"check engine" i problem z zasysaniem paliwa

sok
Posty: 24
Rejestracja: 2006-02-12 12:12
Car: brak
Lokalizacja: Kalisz

"check engine" i problem z zasysaniem paliwa

Post autor: sok » 2006-05-04 11:36

Problem powstał po strzale gazu, jednak dotyczy zarówno jazdy na gazie jak i benzynie, dlatego zdecydowałem się post umieścic tutaj. Mianowicie podczas jazdy zapala się kontrolka "check engine" i silnik na sekundę przestaje ciągnąc, tak jakby nie dostawał paliwa (lub gazu). Przy mniejszych obrotach i spokojnym przyspieszaniu jeszcze pół biedy, ale przy wyższych obrotach i gwałtowniejszym przyśpieszaniu problem jest bardzo uciążliwy. Przyspieszenie praktycznie zerowe, o wyprzedzaniu w ogóle nie ma mowy, a autem szarpie jak cholera:( Nie ważne czy jade na gazie czy benzynie. Wie ktoś co może byc przyczyną? Od czego zacząc? Bede wdzieczny za wszelkie sugestie... nie piszcie tylko żebym załozył sekwencję, bo to juz wiem :D
Probe II gen. 94' 2,5 V6 24V wersja USA, automat, LPG

Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Car: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil » 2006-05-04 15:43

Mi jak raz strzeliło to wyleciała taka zaślepka na dolocie powietrza i auto gasło. Sprawdź cały dolot na początek czy coś nie wyskoczyło, poluzowało się itp.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-05-04 16:04

Sprawdź jaki kod błędu generuje komputer w probku
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

sok
Posty: 24
Rejestracja: 2006-02-12 12:12
Car: brak
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: sok » 2006-05-05 09:30

problem rozwiązany - poszedłem za radą Tofila i zajrzałem pod machę ponownie. Delikatnie wysunęła się pewna wtyczka (z trzema kabelkami) dochodząca do puszki filtra powietrza. Juz wszystko w porządku, dzięki.
Probe II gen. 94' 2,5 V6 24V wersja USA, automat, LPG

Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Car: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT » 2006-05-05 09:33

Do przepływomierza? :roll: :-k
Obrazek

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2006-05-05 10:02

Przez wtyczke od przepływki takie objawy ? Ja bym obstawiał dużą nieszczelność. Buster ma to samo.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Car: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT » 2006-05-05 10:23

sok pisze:z trzema kabelkami
Hm... Ta do przepływomierza ma pięć. :roll:
Obrazek

sok
Posty: 24
Rejestracja: 2006-02-12 12:12
Car: brak
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: sok » 2006-05-05 10:25

Od momentu gdy docisnąłem wtyczke autko chodzi idealnie. Nie wiem dokładnie do czego jest ta wtyczka - wczepia się ją zaraz przy gumie łączącej filtr powietrza z silnikiem, wiec na moje nie wprawione oko - do przepływki :) wymontuję obudowę filtra i sprawdze czy nie popękał po strzale. Wtyczka ma faktycznie 5 kabelków, sorry za zamięszanie
Probe II gen. 94' 2,5 V6 24V wersja USA, automat, LPG

Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Car: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil » 2006-05-05 14:44

Ciekawe. Ja jak odłączyłem wtyczkę od przepływki to silnik chodził cacy ale ja mam 2.0.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2006-05-05 19:06

W 2,5 jest inna przepływka i może się odłączyć w momencie, w którym będzie prawie całkiem zamknięta, a bez powietrza ani rusz :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”