Brak mocy - inaczej

Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Car: brak
Lokalizacja: Stargard

Brak mocy - inaczej

Post autor: Pakułek » 2006-07-07 00:01

Wiele było tematów na temat braku mocy w KL jednak uważam że mój problem wymaga osobnego tematu. Wiec do rzeczy...
Autko miało przed remontem 8.1s do 100km/h (ciś. na cyl od 10.5 do 11.5atm + 1 litr 15w40 na 150km) . Po remoncie miało już tylko 8.7s ( 11.2atm do 12.8 atm i zero ubytków). Jak wiadomo seria ma 7.5s do 100km/h. Ostatnio ( 3 tys km od remontu) auto straciło moc. Dzis przyspiesza do 100 w 9.7s na PB natomias na LPG ( 9.5 s). Pojechałem dziś na sprawdzenie ponownie ciśnien gdyż byłem pewien że mogło spaść cisnienie na cyl. Okazało sie że autko ma doskonałe cisnienie ( 12.6 - 12.8 atm , seria ma 13 :) . Wymienilismy przepływke jednak po testach nadal to samo. Najdziwniejsze jest to że na LPG sunie lepiej niż na PB. LPG mam z BLOSEM, bez odczytu z sond co gwaranuje dolot powietrza do silnika jak w serii ( mixer zwęża dolot o 60% wiec prosze sie nie czepiac LPG). Ale zajmijmy sie tylko i wyłacznie jazda na PB. Vrisy działaja. Przepływka ok. Dolot szczelny. Gdzie szukać problemu? Skoro silnik jest jak brzytwa wiec przyczyna musi leżec raczej gdzies w sterowaniu. Co ma wpływ na osiągi auta na PB? Sondy lambda, filtr paliwa, komputer - tylko to nasowa mi sie na myśl. Co o tym sądzicie?
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-07-07 11:23

Jak sprawdzałeś Virisy??

Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Car: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek » 2006-07-07 12:28

Na postoju, max przepustnica. Tak jak mbmaster na filmiku. Ale do tematu. :D
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi

Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Car: brak
Lokalizacja: Sin City

Re: Brak mocy - inaczej

Post autor: KITT » 2006-07-07 20:40

Pakułek pisze:Co ma wpływ na osiągi auta na PB?
Ja się co prawda na samochodach nie znam, ale na zdrowy rozum aby silnik pracował poprawnie musi dostawać powietrze, benzynkę i iskrę. Skoro mówisz że powietrze czytaj filtr i przepływomierz są okey, zostaje paliwko i iskra. Sprawdź więc pompę paliwa, filtr paliwa, wtryskiwacze, świece, kable i aparat. Rozrząd dobrze założony? Można by też zrobić test sond, sprawdzić wydech, może ktoś Ci "ziemniaka" do rury włożył? :wink: Można by sprawdzić czy katalizator nie zatkany na przykład. Często bywało tak że samochód nie jechał z powodu dużych oporów na kołach lub w przeniesieniu napędu. Można podnieść auto na lewarek i pokręcić kołami ręką. Nieprawidłowo działającą skrzynię biegów już chyba trudniej będzie sprawdzić. :?
Obrazek

Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Car: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek » 2006-07-07 21:53

ja też na autach sie nie znam ale wydech, swiece, kable, katalizator miały by taki sam wpływ zarówno na LPG jak i PB. Natomiast na LPG zasówa lepiej niż przed remontem o 1 sek, natomiast na PB wynik spieprzył sie w ostatnich dnaich o 2 sek. reczny odbija i koła krecą sie swobodnie. Dobry może sie okzać kierunek: pompa paliwa, filtr paliwa, wtryskiwacze, sondy. Dodatkowo nie wiem czy przez ECU moze byc aż taki spadek mocy? Od poniedziałku biore sie za kolejne sprawdzania. Dodam jeszcze że podcisnienia oraz rozrzad są ok ( sprawdzane ).
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-07-07 22:16

Są dwie teorie, że Viris w KL nie działa na postoju i że dopiero działa jak jest 85% przepustnicy otworzonej. W każdym razie ja nie widziałem na postoju żeby viris mi działał a jednak w trakcie jazdy jest ok.

Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Car: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek » 2006-07-24 21:56

Wiec tak.
Zmieniłem filtr paliwa, sprawdziłem wydajnosć pompy oraz sondy. Wszystko ok. Mam teraz tez dolot zimnego powietrza a nie jak wczesniej gorącego z z chłodnicy :D . Blos nic tu nie miesza gdyz tak jak pisałem wczesniej, na LPG zapierdala o 1s do 100km/h lepiej. Dodatkowo wczesniej z Blosem miał na PB 8.7 do 100 a teraz ma 10.5s. Może faktycznie to lejące lub zabrudzone wtryski? A jak ma sie do tego komp?
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”