Filtr powietrza

Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Filtr powietrza

Post autor: KITT »

Muszę kupić filtr powietrza bo się stary się zapchał. Wszedłem sobie na stronkę K&N i widzę że są jakieś dwa rodzaje filtrów do Probe II. I co ciekawe nie ma znaczenia jaki jest silnik (to samo do 2,0 i 2,5) a ważne jest czy jest to wersja USA czy EU.

Dane techniczne wersji USA:

Obrazek

:arrow: http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2049


Dane techniczne wersji EU:

Obrazek

:arrow: http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2676

Co ciekawe wersja USA jest większa, wymiary (długość x szerokość x wysokość) 267 x 168 x 25. Wersja EU: 259 x 164 x 22.

W sklepie jest tylko wersja USA. I teraz pytanie: Czy filtr w wersji USA będzie pasował do mojej EU? Czy w wersji USA są jakieś inne obudowy filtrów? :shock:
Obrazek
Awatar użytkownika
nerVous
Posty: 238
Rejestracja: 2003-08-13 12:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: nerVous »

:twisted:wyjmij stary i porownaj :twisted:
kom. 504308665
reddi28@wp.pl
II gen.2.0 93'USA
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Tak tak, mierzyłem swój obecny filtr już jakiś czas temu. Ma wymiary dokładnie jak wersja EU. :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Mav
Posty: 73
Rejestracja: 2004-09-07 13:24
Samochód: Ford Mondeo ST220
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mav »

Ja mam wersje EU i jak dwa tygodnie temu zmienialem filtr to udalo mi sie dostac tylko wersje US. Troche ciezko obudowe filtra bylo zamknac, ale filtr wszedl :D
Pozdrawiam
:twisted: Mav :twisted:

byl srebrny Probe GT II generacji (V6/24V) - wersja europejska :arrow: teraz Duke go ujezdza
teraz jest Mondeo ST220 Performance Blue kombi :twisted:
Awatar użytkownika
labudin
Posty: 38
Rejestracja: 2005-06-20 20:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: labudin »

no a ja mam wersje USA i jak kupilem to sie okazalo ze byl to Eu i byl za maly i mosialem zamowic inny.
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Dzięki za odpowiedź. :1111_ok:

Reasumując: Jeśli trzeba kupić filtr do drugiej generacji to nie ma znaczenia silnik tylko to, czy mamy wersję EU czy USA.

Wymiary według K&N (długość całkowita x szerokość całkowita):

EU: 259 x 164

USA: 267 x 168

-----

Do admina: Może warto przenieść temat do FAQ? :roll: :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Hmmm... Coś mi się zdaje że dyrdymały Panowie piszecie. Silnik w wersji euro i usa jest taki sam więc nie ma uzasadnienia inny rozmiar puszki filtra i samego filtra. Mało tego. Mam w sumie 2 probki i jednego w częściach 1 USA i 2 euro i puszki są we wszystkich dokładnie identyczne. Mam też ekstra kupioną puszkę z filtrem wyjętą z auta USA. Ta też jest identyczna co pozostałe - co sprawdzałem przekładając filtry. Coś mi się widzi Panowie że na stronie jest byk: nie wesja EURO i USA tylko 2,0 i 2,5. Chyba że oni interpretują to tak, że wersja 2,0 była na europę.... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

PS. Filtr od 2,0 na pewno jest mniejszy - kiedyś chciałem poratować Roofia jak mu strzał gazu rozwalił puchę - niestety nie pomogłem bo miałem puszkę od 2,5... Trochę za dużą.
PS2. Filtr powinien wchodzić ciasno w puszkę i guma powinna stawiać opór przy zamykaniu by daćszczelność.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Labudin ma rację, W wersji Usa ranty filtra są pod kątem prostym a w wersji euro są zaokrąglone. Ja teraz mam wsadzony filtr z euro do typu z Usa,( z braku właściwego w okolicy) ale niestety nie jest to dobre rozwiązanie, obudowa filtra jest niedomknieta i jest problem.( ciągnie powietrze przed filtrem..). Muszę jak najszybciej dorwać filtr od USA. Przy czym mówię tu oczywiście o filtrze do silnika 2,5, nie wiem jak jest w 2,0.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

U mnie na 100% nie pasował filtr USA - inne ranty - inna budowa ogólnie. Euro wszedł elegancko.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Prędzej bym tu widział różnice w rocznikach - u mnie są wszystkie jednakowe - w sumie 2 usa 2 euro. Jeszcze wczoraj sprawdzałem
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

