siłownik "zassany"=>zastawka otwarta.
Czyli w zakresie 0..3250 rpm oba są zamknięte, ALE wtedy gdy VRIS pracuje czyli gdy przepustnica jest szeroko otwarta, w stanie 'spoczynku' (zawsze gdy jedziesz normalnie) VRIS1 jest otwarty a VRIS2 zamknięty. U Ciebie jest ok.

I nie musisz robić 'upgrade BIOSU' bo nie ma w nim błędu :lol:
Pozdrawiam, Rafał.
Gość

Post autor: Gość »

Opis ladny, tylko jak nie grzebales w EPROMie PCM, to nie pisz nic o bledach, o ktorych nie masz bladego pojecia. Problem zostal rozwiazany dopiero w 2002 - przynajmniej tak jest datowany schamat, za pomoca ktorego mozna powyzsza wade ominac. Zanim cos napiszesz Raf, jedz na hamownie obciazeniowa i sprawdz. Moze Cie spotkac wielkie rozczarowanie jak mnie kiedys.

P.S. Blad nie wystepuje we wszystkich PCMach, ale ze byly rozne prawie w kazdym roczniku nie bede tego dokladniej opisywal.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Nie mam czasu ani ochoty prostować bredni które wypisujesz, znudziło mi się, więc jak nie przestaniesz to cię po prostu wywalę (w ramach walki o odpowiedni poziom forum).
Pozdrawiam, Rafał.
Gość

Post autor: Gość »

to sie wal i cytuj dalej serisowki - milej pogody :twisted:
Awatar użytkownika
t0mpre
Posty: 695
Rejestracja: 2003-03-07 19:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: t0mpre »

jeden madrzejszy od drugiego.

znacie takie ZAJE k.u.r.w.a BISTE slowa jak moim zdaniem albo wedlug mnie ?

brak mi ikonki :pierdzi: i :rzygi:
czas jest po to zeby wszystko nie dzialo sie jednoczesnie
Gość

Post autor: Gość »

Ehhhhhhhhhhhhhhhhhh
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Heeeeeeeeeeeeeeeee
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
t0mpre
Posty: 695
Rejestracja: 2003-03-07 19:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: t0mpre »

to co, zapalmy swieczke nieistniejacemu juz profilowi grzesia :)
czas jest po to zeby wszystko nie dzialo sie jednoczesnie
Gość

Post autor: Gość »

Raf, greyg ... mam ochotę do każdego podjechać i dać Wam po paszczu... hyh normalnie takiej dziecinady to jeszcze nie widziałem. Brak mi słów. Na Picassoo wieszacie psy i na gościach którzy wg Was mają blade pojęcie a zamiast sie normalnie dogadać to robicie szambo że nie wiem co :!: :!: :!:
Raf -> widzę lubisz wywalać posty, ok wcale sie nie zdziwię że może to usuniesz ale... przeginasz, nie bronie greyga ale on Ci napisał normalnie a Ty mu od razu o bredniach, wywalanie kogoś z forum , i gadki o poziomie na forum ... Jaki poziom ?! A co Ty robisz ?! Udowodnij zatem takiemu delikwentowi potwierdzonymi wiadomościami że nie ma racji i tak aby się zamknął raz na zawsze w danym temacie a nie rób czegoś takiego jak teraz :!: Jak tu się nie wk....wic na Was ???
ŻE - NA - DA
Gość

Post autor: Gość »

t0mpre pisze:to co, zapalmy swieczke ...
Osikowy kołek ... :lol:
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

BIENIAS pisze:Raf, greyg ... mam ochotę do każdego podjechać i dać Wam po paszczu...
Jedź Bienias - bo chlopaki chyba juz troche przeginaja. Dokladnie tak, jak pisales - wieszaja koty na gosciach i innych, a tu co???... Nieladnie :!:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
SKÓREK
Posty: 23
Rejestracja: 2004-07-01 11:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Polska

Post autor: SKÓREK »

Mimo wszystko dzieki za odpowiedzi.
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

t0mpre pisze:to co, zapalmy swieczke nieistniejacemu juz profilowi grzesia :)
Znowu :shock: Łoda Fak :?: :idea: Hmm... :roll:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”