MiH pisze:Hmmm... Coś mi się zdaje że dyrdymały Panowie piszecie. Silnik w wersji euro i usa jest taki sam więc nie ma uzasadnienia inny rozmiar puszki filtra i samego filtra. Mało tego. Mam w sumie 2 probki i jednego w częściach 1 USA i 2 euro i puszki są we wszystkich dokładnie identyczne. Mam też ekstra kupioną puszkę z filtrem wyjętą z auta USA. Ta też jest identyczna co pozostałe - co sprawdzałem przekładając filtry. Coś mi się widzi Panowie że na stronie jest byk: nie wesja EURO i USA tylko 2,0 i 2,5. Chyba że oni interpretują to tak, że wersja 2,0 była na europę.... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
A ja jednak twierdze że to nie żadne dyrdymały !!!
I nie jest to błąd na stronie - nie dajmy się zwariować że K&N nie zna się na rzeczy i nie potrafi rozróżnić pojemności silnika i wersji (USA <->EURO)
KITT ma rację że filtr zamawiany z katalogów europejskich nie pasuje do wersji USA.

Wczoraj mierzyłem filtr i puszka ma następujące wymiary:
-zewnętrzny 271x174 mm
-wewnętrzny 252x152 mm
-rant na puszce 254x155 mm

Tutaj mam jeszcze fotki puchy:
Fota_1
Fota_2


Przy takich wymiarach nie pasują filtry Filtrona AP102 i AP113 - za krótkie
Nie pasują też filtry z JC dla Probe 2,5 - za krótki i okrągłe rogi.
MiH pisze:Prędzej bym tu widział różnice w rocznikach - u mnie są wszystkie jednakowe - w sumie 2 usa 2 euro. Jeszcze wczoraj sprawdzałem

Konkluzja:
- Najprostsze rozwiązanie to podać wymiary swojej puchy i potem tworzyć teorie.
- Jak mówi stare mądre przysłowie:"Diabeł tkwi w szczegółach"
- Jeśli ktoś zgłasza problem - to znaczy że go ma !!!
- Czasem ver USA to po prostu przeróba ;) na Euro (szybciej podmienić puche niz szukać pasującego filtra)
- Więcej pokory wobec zagadek tego świata
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Dobrze wiedzieć. Tym bardzie że właśnie sam kupuje puche bo mi gaz rozwalił i chwilowo prowizorycznie jest stożek. :?
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

heja.

bizon ma w 100% racje. na niemieckiej stronie K&N sa 2 rodzaje filtra do 2,5 V6.

niewiem czy tu chodzi o wersje euro czy usa, jednak sa rozne wymiary i jakies numery. ( cena ta sama 8) ).

jak dokladnie cos znajde to dam linka do strony.

pozdr

...mala porawka, oto fota http://pics.dtsshop.com/shop/product/KN ... uppe_1.jpg
...i tak to opisuja Ford Probe 2. 0i, 2. 5i (115/ 163 PS)
tzn ze filtr do 2.0 i do 2.5 pasuje.

do modelu euro nic nieznalazlem, poszukam potem.

nara
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Tak naprawdę wszystkie Probki były składane w stanach i jedno co mi na myśl przychodzi to sprawdzenie VIN'u i porównanie manufaktury producenta.
Jedne były składane w zakładach Mazdy inne u Forda.
Ja mam wersję Euro ale filtr z narożnikami 90 stopni i czekałem na niego chyba z 2 tygodnie. Powiedziano mi, że jest to oryginalna puszka japońska, a nie ta europejska. Części zamawiane w sklepie tylko do japończyków i porównywane z katalogiem Mazdy.

U mnie VIN zaczyna się od znaków: 1FA

Może tu się coś pokryje. :roll:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Voodoo pisze:a mam wersję Euro ale filtr z narożnikami 90 stopni i czekałem na niego chyba z 2 tygodnie. Powiedziano mi, że jest to oryginalna puszka japońska, a nie ta europejska. Części zamawiane w sklepie tylko do japończyków i porównywane z katalogiem Mazdy.
Miałem trzy proby (wersja euro 2.0 i 2.5) i we wszystkich były puchy z filtrami o narożnikach pod kątem prostym, pozatym ori filtry motocrafta tylko takie są kosztują 105 pln. Osobiście odradzam tanie filtry filtrona czy tzw orginalne japońśkie, dobre są knechta, ale mają narożniki zaokrąglone i trzeba dobrze ustawić aby wszystko grało jak trzeba. Najlepiej ori motocrafta tylko cena troche nie teges :evil: ale jak się mówi" jak dbasz tak masz"[/url]
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

Witka.

Dopasowałem w końcu filtr :)

Do wersji USA pasuje filtr MANN C2666.

Nie zamawiajcie tylko zamienników - bo może się okazać że są bez bocznych "listków".

Poniżej kilka fotek:




Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Kupiłem dzisiaj filtr Mann C2666 i ku mojemu zdziwieniu nie ma tych wypustek, wygląda jakby je ktoś obciął nożyczkami i będzie łapał lewe powietrze. Poza tym nie jest za dobrze dopasowany do wersji USA, więc nie polecam. Mam nadzieje, że przyjmą zwrot.
Poza tym p...dziele to i kupuję oryginał Motorcrafta.

[EDIT]
Kupiłem filtr w JC i do USA pasuje idealnie! Ma też kwadratowe rogi i jest szczelny, więc nie wiem skąd opinie na forum, że te z JC nie pasują do USA.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jak masz auto na gazie pewnie kiedyś był strzał i już masz euro puchę.
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Gazu już nie ma :)
Puche mam na 100% USA, a filtr jest kwadratowy. Poza tym jakiś czas temu od S_H_A_D_O_W kupowałem puche USA, bo miałem jeden zatrzask plastikowy urwany, spadek po poprzednim właścicielu, który i tak założył filtr z okrągłymi rogami. Może JC w końcu się dowiedziało, że są inne filtr :)
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Filtr powietrza

Post autor: arko »

ja też chcę wymienić filtr powietrza i też mam kłopot u mnie poprzedni właściciel założył filtr sportowy tak mi powiedział facet w sklepie powiedział też że ten filtr jest wieczny pod warunkiem że kupię jakiś środek do płukania tego filta ale nie wiedział dokładnie co to za środek i gdzie go szukać może coś słyszeliście na ten temat
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Filtr powietrza

Post autor: vitek »

Słyszeliśmy, a nawet czytali.
Wystarczy poszukać :!:
:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... czyszcz%2A
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Szlifir
Posty: 28
Rejestracja: 2008-12-28 21:31
Samochód: proboszcz2.5V6
Lokalizacja: Grójec

Re: Filtr powietrza

Post autor: Szlifir »

Witam
prob 2,5V6 97r
Mam jedno male zapytanie odłacznie filtra powietrza ostatnio jak robilem dekle zaworow wymienialem swiece wyciagnolem sobie obodowe filtra powietrza i od dolu mam dziore duza i nie mam filtra powietrza(zastanawia mnie po co ktos tak zrobił)przebiek mam maly tak mi sie wydaje bo 130000 tys to nie duzy.probowalem znalesc obodowe filtra ale kazdy mial potrzaskana.Co Forumowicze proponujecie odłcznie mojego przypadku?? :? z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich :D
2,5V6 97r.skunks<lol>
Życie to nie jest bajka,bajke mozemy stwozyc sobie sami:)
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: Filtr powietrza

Post autor: jarsonik »

co ja proponuje??

zastanówmy się????

hm..............zadzwonić do SHADOW'A coby wysłał puchę filtra, to po raz
A po dwa PÓJŚĆ, albo skuterem pojechac do sklepu moto i kupic filtr.

To jest własnie to co powinienes zrobić. I tak bez obrazy, ale piszesz, ze robiłes uszczelki pod deklami i jakies tam inne jeszcze rzeczy, radzisz mi co zrobić z przegubami czyli ja uwazałem, że jednak trochę sie znasz na samochodzie, a zadajesz idiotyczne pytanie co masz robić, jak ni emasz filtra powietrza, człowieku litości. :1111_bicz:
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Furious
Posty: 168
Rejestracja: 2008-06-01 14:30
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13950
Lokalizacja: Pabianice/Łask

Re: Filtr powietrza

Post autor: Furious »

możesz też rozwiązać to tymczasowo zalepiając dziurę np włóknem szklanym. Dolna strona puchy nie jest jakoś szczególnie ważna, ale filtr powietrza to powinieneś kupić :)
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Szlifir
Posty: 28
Rejestracja: 2008-12-28 21:31
Samochód: proboszcz2.5V6
Lokalizacja: Grójec

Re: Filtr powietrza

Post autor: Szlifir »

probowalem panowie kupic szczeze mowiac za nowym nie patrzylem bo ie wiem ile kosztuje a troche jestem splukany dlatego za uzywanym sie rozgladama ciezko trafic:(ogolnie to chodzilo mi po co ktos tak zrobil :lol: 6 lat juz sie zajmuje samochodami lacznie z praktyka a z czyms takim sie nie spotkalem wiec zastanawialem sie po co ktos tak zrobil 8) gdzie sens tego :( ?pozdrawiam
2,5V6 97r.skunks<lol>
Życie to nie jest bajka,bajke mozemy stwozyc sobie sami:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”